Què has de saber?
Són subvencions que tenen com a objectiu fomentar i donar suport als projectes d'inversions de les estacions d'esquí alpí destinades a les finalitats següents:
- Promoure la innovació tecnològica dels sistemes digitals de control d’accés a l'estació i de control de serveis, que siguin compatibles en un sistema unificat per a totes les estacions catalanes i que permetin desenvolupar aplicacions ajustades a les necessitats de les persones usuàries.
- Contribuir a ampliar la cobertura actual de producció i renovar les instal·lacions de neu per garantir la disponibilitat del mantell nival a les zones principals de l'estació i reduir-ne la incertesa, al mateix temps que es millora l'eficiència energètica de les instal·lacions i la seva sostenibilitat.
- Facilitar les grans inspeccions de remuntadors mecànics per garantir-ne la continuïtat i la seguretat, renovar remuntadors i maquinària obsoleta per modernitzar-los amb criteris de sostenibilitat i millora de la seva eficiència energètica i instal·lar remuntadors i transport per a noves activitats i nous segments d'usuaris, tant d'hivern com d'estiu, o per unir dominis esquiables existents.
- Rehabilitar edificis de serveis existents, establiments de restauració, aparcaments, cabanes o refugis de muntanya, destinats a les persones usuàries de l'estació, i els entorns naturals pròxims per fer-los més sostenibles i polivalents, i també l'ampliació o nova construcció d'edificis de serveis per a noves activitats d'hivern o d'estiu i nous segments d'usuaris.
Termini de presentació de sol·licituds: del 18 al 28 de novembre de 2022 (ambdós inclosos).
Aquest tràmit només es pot fer per Internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
No es pot presentar més d'una sol·licitud per estació d'esquí alpí. En una sol·licitud es pot demanar subvenció per a una o diverses actuacions de la mateixa estació d'esquí.
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
A persones jurídiques titulars d’estacions d’esquí alpí privades amb domicili fiscal a Catalunya.
- Per presentar la sol·licitud i justificar la subvenció: del 18 al 28 de novembre de 2022, ambdós inclosos.
- Per executar les actuacions subvencionades: de l'1 de gener fins a l'11 de novembre de 2022.
Juntament amb el formulari de sol·licitud del "Pas 1 Sol·licitar la subvenció" cal que hi adjuntis la documentació següent:
- En cas que la persona que ha signat la sol·licitud actuï en representació d'una altra: documentació acreditativa de la representació amb què actua, si no s'ha inscrit en un registre públic o en el Registre electrònic general de la representació de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. En cas que la representació estigui inscrita als registres esmentats, no cal aportar-hi aquesta documentació perquè l'òrgan instructor ho comprova d'ofici. La persona sol·licitant ho ha de fer constar en la casella corresponent del formulari de sol·licitud.
Tampoc no s'ha de presentar aquesta documentació acreditativa de la representació quan es faci la presentació per mitjans telemàtics i la signatura electrònica de la sol·licitud acrediti, també, que la persona signant té poders suficients per actuar en nom de la persona representada. - En cas que s'atorgui una subvenció per un import superior a 10.000,00 euros, la declaració responsable que contingui la informació relativa a les retribucions dels seus òrgans de direcció o administració.
No cal aportar aquesta documentació si la persona sol·licitant l'ha presentat anteriorment a qualsevol òrgan de l'Administració de la Generalitat, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des de la presentació i no hagi experimentat cap modificació. En aquest supòsit, cal indicar clarament la data i l'òrgan o dependència en què va ser presentada i el procediment a què feia referència. Si l'òrgan instructor, per causes alienes a la seva actuació, no pot aconseguir el document, ha de requerir a la persona beneficiària que l'aporti en el termini de 10 dies hàbils a partir de la recepció de la notificació del requeriment. - Atès que es tracta d'actuacions ja executades, la persona sol·licitant de la subvenció també ha d'annexar-hi la documentació justificativa del compliment de l'objecte de la subvenció, el compliment de les condicions i de la seva finalitat.
