Què has de saber?
Són ajuts a projectes de recerca originals i inèdits en matèria de qualitat democràtica orientats a l'obtenció de coneixements aplicables. Han de versar sobre algun dels temes següents:
- Els reptes de participació en línia: anàlisi de diferents eines i experiències de participació en línia per detectar elements que siguin més o menys utilitzades per la ciutadania i que motivin la participació.
- Les noves formes de participació no institucionals i com incorporar les iniciatives sorgides a la presa de decisió: anàlisi de les experiències i factors que incideixen en la participació al marge de les institucions públiques (entitats, moviments socials, altres col·lectius, etc.) i dels agents intermediaris que permeten la connexió amb els decisors públics.
- Participació i gènere: anàlisi de la presència i implicació de les dones en els diferents mecanismes i canals de participació existents, i en especial dels factors que potencien o limiten la seva implicació en processos deliberatius, de decisió i/o cogestió i noves formes de participació equitatives des de la perspectiva de gènere.
- La participació supramunicipal: anàlisi dels mecanismes, estratègies, reptes i activitats impulsades per les Administracions públiques i institucions supramunicipals en participació ciutadana.
- La innovació democràtica al món Local: anàlisi d'experiències reeixides de participació ciutadana al món local, tant en el disseny com en la gestió de polítiques públiques, serveis, espais o equipaments públics.
- Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
- Termini de justificació: de l'11 de setembre al 10 d'octubre de 2024.
A les universitats que formen part del sistema universitari català i les entitats públiques o privades de Catalunya sense finalitat de lucre que tinguin la recerca com una de les seves activitats
- Període de presentació de solicituds: exhaurit.
- Termini de justificació: de l'11 de setembre al 10 d'octubre de 2024.
A les sol·licituds, s’hi ha d’adjuntar la documentació que es detalla a continuació:
- Projecte de recerca que es presenta per ser subvencionat, incloent-hi les dates d’inici i finalització previstes i el lloc de realització del projecte, segons model normalitzat.
- Les dades professionals de la persona investigadora principal i de les persones membres de l’equip de recerca d’acord amb el Sistema d’Informació de Ciència,Tecnologia i Innovació (SICTI), segons model normalitzat.
- Pressupost complet i detallat del projecte,en el qual figurin totes les despeses previstesi els ingressos previstos, la quantia de la subvenció que es sol·licita i el detall de les fonts de finançament, de la línia de subvencions corresponent. En el cas que l’activitat subvencionada consisteixi en diferents actuacions, el pressupost es desglossarà per actuacions i per conceptes de despesa.
L’imprès de sol·licitud inclourà declaracions responsables sobre els aspectes que es detallen a continuació i que la persona sol·licitant ratifica mitjançant la signatura de la sol·licitud.
- Que el compte on s'ha d'ingressar l'import de la subvenció inclòs en l'imprès de sol·licitud pertany a la
persona beneficiària de la subvenció. - No estar sotmesa a les causes que impedeixin adquirir la condició de persona beneficiària que estableix
l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i l'article 99 del text refós de la Llei
de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre. - Declaració responsable de no haver sol·licitat ni rebut ajuts, premis o subvencions per al mateix projecte per
part de la Generalitat de Catalunya o d'altres administracions o entitats públiques o privades nacionals o
internacionals. - Si l'activitat objecte de la subvenció comporta l'ús d'elements susceptibles de generar drets d'autor,
declaració conforme es compleix la normativa sobre propietat intel·lectual. - En el cas que la suma de l'import concedit de subvenció sigui superior a 10.000 euros, les entitats
sol·licitants hauran de declarar les retribucions dels seus òrgans de direcció o administració, d'acord amb el
que estableix la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon
govern, i el Decret 8/2021, de 9 de febrer, sobre la transparència i el dret d'accés a la informació pública. La
declaració ha de ser de forma individual, amb indicació de cada càrrec directiu, i no de tot el personal directiu
de manera global. Aquesta declaració responsable també s'ha de presentar en el cas que el personal directiu, o
part d'aquest, no percebi cap retribució, indicant aquesta circumstància. - En el cas que les entitats beneficiàries percebin subvencions o ajuts públics d'import superior a 100.000 euros anuals, o bé percebin subvencions o ajuts públics d'import superior a 5.000 euros anuals sempre que
aquests representin, com a mínim, el 40% dels seus ingressos anuals, d'acord amb el que estableix el Decret
8/2021, de 9 de febrer, sobre la transparència i el dret d'accés a la informació pública, caldrà que aportin una
declaració responsable conforme compleixen amb les obligacions de transparència activa detallades a la base
26. - En el cas d'empreses i entitats, declaració responsable de no haver estar sancionada o condemnada perquè
ha exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionada
per resolució administrativa ferma o condemnada per sentència judicial ferma. Aquesta informació es
consultarà d'ofici al registre corresponent del departament competent en matèria d'empresa. En els casos
previstos a l'article 28 de la Llei 17/2015, del 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes, i els articles 45
a 47 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, a més, disposar d'un pla d'igualtat entre dones i homes.
