Per poder navegar amb més tranquil·litat pels continguts d'aquesta web, tingues en compte el següent:

Sortir ràpid

1. Disposes del botó Surt ràpid per sortir immediatament.

pdf

2. Quan obris un PDF, simplement visualitza'l, sense desar-lo

esborrar-historial

3. Assegura't d'esborrar el teu historial de navegació abans de sortir.

mode-incognit

4. Fes servir la navegació privada o d'incògnit.

Saltar al contingut principal
. Obre en una nova finestra.Logotip de la Generalitat
Menú
  • Contacte. Obre en una nova finestra.
  • Idioma: ca
    • Castellano
Cercador

Cercador

Serveis d'internacionalització
Serveis d'innovació
Convocatòries d'ajuts obertes
Últimes notícies
Properes activitats
ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Inici
  • Accedeix a “Ajuts i serveis”
    • Per on començar
    • Accedeix a “Vols créixer?”

      • Assessorament en creixement i estratègia empresarial
      • Cupons d’estratègia
      • Ajuts de creixement i canvi estratègic
      • Ajuts empresarials del Fons de Transició Nuclear
      • Clústers: col·laborar per reforçar l'estratègia
      • Oficina Next Generation EU
      • Oficina Pública per a la Transformació de les Indústries de Mobilitat i Automoció
      • Servei de creixement empresarial
      • Accedeix a “Vols créixer?”

    • Accedeix a “Vols innovar?”

      • Assessorament en innovació i tecnologia per a l'empresa
      • Cupons d'innovació
      • Ajuts R+D+I europeus
      • Accedeix a “R+D a l'empresa”

        • Assessorament per a projectes d'R+D
        • Protecció de la propietat intel·lectual i industrial
        • R+D amb centres tecnològics i agents de transferència de tecnologia TECNIO
        • Ajuts per a projectes d'R+D empresarial
        • Accedeix a “R+D a l'empresa”

      • Accedeix a “Innovació digital avançada i verda”

        • Ajuts a la innovació tecnològica i verda
        • Innovació digital avançada
        • Innovació verda
        • Accedeix a “Innovació digital avançada i verda”

      • Accedeix a “Innovació oberta i disruptiva”

        • Acceleració de projectes d’innovació disruptiva
        • Ajuts a projectes d’innovació oberta i disruptiva
        • Catalonia Exponential Leaders
        • Reptes i solucions d’innovació oberta
        • Accedeix a “Innovació oberta i disruptiva”

      • Accedeix a “Serveis per a Startups”

        • Directori de startups a Catalunya
        • Finançament per a startups
        • Recomanador de finançament alternatiu
        • Ajuts Startup Capital
        • Accedeix a “Serveis per a Startups”

      • Accedeix a “Vols innovar?”

    • Accedeix a “Vols internacionalitzar-te?”

      • Assessorament en internacionalització i comerç internacional
      • Responem. Pla de defensa de la Catalunya de tothom
      • Barreres al comerç internacional
      • Accedeix a “Començar a exportar”

        • Iniciació a l’exportació
        • Cupons d'internacionalització
        • Recomanador d'oportunitats de negoci internacionals
        • Trade Portal: informació pràctica per exportar
        • Accedeix a “Començar a exportar”

      • Accedeix a “Expansió internacional”

        • Accés a licitacions internacionals
        • Ajuts de multilocalització - Noves filials a l'estranger
        • Ajuts de promoció internacional
        • Ajuts per exportar a través de canals digitals
        • Exportació amb les Oficines Exteriors de Catalunya
        • Internacionalització sectorial
        • Trobar compradors internacionals
        • Accedeix a “Expansió internacional”

      • Accedeix a “Vols internacionalitzar-te?”

    • Accedeix a “Vols invertir a Catalunya?”

      • Captació de socis internacionals
      • Suport per a empreses estrangeres establertes a Catalunya
      • Accedeix a “Vols invertir a Catalunya?”

    • Accedeix a “Convocatòries d'ajuts”

      • Convocatòries d’ajuts
      • Cupons ACCIÓ a la competitivitat de l'empresa
      • Accedeix a “Justificacions d'ajuts”

        • Ajuts 2024
        • Ajuts 2023
        • Ajuts 2022
        • Ajuts 2021
        • Ajuts 2020
        • Ajuts 2019
        • Ajuts 2018
        • Ajuts 2017
        • Ajuts 2016
        • Ajuts 2015
        • Subvenció exclosa de concurrència pública
        • Accedeix a “Justificacions d'ajuts”

      • Altres tràmits en paper: línies 2018 i anteriors
      • Altres tràmits per internet: línies 2019 i anteriors
      • Llistat ajuts/Préstecs atorgats
      • Accedeix a “Convocatòries d'ajuts”

    • Cercador d'ajuts i serveis
    • Accedeix a “Banc de coneixement”

      • Cercador del Banc de coneixement
      • Accedeix a “Banc de coneixement”

    • Accedeix a “Ajuts i serveis”

    Imatge 1: Vols créixer?
    Imatge 2: Vols innovar?
    Imatge 3: Vols internacionalitzar-te?

    Ajuts i serveis

    ACCIÓ ofereix una gran diversitat de serveis individualitzats i col·lectius per impulsar la competitivitat de les empreses catalanes.