En aquest cas, s'ha de presentar el compte justificatiu, que ha de contenir la documentació següent:
-
Una memòria descriptiva i explicativa del compliment de la finalitat de les actuacions subvencionables, en què s'indiquin les actuacions dutes a terme i els resultats obtinguts. Per a una millor exposició i abast dels treballs s'hi poden adjuntar fotografies o altres documents il·lustratius de l'actuació acabada.
-
Una memòria econòmica sobre el cost de les actuacions executades, en què consti:
-
Relació classificada de les despeses, mitjançant aquest model normalitzat, un per a cada acció subvencionable, amb la identificació del creditor o creditora, número de la factura o document de valor probatori equivalent en el tràfic mercantil, l'import, la data d'emissió i, si escau, la data de pagament.
Cal que segueixis les instruccions que es recullen dins model normalitzat. Si n'has de presentar més d'un, hauràs de comprimir-los tots en un sol fitxer ZIP. -
Les còpies digitalitzades de les factures o els documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa i, si escau, de la documentació acreditativa del pagament consistent en extracte bancari o, en el cas de pagament en efectiu, documentació acreditativa de la percepció de l'import per part del creditor o creditora.
Si les factures estan en suport paper i n'hi ha més d'una, s'han de presentar agrupades en una còpia digitalitzada única.
Es considera efectivament pagada la despesa a l'efecte de la seva consideració com a subvencionable, amb la cessió del dret de cobrament de la subvenció a favor dels creditors per raó de la despesa realitzada o amb el lliurament a aquests d'un efecte mercantil, garantit per una entitat financera o companyia d'assegurances. -
Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada amb indicació de l'import i la seva procedència. Quan els justificants de les despeses s'imputin parcialment a altres subvencions, s'ha d'indicar la quantitat exacta o percentatge imputat a cadascuna, amb la identificació dels òrgans concedents.
-
- Opcionalment, pots presentar un document de resum del total de les despeses classificades per actuacions.
-
Les persones beneficiàries han de complir amb els requisits següents:
- No trobar-se en cap de les circumstàncies que preveu l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Estar al corrent de les obligacions tributàries davant l'Administració de la Generalitat de Catalunya i de l’Administració General de l’Estat i de les obligacions davant la Seguretat Social.
- Declarar si s’ha demanat o s’ha obtingut altres ajuts públics o privats per a la mateixa finalitat, i fer constar la relació detallada amb l’entitat concedent i la quantitat sol·licitada o obtinguda.
- Estar legalment constituïdes i inscrites en el registre corresponent.
- Complir les obligacions que estableixen els articles 32.1, 32.3 i 36.4 de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística.
- En el cas d’empreses que disposin d’una plantilla igual o superior a 50 persones, donar ocupació a persones amb discapacitat en un percentatge mínim d’un 2% de la plantilla respectiva, en compliment de l’obligació que preveu l’article 42 del Text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, o bé complir el que estableixen el Reial decret 364/2005, de 8 d’abril, i el Decret 86/2015, de 2 de juny, que regulen el compliment alternatiu amb caràcter excepcional de la quota de reserva en favor de persones treballadores amb discapacitat, d’acord amb el que estableix l’article 92.5 del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya.
- En el cas d’empreses que disposin d’una plantilla igual o superior a 25 persones, indicar els mitjans, amb l’acord dels agents socials, per prevenir i detectar casos d’assetjament sexual i d’assetjament per raó de sexe, i intervenir-hi en els centres de treball, i tenir protocols d'abordament i prevenció de l'assetjament sexual i per raó de sexe.
- No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries perquè han exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'orientació o identitat sexual, de religió, de raça, o qualsevol altra pràctica laboral discriminatòria de qualsevol classe que contravingui la normativa vigent.
- Complir el que preveu la Llei 17/2015, de 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes.
- No haver estat sancionat per resolució administrativa ferma per alguna de les infraccions qualificades de molt greus, en els termes i terminis que preveu el Títol IV de la Llei 15/2022, d'igualtat de tracte i no discriminació.
