Què has de saber?
És la sol·licitud d’inclusió, modificació o cancel·lació de dades del fitxer de persones radioaficionades de Catalunya per col·laborar en situacions d'emergència. Poden sol·licitar-ho:
- Persones i associacions.
- Federacions catalanes radioaficionades.
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
- A qualsevol persona major d’edat que disposi de l’autorització administrativa d’ús de l’espectre radioelèctric per a persones radioaficionades i que vulgui col·laborar amb l’Administració en cas d’emergència.
- A qualsevol associació o federació catalana de persones radioaficionades.
Aquest tràmit es pot sol·licitar en qualsevol moment.
La sol·licitud ha d’anar acompanyada de la documentació següent:
- Una fotografia mida carnet.
En cas que t’oposis a què l’Administració consulti les teves dades personals, se’t requeriran els documents següents:
- Còpia del DNI.
- Còpia de la llicència de radioaficionat.
- Còpia del certificat del padró.
La mida màxima del fitxer de sol·licitud, incloent-hi els adjunts, és de 5 MB.
En el cas d’inclusió al fitxer de persones radioaficionades:
- Tenir 18 anys en el moment de la inscripció.
- Disposar de l’autorització administrativa d’ús de l’espectre radioelèctric per a persones radioaficionades.
No has de pagar cap taxa per a aquest tràmit.
Passos a fer
-
Primer pas
Fer la sol·licitud
- Aquest tràmit només el pots fer presencialment si ets un particular.
- Pots demanar cita per fer el tràmit a una oficina.
- Les entitats i altres col·lectius l'heu de tramitar per internet. L’hauràs de signar amb idCAT mòbil o certificat digital.
-
Segon pas
Consulta de l'estat del tràmit
Pots consultar l'estat del tràmit als llocs següents:
Pots consultar l'estat del tràmit als llocs següents:
- A 'Àrea privada' (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital).
- A l''Estat de les meves gestions' (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- A qualsevol Oficina d'atenció ciutadana (OAC).
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quina resposta es rep?
Quina resposta es rep?
- Si has sol·licitat la inclusió o la modificació, un cop comprovada la sol·licitud, l’Administració et farà arribar el carnet acreditatiu mitjançant correu postal.
- Si has sol·licitat la cancel·lació, un cop enviada la comunicació l’Administració t’enviarà una notificació informant-te que s’han cancel·lat les dades del fitxer de persones radioaficionades de Catalunya per col·laborar en situacions d'emergència.
En cas que falti alguna dada o aquesta estigui incompleta, l’Administració et farà arribar un requeriment d’aportació.
Com es notifica la resposta?
L'Administració t’enviarà un missatge de correu electrònic indicant-te que tens una notificació electrònica a la qual pots accedir:- des de l'enllaç que consti en el correu electrònic, mitjançant:
- certificat digital del NIF/CIF que es va utilitzar per fer el tràmit
- idCAT Mòbil (has d'estar donat d'alta prèviament)
- contrasenya d'un sol ús: necessites el NIF/CIF del destinatari de la notificació i el número de telèfon o correu electrònic que li consta a la Generalitat com a dades de contacte. Aquestes dades consten en el correu d'avís. Si no trobes el missatge a la bústia d'entrada si us plau, revisa la carpeta de correu brossa (spam).
- des de l'apartat 'Notificacions electròniques' o des de Canal Empresa, mitjançant:
- certificat digital del NIF/CIF que es va utilitzar per fer el tràmit
- idCAT Mòbil (has d'estar donat d'alta prèviament)
- contrasenya d'un sol ús: per poder accedir a la notificació necessites el NIF que vas indicar per ser notificat i el correu electrònic o el número de telèfon mòbil
- des de l'Àrea privada de Canal Empresa o de l'Àrea privada de Tràmits gencat, mitjançant:
- certificat digital del NIF/CIF que es va utilitzar per fer el tràmit
- idCAT Mòbil (has d'estar donat d'alta prèviament)
- contrasenya d'un sol ús: per poder accedir a la notificació necessites el NIF que vas indicar per ser notificat i el correu electrònic o el número de telèfon mòbil
Des de l'emissió de l'avís de notificació disposes de deu dies naturals per a la seva acceptació. Si transcorregut aquest termini no has accedit a la notificació, aquesta s'entendrà rebutjada.
Des del moment en què accedeixis al contingut de la notificació s'entendrà que aquesta ha estat efectuada (practicada).
Com es rep la targeta?
Rebràs la targeta per correu postal.