    Accedeix a “Ajuts i serveis”

  • Accedeix a “Països”
    • Accedeix a “Àfrica Subsahariana”

      • Angola
      • Camerun
      • Costa d'Ivori
      • Etiòpia
      • Ghana
      • Kenya
      • Moçambic
      • Nigèria
      • Ruanda
      • Senegal
      • Sud-àfrica
      • Tanzània
      • Uganda
      • Accedeix a “Àfrica Subsahariana”

    • Accedeix a “Amèrica del Nord i Central”

      • Canadà
      • Costa Rica
      • Cuba
      • El Salvador
      • Estats Units d'Amèrica
      • Guatemala
      • Hondures
      • Jamaica
      • Mèxic
      • Nicaragua
      • Panamà
      • República Dominicana
      • Accedeix a “Amèrica del Nord i Central”

    • Accedeix a “Amèrica del Sud”

      • Argentina
      • Bolívia
      • Brasil
      • Colòmbia
      • Equador
      • Paraguai
      • Perú
      • Uruguai
      • Xile
      • Accedeix a “Amèrica del Sud”

    • Accedeix a “Àsia meridional”

      • Bangladesh
      • Índia
      • Sri Lanka
      • Accedeix a “Àsia meridional”

    • Accedeix a “Europa occidental”

      • Alemanya
      • Àustria
      • Bèlgica
      • Dinamarca
      • Estònia
      • Finlàndia
      • França
      • Irlanda
      • Itàlia
      • Letònia
      • Lituània
      • Luxemburg
      • Noruega
      • Països Baixos
      • Portugal
      • Regne Unit
      • Suècia
      • Suïssa
      • Accedeix a “Europa occidental”

    • Accedeix a “Europa oriental i Àsia central”

      • Albània
      • Armènia
      • Azerbaidjan
      • Bòsnia i Hercegovina
      • Bulgària
      • Croàcia
      • Eslovàquia
      • Eslovènia
      • Geòrgia
      • Grècia
      • Hongria
      • Kazakhstan
      • Kirguizstan
      • Macedònia del Nord
      • Montenegro
      • Polònia
      • República Txeca
      • Romania
      • Sèrbia
      • Turquia
      • Ucraïna
      • Uzbekistan
      • Accedeix a “Europa oriental i Àsia central”

    • Accedeix a “Extrem Orient”

      • Corea del Sud
      • Japó
      • Taiwan
      • Xina
      • Accedeix a “Extrem Orient”

    • Accedeix a “Orient Mitjà i nord d'Àfrica”

      • Aràbia Saudí
      • Bahrain
      • Emirats Àrabs Units
      • Jordània
      • Kuwait
      • Marroc
      • Oman
      • Qatar
      • Accedeix a “Orient Mitjà i nord d'Àfrica”

    • Accedeix a “Sud-est asiàtic i Oceania”

      • Austràlia
      • Cambodja
      • Filipines
      • Indonèsia
      • Laos
      • Malàisia
      • Nova Zelanda
      • Singapur
      • Tailàndia
      • Vietnam
      • Accedeix a “Sud-est asiàtic i Oceania”

    • Xarxa d'Oficines Exteriors
    • Accedeix a “Països”

    Imatge 1: Àfrica Subsahariana
    Imatge 2: Amèrica del Nord i Central
    Imatge 3: Amèrica del Sud

    Països

    Navega pels països on ACCIÓ et dona servei, descobreix les tendències i oportunitats de negoci principals i accedeix a les activitats i serveis relacionats.

    Accedeix a “Països”

  • Accedeix a “Sectors”
    • Alimentació
    • Altres indústries del transport
    • Audiovisual
    • Automoció, moto i mobilitat lleugera
    • Biotecnologia
    • Construcció sostenible i infraestructures
    • Cosmètica, benestar i economia silver
    • Economia verda i circular
    • Educació, formació i serveis editorials
    • Electrònica i electricitat
    • Energia i recursos
    • Indústria 4.0 i tecnologies del futur
    • Indústria farmacèutica
    • Logística, e-commerce i distribució
    • Maquinària i béns d'equip
    • Matèries primeres i transformació del metall i altres materials
    • Moble i hàbitat
    • Paper, cartró i packaging
    • Química i plàstics
    • Salut i serveis sanitaris
    • Smart Cities
    • Tèxtil i moda
    • TIC i transformació digital
    • Turisme, cultura, oci, esports i restauració
    • Videojocs
    • Vins, caves i begudes
    • Accedeix a “Sectors”

    Imatge 1: Alimentació
    Imatge 2: Altres indústries del transport
    Imatge 3: Audiovisual

    Sectors

    Descobreix totes les tendències i oportunitats de negoci sector per sector. T'oferim anàlisis, serveis i activitats perquè les aprofitis per fer créixer la teva empresa.

    Accedeix a “Sectors”

  • Accedeix a “Activitats”
    • Accedeix a “Agenda”

      • Esmorzars d'ACCIÓ
      • Fires i congressos
      • Informació sobre ajuts i serveis
      • Jornades i conferències
      • Missions empresarials
      • Networking empresarial
      • Reunions amb experts
      • Workshops i formacions
      • Accedeix a “Agenda” . Obre en una nova finestra.