- Per a les actuacions b) i d) de la base 2, disposar de la llicència ambiental o comunicació ambiental, així com de la llicència d'obres, si escau.
Les persones sol·licitants han de complir amb el codi ètic següent:
- Adoptar una conducta èticament exemplar, abstenir-se de realitzar, fomentar, proposar o promoure qualsevol mena de pràctica corrupta i posar en coneixement dels òrgans competents qualsevol manifestació d’aquestes pràctiques que, a parer seu, sigui present o pugui afectar el procediment. Particularment, abstenir-se de realitzar qualsevol acció que pugui vulnerar els principis d’igualtat d’oportunitats i de lliure concurrència.
- Amb caràcter general, assumir, en l’exercici de les seves activitats, les obligacions següents:
- Observar els principis, les normes i els cànons ètics propis de les activitats, els oficis i/o les professions corresponents a l’activitat objecte de subvenció.
- No realitzar accions que posin en risc l’interès públic.
- Denunciar les situacions irregulars que es puguin presentar en les convocatòries de subvencions o en els processos derivats d’aquestes convocatòries.
- En particular, assumir les obligacions següents:
- Comunicar immediatament a l’òrgan competent les possibles situacions de conflicte d’interessos.
- No sol·licitar, directament o indirectament, que un càrrec o empleat públic influeixi en l’adjudicació de la subvenció.
- No oferir ni facilitar a càrrecs o empleats públics avantatges personals o materials, ni per a ells mateixos ni per a terceres persones amb la voluntat d’incidir en el procediment d’adjudicació de la subvenció.
- Col·laborar amb l’òrgan competent en les actuacions que aquest realitzi per al seguiment i/o l’avaluació del compliment de les obligacions establertes en la base 19, particularment facilitant la informació que els sigui sol·licitada per a aquestes finalitats relacionades amb la percepció de fons públics.
- Facilitar la informació que la legislació de transparència imposa als adjudicataris en relació amb l’Administració, sens perjudici del compliment de les obligacions de transparència que els pertoquin de forma directa per previsió legal, en els supòsits establerts en l’article 3.4 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit
Actuacions subvencionables:
- La implantació de sistemes digitals de control d'accés i aplicacions de serveis als esquiadors i esquiadores que permetin el desenvolupament de noves activitats de negoci o transformar les existents per millorar l'experiència de la clientela, i la seva compatibilitat o integració en un sistema unificat a totes les estacions d'esquí, amb productes ajustats a les necessitats de les persones usuàries i el desenvolupament del sector del turisme de neu.
- L'ampliació i renovació d'instal·lacions destinades a la producció de neu, incloses les basses d'emmagatzematge d'aigua, que millorin la cobertura actual de producció a les pistes principals de l'estació i l'eficiència energètica de les instal·lacions, com també la resta de condicionants mediambientals i de sostenibilitat.
- Les de grans inspeccions i reparacions de remuntadors mecànics per allargar-ne la vida útil, que després siguin activades en el balanç de l'estació, incloent-hi les prestacions de serveis necessàries i els subministraments de recanvis de la instal·lació; la renovació de remuntadors mecànics i maquinària obsoleta amb criteris de sostenibilitat, estalvi i millora de l'eficiència energètica, o que disminueixin el nombre dels existents, i instal·lacions de remuntadors i cintes de transport destinats a noves activitats i nous segments d'usuaris, tant d'hivern com d'estiu, o per unir dominis esquiables existents.
- Les obres de rehabilitació d'edificis de serveis existents, establiments de restauració, aparcaments, cabanes o refugis de muntanya destinats a les persones usuàries de l'estació, i dels entorns naturals pròxims per fer-los més sostenibles i polivalents, i també ampliació o nova construcció d'edificis de serveis per a noves activitats d'hivern o d'estiu i nous segments d'usuaris.
Quantia:
L’import màxim de la subvenció per beneficiari serà de 500.000,00 euros. En cap cas pot superar el cost total de l'actuació per la qual es concedeix.
