Què has de saber?
Startup Capital és un ajut directe per a startups tecnològiques emergents amb tecnologia innovadora pròpia que necessiten finançament per portar a terme les fases inicials del negoci, desenvolupar el seu producte o servei i validar el model de negoci per arribar al mercat.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
- Empreses i professionals
Aquest ajut es dirigeix a startups tecnològiques amb establiment operatiu a Catalunya que han d’estar constituïdes mínim un dia abans de la publicació de la convocatòria al DOGC i no poden superar els 18 mesos de vida en el moment de fer la sol·licitud. Les empreses beneficiàries han de tenir personalitat jurídica pròpia, independent de la dels seus socis fundadors.
L’equip fundador han de ser emprenedors que a més tinguin la majoria del capital de l’empresa (51%) i que no hagin rebut fins a data de sol·licitud en forma de subvencions públiques, préstecs no garantits per part de l'equip emprenedor i aportacions de capital que no provinguin de l'equip emprenedor, sigui inferior a 250.000,00 euros.
Les empreses no poden haver sigut fruit d’un projecte de concentració empresarial, ni poden estar cotitzant en un mercat de valors regulat, ni haver distribuït dividends des de la seva constitució.
L’empresa ha d’estar en situació censal d'alta a l'Agència Tributària que acrediti la realització d'activitat econòmica a data de sol·licitud de l'ajut.
Des de les 09:00 hores de l’endemà de la publicació de la convocatòria al DOGC fins a les 14:00 hores del dia 16 de maig de 2023.
- Memòria tècnica del projecte.
- Pressupost complert i detallat del projecte.
- En el cas de subvencions d’un import superior a 30.000 euros:
Declaració responsable acreditant el compliment dels terminis legals de pagament, en el cas de les empreses que, d’acord amb la normativa comptable, puguin presentar compte de pèrdues i guanys abreujat.
Certificat emès per un auditor inscrit al Registre Oficial d’Auditors de Comptes, acreditant el compliment dels terminis legals de pagament, que tindrà en compte el termini efectiu dels pagaments de l’entitat amb independència de qualsevol finançament pel cobrament anticipat de l’empresa proveïdora, en el cas d’aquelles entitats que no puguin presentar compte de pèrdues i guanys abreujat.
Documents
Requisits
Ser petites empreses emergents (start-up) tecnològiques amb tecnologia pròpia i establiment operatiu a Catalunya que compleixen els requisits següents:
- Que s'hagin constituït, comptat a partir de la data d'inscripció de l'empresa al Registre Mercantil (o registre anàleg), com a mínim 1 dia abans de la publicació de la corresponent convocatòria al DOGC.
- Que s'hagin constituït, comptat a partir de la data d'inscripció de l'empresa al Registre Mercantil (o registre anàleg), com a màxim, 18 mesos abans de la data de presentació de la sol·licitud de l'ajut.
- Que tinguin personalitat jurídica pròpia, independent de la dels seus socis fundadors.
- Que l'equip fundador de l'empresa siguin emprenedors, i que tinguin la majoria del capital de l’empresa (51%).
- Que el finançament total rebut fins a la data de sol·licitud en forma de subvencions públiques, préstecs no garantits per part de l'equip emprenedor i aportacions de capital que no provinguin de l'equip emprenedor, sigui inferior a 250.000,00 euros (s'haurà d'indicar com un punt dins de la memòria tècnica).
- Que no cotitzin en un mercat de valors regulat.
- Que no hagin distribuït dividends des de la seva constitució.
- Que no hagin estat fruit d’un projecte de concentració empresarial.
- Estar en situació censal d’alta a l’Agència Tributària que acrediti la realització d’activitat econòmica a data de sol·licitud de l’ajut.
Passos a fer
-
Primer pas
sol·licitar
Terminis
Del 06/04/2023 al 16/05/2023Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Cal que signeu el formulari principal amb un certificat digital de:
- Certificat de representació de persona jurídica.
-
Segon pas
Consultar l'estat de l'expedient
Podeu consultar l’estat del tràmit:
Podeu consultar l’estat del tràmit:
- A Canal Empresa(amb certificat digital).
- Al telèfon012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració
Com puc saber si l’Administració ha rebut la meva sol·licitud?
Com puc saber si l’Administració ha rebut la meva sol·licitud?
En fer la sol·licitud, rebreu un acusament de rebuda amb un número que us servirà per identificar el tràmit iniciat.
Un cop l’Administració efectua el control de les dades rebudes, rebreu la resposta de l’Administració a través del portal de tràmits Gencat.
Per quin canal rebré els requeriments de documentació per completar el meu expedient?A través del correu electrònic indicat ( correu de notificació) , rebreu un missatge informant-vos que heu d’accedir, amb certificat digital, a la vostra carpeta de tràmits gencat, per consultar una actualització del seu expedient. En la vostra carpeta de tràmit gencat, únicament s’indica que el tràmit ha canviat l’estat. Per consultar el requeriment heu d’anar al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya En el termini de 10 dies hàbils, comptats a partir de l’endemà de la publicació de la notificació al Tauler electrònic, l’entitat haurà de presentar tota la documentació que es requereix, sinó ho fa s’entendrà que desisteix la seva petició.
Quin és el termini per rebre la resolució d’atorgament?
El termini màxim per emetre la resolució i notificar-la serà de sis mesos a comptar des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. En el cas que l’òrgan competent no dicti i notifiqui la resolució en el termini de sis mesos esmentat, s’entendrà que la sol·licitud s’ha desestimat d’acord amb l’article 54.2.e) de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
La resolució, amb indicació de la quantia de l'ajut atorgat es publicarà al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya sens perjudici que pugui utilitzar addicionalment altres mitjans electrònics. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
Contra la resolució de concessió o de denegació dels ajuts, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs potestatiu de reposició davant el/la conseller/a delegat/da d’ACCIÓ en el termini d’un mes, a comptar de l’endemà de la seva notificació, d’acord amb el preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i l’article 77 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya; o directament recurs contenciós administratiu davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en el termini de dos mesos, a comptar de l’endemà de la seva notificació, de conformitat amb l’article 46 i l’article 10 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.