    • Accedeix a “Grans actes”

      • Beyond Catalonia
      • Accedeix a “ACCIÓ Startup Forum”

        • ACCIÓ Startup Forum 2024. Obre en una nova finestra.
        • ACCIÓ Startup Forum 2023
        • ACCIÓ Startup Forum 2022
        • ACCIÓ Startup Forum 2021
        • Fòrum d'Inversió 2020
        • Accedeix a “ACCIÓ Startup Forum”

      • Accedeix a “Exponential Day”

        • Exponential Day 2025. Obre en una nova finestra.
        • Exponential Day 2024
        • Exponential Day 2023
        • Exponential Day 2022
        • Exponential Day 2021
        • Exponential Day 2020
        • Accedeix a “Exponential Day”

      • ACCIÓ 'ON'. Fem avui l'empresa del demà
      • Accedeix a “Setmana de la Internacionalització”

        • Setmana de la Internacionalització 2023. Obre en una nova finestra.
        • Setmana de la Internacionalització 2022
        • Setmana de la Internacionalització 2021
        • Setmana de la Internacionalització 2020
        • Accedeix a “Setmana de la Internacionalització”

      • Accedeix a “Grans actes”

    • Accedeix a “Fires i congressos”

      • Advanced Factories
      • Alimentaria
      • Expoquimia
      • Health Revolution Congress: Innovació en salut digital
      • Integrated Systems Europe (ISE)
      • IoT Solutions World Congress
      • Mobile World Congress / 4YFN
      • Smart City Expo World Congress
      • Accedeix a “Fires i congressos”

    • Accedeix a “Cicles temàtics d’ACCIÓ i altres actes”

      • Cafè disruptiu
      • Accedeix a “Cluster Day”

        • Cluster Day 2024. Obre en una nova finestra.
        • Cluster Day 2023
        • Cluster Day 2022
        • Cluster Day 2021
        • Accedeix a “Cluster Day” . Obre en una nova finestra.

      • Exponential Open Days
      • Startup Talks
      • Superant barreres d’internacionalització
      • Accedeix a “Cicles temàtics d’ACCIÓ i altres actes”

    • Accedeix a “Activitats”

    Imatge 1: Agenda
    Imatge 2: Grans actes
    Imatge 3: Fires i congressos

    Activitats

    ACCIÓ organitza més 230 activitats anuals a Barcelona i a tot Catalunya. Descobreix les nostres activitats, els cicles temàtics i els grans esdeveniments

    Accedeix a “Activitats”

  • Accedeix a “ACCIÓ”
    • Accedeix a “L'Agència”

      • Coneix ACCIÓ
      • Missió, visió i valors
      • Visió estratègica
      • Projectes europeus, aliances i FEDER
      • Transparència
      • Accessibilitat
      • Protecció de dades
      • Estructura ètica
      • Accedeix a “L'Agència”

    • Accedeix a “Delegacions territorials”

      • Delegació d’ACCIÓ de l'Alt Penedès i el Garraf
      • Delegació d’ACCIÓ de l’Alt Pirineu i Aran
      • Delegació d’ACCIÓ de la Catalunya Central
      • Delegació d’ACCIÓ de Girona
      • Delegació d’ACCIÓ de Lleida
      • Delegació d’ACCIÓ de Tarragona
      • Delegació d’ACCIÓ de les Terres de l'Ebre
      • Delegació d’ACCIÓ de Madrid
      • Accedeix a “Delegacions territorials”

    • Accedeix a “Oficines Exteriors de Catalunya”

      • Oficina Exterior de Catalunya a Accra
      • Oficina Exterior de Catalunya a Amsterdam
      • Oficina Exterior de Catalunya a Austin
      • Oficina Exterior de Catalunya a Berlín
      • Oficina Exterior de Catalunya a Bogotà
      • Oficina Exterior de Catalunya a Bombai
      • Oficina Exterior de Catalunya a Brussel·les
      • Oficina Exterior de Catalunya a Buenos Aires
      • Oficina Exterior de Catalunya a Casablanca
      • Oficina Exterior de Catalunya a Copenhaguen
      • Oficina Exterior de Catalunya a Dubai
      • Oficina Exterior de Catalunya a Hong Kong - Xina
      • Oficina Exterior de Catalunya a Istanbul
      • Oficina Exterior de Catalunya a Johannesburg
      • Oficina Exterior de Catalunya a Lima
      • Oficina Exterior de Catalunya a Londres
      • Oficina Exterior de Catalunya a Ciutat de Mèxic
      • Oficina Exterior de Catalunya a Miami
      • Oficina Exterior de Catalunya a Milà
      • Oficina Exterior de Catalunya a Montreal
      • Oficina Exterior de Catalunya a Moscou
      • Oficina Exterior de Catalunya a Nairobi
      • Oficina Exterior de Catalunya a Nova York
      • Oficina Exterior de Catalunya a Panamà
      • Oficina Exterior de Catalunya a París
      • Oficina Exterior de Catalunya a Pequín
      • Oficina Exterior de Catalunya a Santiago de Xile
      • Oficina Exterior de Catalunya a São Paulo
      • Oficina Exterior de Catalunya a Seül
      • Oficina Exterior de Catalunya a Silicon Valley
      • Oficina Exterior de Catalunya a Singapur
      • Oficina Exterior de Catalunya a Stuttgart
      • Oficina Exterior de Catalunya a Sydney
      • Oficina Exterior de Catalunya a Tòquio
      • Oficina Exterior de Catalunya a Varsòvia
      • Oficina Exterior de Catalunya a Washington - Delegació davant Organismes Multilaterals
      • Oficina Exterior de Catalunya a Xangai
      • Oficina Exterior de Catalunya a Zagreb
      • Accedeix a “Oficines Exteriors de Catalunya”

    • Accedeix a “Sala de premsa i comunicació”

      • Butlletins
      • Cercador de premsa i actualitat
      • Punt d’inflexió, el pòdcast d’ACCIÓ
      • Xarxes socials
      • Accedeix a “Sala de premsa i comunicació”