Despeses subvencionables:
Es consideren despeses subvencionables les que de manera inequívoca responguin a la naturalesa de l’actuació subvencionada, resultin estrictament necessàries per a aquesta, i es realitzin en el termini i les condicions establertes. En cap cas, el cost dels béns o serveis subvencionats no pot superar el seu valor de mercat.
Es considera despesa realitzada la que hagi estat efectivament pagada amb anterioritat a la presentació de la sol·licitud.
En el cas d'adquisició, construcció, rehabilitació o millora de béns inventariables se seguiran les regles que estableix l'article 31, números 4.5 i 6, de la Llei general de subvencions, i el que preveu la base 17. i) sobre obligacions de les persones beneficiàries.
Es consideren despeses financeres i costos indirectes subvencionables els que estableix l'article 31, números 7 i 9 respectivament, de la Llei general de subvencions.
Són subvencionables els tributs quan la persona beneficiària de la subvenció els aboni efectivament. En cap cas es consideren despeses subvencionables els impostos indirectes quan siguin susceptibles de recuperació o compensació ni els impostos personals sobre la renda.
Obligacions de les persones beneficiàries:
- Complir la finalitat i les condicions de la subvenció.
- Prestar col·laboració i proporcionar en tot moment la informació i la documentació que sigui demanada respecte de la subvenció concedida i sotmetre’s a les actuacions de comprovació i control de l’òrgan instructor, de la Intervenció General de la Generalitat, de la Sindicatura de Comptes i d’altres òrgans competents d’acord amb la normativa aplicable.
- Comunicar a l’òrgan instructor els ajuts, els ingressos o els recursos que financin la despesa subvencionada, obtinguts o demanats d’altres administracions o entitats públiques o privades, nacionals o internacionals, posteriorment a la presentació de la sol·licitud de subvenció. Aquesta comunicació s’haurà de fer tan bon punt es coneguin i, en tot cas, abans de la resolució de concessió.
- Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre que puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
- Reintegrar els imports percebuts en els supòsits de revocació i reintegrament.
- En el cas de persones jurídiques a les quals s’atorgui una subvenció per un import superior a 10.000 euros, comunicar a l’òrgan concedent, mitjançant declaració responsable, la informació relativa a les retribucions dels òrgans de direcció o administració, a l'efecte de fer-la pública.
- En el cas de persones jurídiques que perceben subvencions o ajuts públics de més de 100.000 euros anuals o si almenys el 40% dels seus ingressos anuals procedeix de subvencions o ajuts públics, sempre que aquesta quantitat sigui de més de 5.000 euros, cal aplicar les obligacions de transparència que estableix el títol II de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, així com les que estableix la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
- Adherir-se als principis ètics i regles de conducta establerts en el codi ètic descrit a l’apartat de ‘Requisits’.
- Els beneficiaris estan obligats a destinar els béns objecte de la subvenció a la finalitat concreta per la qual s'ha concedit durant un període mínim de cinc anys.
Criteris de distribució
Les actuacions s'han de desenvolupar sobre la base de criteris mediambientals, d'eficiència energètica i de sostenibilitat estrictes que respectin l'entorn i minimitzin el seu impacte.
Les sol·licituds presentades s'atendran fins a exhaurir la dotació pressupostària, amb els topalls màxims de quantia per subvenció que es puguin establir en la convocatòria.
En cas que l'import total i la quantia màxima de les subvencions no permeti atendre la totalitat de les actuacions per a les quals es presentin sol·licituds, els beneficiaris rebran la quantia màxima de la subvenció fixada en la convocatòria, amb independència de l'import sol·licitat i la capacitat inversora, amb la finalitat que la intensitat de l'ajuda afavoreixi les micro, petites i mitjanes empreses potencialment beneficiaries.
Procediment de concessió
El procediment de concessió és el de concurrència no competitiva.