    • Accedeix a “Processos d'acreditació”

      • Acreditació de persones assessores
      • Acreditació d'Agents de suport a la internacionalització
      • Acreditació de clústers
      • Acreditació de mentores i mentors de startups
      • Acreditació de xarxes d’inversors privats
      • Acreditació TECNIO
      • Cercador de persones acreditades d'ACCIÓ
      • Accedeix a “Processos d'acreditació”

    • Licitacions
    • Patrocinis i col·laboracions
    • Preguntes freqüents
    • Banc de coneixement
    • Butlletins
    • Contacte. Obre en una nova finestra.
    • Accedeix a “ACCIÓ”

    Imatge 1: L'Agència
    Imatge 2: Delegacions territorials
    Imatge 3: Sala de premsa i comunicació

    ACCIÓ

    ACCIÓ és l’Agència per a la competitivitat de l’empresa de la Generalitat de Catalunya, el referent públic per contribuir a la transformació de les empreses catalanes.

    Accedeix a “ACCIÓ”

  • Inici
  • Ajuts i serveis
  • Convocatòries d'ajuts
  • Convocatòries d’ajuts
  • Subvencions a projectes de recerca en l'àmbit de la qualitat democràtica (DEMOC)
10276 - Subvencions a projectes de recerca en l'àmbit de la qualitat democràtica (DEMOC) Departament de la Presidència accio
  • Què has de saber?
  • Què és?
  • A qui va dirigit?
  • Terminis
  • Documentació
  • Requisits
  • Taxes
  • Altres Informacions

Passos a fer

  1. 1. Sol·licitar
  2. 2. Aportar documentació
  3. 3. Acceptar la proposta provisional de la subvenció
  4. 4. Rebre la resposta de l'Administració
  5. 5. Rebre l'ajut
  6. 6. Aportar l'informe intermedi sobre l'estat d’execució del projecte
  7. 7. Justificar la subvenció
  • Anar a: Convocatòria 2023
  • Anar a: Què és?
  • Anar a: A qui va dirigit?
  • Anar a: Terminis
  • Anar a: Documentació
  • Anar a: Requisits
  • Anar a: Taxes
  • Anar a: Altres Informacions
  • Anar a: Passos a fer

Subvencions a projectes de recerca en l'àmbit de la qualitat democràtica (DEMOC)

Convocatòria 2023

QUI
Altres administracions | Entitats
COM
Per Internet
QUAN
Fora de termini

Del 08/09/2022 al 07/10/2022

Per Internet Inicia

Necessites ajuda?

Saber-ne més

Subvencions a projectes de recerca en l'àmbit de la qualitat democràtica (DEMOC)

Convocatòria 2023

Per Internet Inicia
QUAN
Fora de termini

Del 08/09/2022 al 07/10/2022

QUI
COM
Altres administracions | Entitats Per Internet

Necessites ajuda?

Necessites ajuda?

Envia la teva consulta

  • Bústia de contacte

  • Suport a la tramitació per internet

Subscripció als avisos informatius

Rebràs informació de novetats generals relacionades amb aquest tràmit com ara l’inici de terminis, canvis en els formularis, etc...

Afegir com a tràmit favorit a l'àrea privada

L'hi tindràs sempre disponible i pots triar si veure els avisos informatius allí o rebre'ls per correu.

Subscripció només amb un correu electrònic

Rebràs els avisos informatius al teu correu. Per gestionar les subscripcions, entra a la teva Àrea privada.

Normativa

  • RESOLUCIÓ XGO/2650/2022, de 24 de juliol, per la qual s'obre la convocatòria per a la concessió de subvencions destinades a projectes de recerca en l'àmbit de la qualitat democràtica per a l'any 2023 (ref. BDNS 641646).

    . Obre en una nova finestra. (DOGC  núm.  8747  publicat el 07/09/2022)
  • ORDRE XGO/147/2021, de 6 de juliol, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió de subvencions a projectes de recerca en l'àmbit de la qualitat democràtica.

    . Obre en una nova finestra. (DOGC  núm.  8457  publicat el 14/07/2021)

Què has de saber?

Què és?

Són ajuts a projectes de recerca originals i inèdits en matèria de qualitat democràtica orientats a l'obtenció de coneixements aplicables. Han de versar sobre algun dels temes següents:

  1. Els reptes de participació en línia: anàlisi de diferents eines i experiències de participació en línia per detectar elements que siguin més o menys utilitzades per la ciutadania i que motivin la participació.
  2. Les noves formes de participació no institucionals i com incorporar les iniciatives sorgides a la presa de decisió: anàlisi de les experiències i factors que incideixen en la participació al marge de les institucions públiques (entitats, moviments socials, altres col·lectius, etc.) i dels agents intermediaris que permeten la connexió amb els decisors públics.
  3. Participació i gènere: anàlisi de la presència i implicació de les dones en els diferents mecanismes i canals de participació existents, i en especial dels factors que potencien o limiten la seva implicació en processos deliberatius, de decisió i/o cogestió i noves formes de participació equitatives des de la perspectiva de gènere.
  4. La participació supramunicipal: anàlisi dels mecanismes, estratègies, reptes i activitats impulsades per les Administracions públiques i institucions supramunicipals en participació ciutadana.
  5. La innovació democràtica al món Local: anàlisi d'experiències reeixides de participació ciutadana al món local, tant en el disseny com en la gestió de polítiques públiques, serveis, espais o equipaments públics.
  • Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
  • Termini de justificació: de l'11 de setembre al 10 d'octubre de 2024.
Normativa aplicable

Organisme responsable

  • Departament de la Presidència
A qui va dirigit?
Entitats
Altres administracions

A les universitats que formen part del sistema universitari català i les entitats públiques o privades de Catalunya sense finalitat de lucre que tinguin la recerca com una de les seves activitats

Terminis
  • Període de presentació de solicituds: exhaurit.
  • Termini de justificació: de l'11 de setembre al 10 d'octubre de 2024.
Documentació

A les sol·licituds, s’hi ha d’adjuntar la documentació que es detalla a continuació: 

  • Projecte de recerca que es presenta per ser subvencionat, incloent-hi les dates d’inici i finalització previstes i el lloc de realització del projecte, segons model normalitzat.
  • Les dades professionals de la persona investigadora principal i de les persones membres de l’equip de recerca d’acord amb el Sistema d’Informació de Ciència,Tecnologia i Innovació (SICTI), segons model normalitzat.
  • Pressupost complet i detallat del projecte,en el qual figurin totes les despeses previstesi els ingressos previstos, la quantia de la subvenció que es sol·licita i el detall de les fonts de finançament, de la línia de subvencions corresponent. En el cas que l’activitat subvencionada consisteixi en diferents actuacions, el pressupost es desglossarà per actuacions i per conceptes de despesa.

L’imprès de sol·licitud inclourà declaracions responsables sobre els aspectes que es detallen a continuació i que la persona sol·licitant ratifica mitjançant la signatura de la sol·licitud.

  1. Que el compte on s'ha d'ingressar l'import de la subvenció inclòs en l'imprès de sol·licitud pertany a la
    persona beneficiària de la subvenció.
  2.  No estar sotmesa a les causes que impedeixin adquirir la condició de persona beneficiària que estableix
    l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 99 del text refós de la Llei
    de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre.
  3. Declaració responsable de no haver sol·licitat ni rebut ajuts, premis o subvencions per al mateix projecte per
    part de la Generalitat de Catalunya o d'altres administracions o entitats públiques o privades nacionals o
    internacionals.
  4. Si l'activitat objecte de la subvenció comporta l'ús d'elements susceptibles de generar drets d'autor,
    declaració conforme es compleix la normativa sobre propietat intel·lectual.
  5. En el cas que la suma de l'import concedit de subvenció sigui superior a 10.000 euros, les entitats
    sol·licitants hauran de declarar les retribucions dels seus òrgans de direcció o administració, d'acord amb el
    que estableix la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon
    govern, i el Decret 8/2021, de 9 de febrer, sobre la transparència i el dret d'accés a la informació pública. La
    declaració ha de ser de forma individual, amb indicació de cada càrrec directiu, i no de tot el personal directiu
    de manera global. Aquesta declaració responsable també s'ha de presentar en el cas que el personal directiu, o
    part d'aquest, no percebi cap retribució, indicant aquesta circumstància.
  6. En el cas que les entitats beneficiàries percebin subvencions o ajuts públics d'import superior a 100.000 euros anuals, o bé percebin subvencions o ajuts públics d'import superior a 5.000 euros anuals sempre que
    aquests representin, com a mínim, el 40% dels seus ingressos anuals, d'acord amb el que estableix el Decret
    8/2021, de 9 de febrer, sobre la transparència i el dret d'accés a la informació pública, caldrà que aportin una
    declaració responsable conforme compleixen amb les obligacions de transparència activa detallades a la base
    26.
  7. En el cas d'empreses i entitats, declaració responsable de no haver estar sancionada o condemnada perquè
    ha exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionada
    per resolució administrativa ferma o condemnada per sentència judicial ferma. Aquesta informació es
    consultarà d'ofici al registre corresponent del departament competent en matèria d'empresa. En els casos
    previstos a l'article 28 de la Llei 17/2015, del 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes, i els articles 45
    a 47 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, a més, disposar d'un pla d'igualtat entre dones i homes.
    Aquesta informació es verificarà d'ofici consultant el Registre de Plans d'Igualtat del departament competent en
    matèria d'empresa, i en cas que el pla no constés en l'esmentat Registre, la persona beneficiària l'haurà
    d'aportar.
  8. En el supòsit que l'empresa tingui una plantilla igual o superior a 25 persones, declaració segons la qual
    l'empresa beneficiària ha previst, conjuntament amb els agents socials, els mitjans oportuns per prevenir i
    detectar casos d'assetjament sexual i d'assetjament per raó de sexe i per intervenir-hi en els seus centres de
    treball.
  9. En el cas que la subvenció es destini a activitats que impliquin contacte habitual amb menors, que es disposa
    de les certificacions legalment establertes, o haver-les sol·licitat abans de la resolució de concessió, per
    acreditar que el personal de l'empresa o entitat que sol·licita la subvenció no ha estat condemnat per sentència
    ferma per cap delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, i que en cas que canviï alguna persona adscrita al
    projecte o activitat subvencionada, es compromet a fer la comprovació oportuna pel que fa al cas.
  10. Aplicar un pla d'igualtat d'acord amb allò que estableix la Llei 17/2015, de 21 de juliol, d'igualtat efectiva de
    dones i homes, conforme han de disposar de mesures adreçades a evitar qualsevol tipus de discriminació
    laboral entre homes i dones.
  11. Declaració responsable sobre el compliment de la quota de reserva per a la integració social del personal
    discapacitat que estableix la legislació vigent, si escau.
  12. Als centres laborals, compliment de la normativa de política lingüística: fer constar, almenys en català, els
    rètols i les informacions de caràcter fix i que continguin text que han de figurar a l'interior dels centres laborals
    adreçats a les persones que hi treballen.
  13. Quan es tracti de centres i establiments oberts al públic, compliment de la normativa de política lingüística:
    atendre els i les consumidores en qualsevol de les llengües oficials de Catalunya i redactar, almenys en català,
    la senyalització i els cartells d'informació general de caràcter fix i els documents d'oferta de serveis per a les
    persones usuàries i consumidores dels establiments oberts al públic.
  14. Declaració responsable d'haver adaptat els estatuts segons la normativa vigent, pel que fa a les fundacions i
    associacions.
  15. En el cas de les fundacions, compliment de la normativa en relació amb els comptes: haver complert el
    deure de presentar els comptes anuals davant del protectorat.
  16. Declaració que les persones sol·licitants de les subvencions s'adhereixen al codi ètic que figura com a annex
    2 i com a annex a l'Acord GOV/85/2016, de 28 de juny, pel qual s'aprova la modificació del model tipus de
    bases reguladores dels procediments per a la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva
    tramitats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic (DOGC núm. 7152, de 30.6.2016).