Les sol·licituds presentades són analitzades i avaluades per un òrgan col·legiat que presenta la proposta de concessió de les subvencions a la titularitat de l'òrgan instructor per tal que pugui formular la proposta de resolució definitiva de concessió, i l'eleva a l'òrgan resolutori.
Abans que no es dicti la resolució definitiva, es pot reduir parcialment o totalment la subvenció, a conseqüència de les restriccions que derivin del compliment dels objectius d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar la subvenció
La presentació de la sol·licitud, la justificació i la documentació requerida i altres tràmits associats al procediment, s'han de fer per via telemàtica (trobaràs el formulari i l'explicació sobre [...]
Terminis
Del 18/11/2022 al 28/11/2022La presentació de la sol·licitud, la justificació i la documentació requerida i altres tràmits associats al procediment, s'han de fer per via telemàtica (trobaràs el formulari i l'explicació sobre com s'ha de fer, fent clic damunt l'enllaç 'Per internet').
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Si signes el formulari com una persona jurídica, ho hauràs de fer amb un certificat digital de representació (o estar inscrit al Registre electrònic de representació, Representa). Si signes en nom propi, cal que disposis d'idCAT Mòbil o un certificat digital. -
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Pots consultar l'estat del tràmit a través de l'Àrea privada.
Pots consultar l'estat del tràmit a través de l'Àrea privada.
-
Tercer pas
Presentar documentació, al·legar o desistir
Presentació de documentacióPots aportar documentació addicional mitjançant el formulari d’aquest pas.Inadmissió i desistiment de la sol·licitudComporta la inadmissió de la sol·licitud:
Presentació de documentació
Pots aportar documentació addicional mitjançant el formulari d’aquest pas.
Inadmissió i desistiment de la sol·licitud
Comporta la inadmissió de la sol·licitud:- La presentació de la sol·licitud fora del termini de presentació que estableix la convocatòria.
- L'incompliment dels requisits no esmenables, sens perjudici que aquest incompliment pugui ser causa de revocació de la subvenció, si es coneix posteriorment a la concessió.
- La presentació d'una sol·licitud sense utilitzar el formulari específic previst.
Comporta el desistiment de la sol·licitud:
- La manca de presentació de qualsevol dels documents exigibles.
- La manca d'esmena dels requisits esmenables, dins el termini de 10 dies hàbils i amb el requeriment previ.
Qualsevol estació d'esquí sol·licitant pot desistir per escrit de la seva sol·licitud de subvenció, abans de la concessió, i l’òrgan instructor l’ha d’acceptar.
Al·legacions
Les persones proposades com a beneficiàries de la subvenció poden presentar al·legacions, que es tindran en compte en el moment d'emetre resolució definitiva.
S'entendrà que la subvenció és acceptada tàcitament en el supòsit que la persona proposada com a beneficiària no presenti cap al·legació dins de termini. -
Quart pas
Rebre la resolució definitiva
Quan es rep resposta de l'Administració?La resolució del procediment de concessió de les subvencions s'ha de dictar i publicar en el termini que, a aquest efecte, es determina en la convocatòria [...]
Quan es rep resposta de l'Administració?
La resolució del procediment de concessió de les subvencions s'ha de dictar i publicar en el termini que, a aquest efecte, es determina en la convocatòria corresponent, que en cap cas pot ser superior a sis mesos des de la data de publicació de la convocatòria. Sens perjudici de l'obligació de resoldre, transcorregut el termini esmentat sense que s'hagi dictat i publicat la resolució expressa, les sol·licituds s'entenen desestimades i, en conseqüència, denegada la subvenció per silenci administratiu.
Com es notifica la resposta?
La resolució de concessió de l'ajut es notificarà mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya (ves a "Per internet").
Quan es paga la subvenció?
El pagament de la subvenció es tramita a partir de la seva concessió.
Es pot interposar recurs?
Contra la resolució dictada, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada, davant l'òrgan que ha dictat l'acte impugnat o davant l'òrgan competent per resoldre el recurs, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació de la resolució, de conformitat amb el que preveuen els articles 112, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, així com l'article 76 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.