Documents

Compte justficatiu

Informe intermedi sobre l’estat d’execució del projecte de recerca (DEMOC) 2023

Memòria explicativa

Model de declaració responsable

Model de liquidació del pressupost

Requisits

Les persones sol·licitants han de complir els requisits establerts en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i les condicions següents:

  1. El compte on s’ha d’ingressar l’import de la subvenció inclòs en l’imprès de sol·licitud ha de pertànyer a la persona/entitat beneficiària de la subvenció.
  2. Presentar declaració responsable de no haver sol·licitat ni rebut ajuts, premis o subvencions pel mateix projecte per part de la Generalitat de Catalunya o d’altres administracions o entitats públiques o privades nacionals o internacionals.
  3. En el cas que la realització de l’activitat objecte de la subvenció utilitzi qualsevol element susceptible de generar drets d’autor,les persones sol·licitants han de complir la normativa sobre propietat intel·lectual.
  4. L’entitat sol·licitat no ha d’haver estat sancionada per resolucions administratives fermes ni per sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere. Així mateix, les persones sol·licitants han de respectar el que estableix la Llei 17/2015, del 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes.
  5. Les entitats sense ànim de lucre han d’estar inscrites en el registre corresponent. 
  6. En el cas de ser una empresa amb 50 o més treballadors, complir amb la quota legal de reserva de llocs de treball en la plantilla de l’empresa prevista a l’article 42.1 del Text refós de la Llei general de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, o amb les mesures alternatives de caràcter excepcional previstes pel Reial decret 364/2005, de 8 d'abril, i pel Decret 86/2015, de 2 de juny.
  7. En el cas d’empreses de plantilla igual o superior a 25 persones, disposar dels mitjans per prevenir i detectar casos d’assetjament sexual i d’assetjament per raó de sexe, i per intervenir-hi als seus centres de treball, d’acord amb els agents socials, de conformitat amb la Llei 5/2008, de 24 d’abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista.
    En el cas d'universitats, centres d'estudis superiors i centres i institucions de recerca catalans, a més, donar informació i assessorament per prevenir qualsevol tipus de discriminació, d'assetjament sexual o assetjament per raó de sexe i altres formes de violència masclista; aplicar mesures d'acció positiva i dotar-se dels mecanismes de cooperació interinstitucional que contribueixin a prevenir l'assetjament sexual i l'assetjament per raó de sexe que garanteixin aquesta prevenció i que permetin de donar una resposta adequada a les denúncies o reclamacions que es puguin formular; i tenir protocols d'abordatge i prevenció de l'assetjament sexual i per raó de sexe, de conformitat amb l'article 28 de la Llei 17/2015, del 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes, i l'article 29 de la Llei 5/2008, de 24 d'abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista, modificat per la Llei 17/2020, de 22 de desembre.
  8. En el cas d'universitats, centres d'estudis superiors i centres i institucions de recerca catalans, d'acord amb
    allò que estableixen l'article 28 de la Llei 17/2015, del 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes, i els
    articles 45 a 47 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, han d'elaborar i aplicar un pla d'igualtat, i complir
    les obligacions establertes sobre aquests plans en el Reial decret 901/2020, de 13 d'octubre. Igualment, en matèria d'igualtat retributiva, ha de complir amb les obligacions establertes pel Reial decret 902/2020, de 13 d'octubre.
  9. En el cas de centres laborals, la normativa de política lingüística que han de complir és la següent: fer constar, almenys en català, els rètols i les informacions de caràcter fix i que continguin text que han de figurar a l'interior dels centres laborals adreçats a les persones que hi treballen.
  10. En el cas de centres i establiments oberts al públic,la normativa a complir és: atendre els consumidors en qualsevol de les llengües oficials de Catalunya i redactar, almenys en català, la senyalització i els cartells d'informació general de caràcter fix i els documents d'oferta de serveis per a les persones usuàries i consumidores dels establiments oberts al públic.
  11. En el cas de línies de subvencions en què la persona beneficiària pugui ser una associació o una fundació: Tenir els estatuts de l’entitat adaptats a la Llei 5/2011, de 19 de juliol, de modificació de la Llei 4/2008, de 24 d’abril, del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques, abans del 31 de desembre de 2012.
  12. En el cas de fundacions, haver complert el deure de presentar els comptes anuals davant del protectorat.
  13. En el cas que la subvenció es destini a activitats que impliquin contacte habitual amb menors, disposar de les certificacions legalment establertes, o haver-les sol·licitat abans de la resolució de concessió, per acreditar que el personal de l’empresa o entitat que sol·licita la subvenció no ha estat condemnat per sentència ferma per cap delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, i que en cas que canviï alguna persona adscrita al projecte o activitat subvencionada, es compromet a fer la comprovació oportuna pel que fa al cas.
  14. Les persones sol·licitants d’aquestes subvencions s'han d’adherir al codi ètic que figura com annex2 
Taxes

No has de pagar cap taxa per a aquest tràmit.

Altres Informacions

En la sol·licitud s’ha de determinar la persona responsable de l’execució del projecte.

L’execució del projecte correspon a un equip de recerca adscrit a l’entitat beneficiària.

Els equips de recerca han d’estar constituïts per:

  • Un mínim de quatre persones investigadores amb dos doctors/ores, els quals han de tenir dedicació completa i estar vinculats estatutàriament o contractualment a la plantilla universitària o a l’entitat. Una d’aquestes dues persones assumeix la responsabilitat del projecte i pot actuar en nom i representació de l’entitat beneficiària.
    Les persones amb contractes ICREA, Ramón y Cajal o altres contractes postdoctorals amb una durada mínima de dos anys computen com a membres de l’equip de recerca amb vinculació permanent.
  • Una persona de l’organització sobre la qual versi la recerca.

La resta de l’equip pot tenir la composició següent:

  • personal vinculat contractualment o estatutàriament a les persones beneficiàries, becaris/àries, personal contractat predoctoral o postdoctoral amb credencial o personal tècnic de suport a la recerca, que pot formar part de l’equip sempre que tingui caràcter investigador.
  • Altres persones que hi participin sota una modalitat de ciència ciutadana.
  • Persones viculades a altres institucions de dos o més equips de recerca.

No pot constar cap persona com a membre de dos o més equips de recerca.

Els membres dels equips de recerca poden ser de diferents universitats o centres de recerca, però el projecte, a efectes econòmics i administratius, resta vinculat a la institució d’adscripció de la persona responsable.

Passos a fer

  1. 1

    Primer pas

    Sol·licitar

    Terminis
    Del 08/09/2022 al 07/10/2022

    Per Internet

    Formulari de sol·licitud

    Inicia . Ves a Formulari de sol·licitud

    Model Projecte recerca

    Model dades SICTI persones equips de recerca

  2. 2

    Segon pas

    Aportar documentació

    Per Internet

    Formulari d'aportació de documentació

    Inicia . Ves a Formulari d'aportació de documentació

    L'aportació de documentació mitjançant Tràmits gencat s’ha d’efectuar mitjançant un certificat digital reconegut de signatura electrònica.

    Consulteu la llista de certificats digitals admesos

  3. 3

    Tercer pas

    Acceptar la proposta provisional de la subvenció

    Terminis
    Del 13/02/2023 al 24/02/2023

    Per Internet

    Formulari d'aportació de documentació

    Inicia . Ves a Formulari d'aportació de documentació

    Model d'acceptació de la subvenció

    Sol·licitud de transferència bancària

  4. 4

    Quart pas

    Rebre la resposta de l'Administració

    Quina resposta es rep?

    Quina resposta es rep?

    La resolució de la convocatòria correspon a la Secretaria de Transparència i Govern Obert, a proposta de l’òrgan instructor, d’acord amb les actes de les dues fases d’avaluació.

    Quan es rep la resposta?

    La proposta de resolució provisional de concessió dels ajuts es notificarà a les persones interessades mitjançant la publicació en el Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya (https://tauler.seu.cat/). Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.

    La proposta de resolució provisional contindrà la llista de sol·licitants proposats per ser beneficiaris dels ajuts i les persones o entitats que formen part de la llista de reserva, si n’hi ha, degudament prioritzada en funció de la puntuació obtinguda. Així mateix, s’inclourà la llista de sol·licitants proposats com a denegats.

    L’acceptació de l’ajut s’ha de formalitzar mitjançant un document normalitzat signat per la persona responsable del projecte i pel representant legal de la institució beneficiària i , s’ha de presentar en el registre de l’AGAUR, o d’acord amb el que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l’endemà de la data de publicació de la proposta de resolució provisional d’atorgament. Posteriorment es resoldrà la convocatòria de forma definitiva.

    Es pot presentar un recurs?
    Contra la resolució definitiva, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs d’alçada, de conformitat amb allò que es preveu als articles 76 de la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, i 107.1, 114 i 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, davant del conseller del Departament d’Afers i Relacions Institucionals i Exteriors i Transparència en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la rebuda de la notificació, sens perjudici de qualsevol altre recurs que consideri procedent per a la defensa dels seus interessos.

  5. 5

    Cinquè pas

    Rebre l'ajut

    El pagament de l’ajut s’ha d’efectuar mitjançant transferència bancària al compte corrent indicat amb aquesta finalitat per les persones beneficiàries.

    El pagament de l’ajut s’ha d’efectuar mitjançant transferència bancària al compte corrent indicat amb aquesta finalitat per les persones beneficiàries.

    L’import de l’ajut es lliura en dos pagaments. El primer, equivalent al 80% del total, en concepte de bestreta.

    El pagament del 20% restant es tramita quan l’entitat beneficiària hagi presentat la documentació justificativa, i s’hagi comprovat la correcta adequació de la documentació presentada d’acord amb el que preveu la base reguladora 16.

    Amb caràcter previ al pagament, l’AGAUR comprovarà que les persones beneficiàries estiguin al corrent de les obligacions tributàries amb l’Agència d’Administració Tributària i amb l’Administració Tributària de Catalunya, així com de les obligacions amb la Seguretat Social. D’acord amb el que preveu la base reguladora 8.2, la signatura de la sol·licitud d’ajut per part de la persona beneficiària implica l’autorització per fer-ne la comprovació. Si, com a conseqüència de les anteriors comprovacions, es detecta alguna irregularitat, l’AGAUR requerirà a les entitats interessades la presentació dels certificats corresponents.

  6. 6

    Sisè pas

    Aportar l'informe intermedi sobre l'estat d’execució del projecte

    Terminis
    Del 10/12/2023 al 10/01/2024

    Per Internet

    Formulari d'aportació de documentació

    Inicia . Ves a Formulari d'aportació de documentació

    Un cop transcorreguts nou mesos des de la data de notificació de la resolució definitiva de concessió de la subvenció, les entitats beneficiàries disposaran d'un termini màxim d'un mes per lliurar un informe sobre l'estat d'execució del projecte, d'acord amb el model normalitzat que es presenta a continuació. (base 25.2. de l’ORDRE XGO/147/2021) 

    Per a presentar l’informe intermedi cal: 

    1. Descarregar el formulari d’aportació en l’enllaç facilitat 
    2. Descarregar el document model “Informe intermedi sobre l’estat d’execució del projecte de recerca” i adjuntar-lo al formulari 
    3. Finalitzar el tràmit del formulari d’aportació el qual inclourà l’informe intermedi 
  7. 7

    Setè pas

    Justificar la subvenció

    El compte justificatiu ha de contenir la documentació següent: 

    Terminis
    De l'11/09/2024 al 10/10/2024

    El compte justificatiu ha de contenir la documentació següent: 

    1-Una memòria explicativa del projecte executat en què s'indiquin les activitats realitzades i els resultats obtinguts, amb el model normalitzat que sigui editable i reutilitzable.

    2-Una memòria econòmica sobre el cost de les activitats realitzades, en què consti:

    a) Una relació classificada de les despeses de l'activitat amb:

    • la identificació del creditor o creditora,
    • el número de la factura o document de valor probatori equivalent en el tràfic mercantil,
    • l'import,
    • la data d'emissió
    • i, si escau, la data de pagament i una còpia, també en suport electrònic, que sigui editable i reutilitzable.

    b) Les còpies digitalitzades:

    • de les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, o
    • de la documentació acreditativa del pagament consistent en extracte bancari o, en el cas de pagament en efectiu, documentació acreditativa de la percepció de la importi per part del creditor o creditora.

    3-Una declaració responsable de la persona beneficiària amb el contingut mínim següent: 

    • que les còpies digitalitzades dels justificants de les despeses presentades reprodueixen exactament els documents originals en poder de la persona beneficiària. 
    • Que els justificants de despesa s'han imputat a les diferents fonts de finançament de manera que no se supera l'import unitari de cada justificant.
    • Que el total de les fonts de finançament no supera el cost de l'actuació subvencionada. 
    • Que es disposa d'un sistema de comptabilitat separada o que els justificants de despesa tenen assignat un codi comptable comú a les transaccions relacionades amb l'actuació subvencionada. 

    4-Una liquidació del total del pressupost del projecte que es va presentar amb la sol·licitud, on s'han d'indicar els ingressos i les despeses del projecte subvencionat i, si escau, s'han de motivar les desviacions respecte al pressupost inicial, segons el model normalitzat.

    5-Els pressupostos que, en aplicació de l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, ha d'haver sol·licitat la persona beneficiària

    Per Internet

    Formulari

    Inicia . Ves a Formulari

    Passos a seguir per emplenar el formulari:

    1. Identificació
    • Introduir el NIF de l’entitat beneficiària i el número d’expedient assignat a la sol·licitud i cercar accions vinculades a les dades indicades.
    • Descarregar el full de càlcul del compte justificatiu. Aquest document conté les instruccions per a la presentació de les despeses en un full de càlcul.
    1. Adjunts
    • Adjuntar la documentació indicada en l'explicació de l'apartat anterior a aquest quadre.
    • Cal tenir en compte que alguns documents s’han de presentar segons el model normalitzat (memòria explicativa, declaració responsable i liquidació del pressupost).
    1. Justificacions de despeses
    • Adjuntar el full de càlcul del compte justificatiu emplenat.
    1. Signar i enviar
    • La justificació i l’aportació han de tenir les mateixes dades de signatura que la sol·licitud, és a dir, la persona representant legal.

    Per tramitar aquest formulari has de signar digitalment.

    Consulta el web de suport a la tramitació per Internet.

Data d'actualització 30.11.2022
Loading...

No saps per on començar?

Vols saber quins ajuts i serveis poden encaixar millor amb la teva empresa?

Explica’ns què busques i t’ajudarem a trobar-ho

Segueix les xarxes socials d’ACCIÓ

  • Icona de Twitter
  • Icona de Facebook
  • Icona de LinkedIn
  • Icona de Youtube
ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Canal ètic
  • Mapa web
  • Política de cookies
  • Preguntes freqüents