Aquesta informació es verificarà d'ofici consultant el Registre de Plans d'Igualtat del departament competent en
matèria d'empresa, i en cas que el pla no constés en l'esmentat Registre, la persona beneficiària l'haurà
d'aportar. - En el supòsit que l'empresa tingui una plantilla igual o superior a 25 persones, declaració segons la qual
l'empresa beneficiària ha previst, conjuntament amb els agents socials, els mitjans oportuns per prevenir i
detectar casos d'assetjament sexual i d'assetjament per raó de sexe i per intervenir-hi en els seus centres de
treball. - En el cas que la subvenció es destini a activitats que impliquin contacte habitual amb menors, que es disposa
de les certificacions legalment establertes, o haver-les sol·licitat abans de la resolució de concessió, per
acreditar que el personal de l'empresa o entitat que sol·licita la subvenció no ha estat condemnat per sentència
ferma per cap delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, i que en cas que canviï alguna persona adscrita al
projecte o activitat subvencionada, es compromet a fer la comprovació oportuna pel que fa al cas. - Aplicar un pla d'igualtat d'acord amb allò que estableix la Llei 17/2015, de 21 de juliol, d'igualtat efectiva de
dones i homes, conforme han de disposar de mesures adreçades a evitar qualsevol tipus de discriminació
laboral entre homes i dones. - Declaració responsable sobre el compliment de la quota de reserva per a la integració social del personal
discapacitat que estableix la legislació vigent, si escau. - Als centres laborals, compliment de la normativa de política lingüística: fer constar, almenys en català, els
rètols i les informacions de caràcter fix i que continguin text que han de figurar a l'interior dels centres laborals
adreçats a les persones que hi treballen. - Quan es tracti de centres i establiments oberts al públic, compliment de la normativa de política lingüística:
atendre els i les consumidores en qualsevol de les llengües oficials de Catalunya i redactar, almenys en català,
la senyalització i els cartells d'informació general de caràcter fix i els documents d'oferta de serveis per a les
persones usuàries i consumidores dels establiments oberts al públic. - Declaració responsable d'haver adaptat els estatuts segons la normativa vigent, pel que fa a les fundacions i
associacions. - En el cas de les fundacions, compliment de la normativa en relació amb els comptes: haver complert el
deure de presentar els comptes anuals davant del protectorat. - Declaració que les persones sol·licitants de les subvencions s'adhereixen al codi ètic que figura com a annex
2 i com a annex a l'Acord GOV/85/2016, de 28 de juny, pel qual s'aprova la modificació del model tipus de
bases reguladores dels procediments per a la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva
tramitats per l'Administració de la Generalitat i el seu sector públic (DOGC núm. 7152, de 30.6.2016).
Les persones sol·licitants han de complir els requisits establerts en l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i les condicions següents:
- El compte on s’ha d’ingressar l’import de la subvenció inclòs en l’imprès de sol·licitud ha de pertànyer a la persona/entitat beneficiària de la subvenció.
- Presentar declaració responsable de no haver sol·licitat ni rebut ajuts, premis o subvencions pel mateix projecte per part de la Generalitat de Catalunya o d’altres administracions o entitats públiques o privades nacionals o internacionals.
- En el cas que la realització de l’activitat objecte de la subvenció utilitzi qualsevol element susceptible de generar drets d’autor,les persones sol·licitants han de complir la normativa sobre propietat intel·lectual.
- L’entitat sol·licitat no ha d’haver estat sancionada per resolucions administratives fermes ni per sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere. Així mateix, les persones sol·licitants han de respectar el que estableix la Llei 17/2015, del 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes.
- Les entitats sense ànim de lucre han d’estar inscrites en el registre corresponent.
- En el cas de ser una empresa amb 50 o més treballadors, complir amb la quota legal de reserva de llocs de treball en la plantilla de l’empresa prevista a l’article 42.1 del Text refós de la Llei general de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, o amb les mesures alternatives de caràcter excepcional previstes pel Reial decret 364/2005, de 8 d'abril, i pel Decret 86/2015, de 2 de juny.
- En el cas d’empreses de plantilla igual o superior a 25 persones, disposar dels mitjans per prevenir i detectar casos d’assetjament sexual i d’assetjament per raó de sexe, i per intervenir-hi als seus centres de treball, d’acord amb els agents socials, de conformitat amb la Llei 5/2008, de 24 d’abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista.
En el cas d'universitats, centres d'estudis superiors i centres i institucions de recerca catalans, a més, donar informació i assessorament per prevenir qualsevol tipus de discriminació, d'assetjament sexual o assetjament per raó de sexe i altres formes de violència masclista; aplicar mesures d'acció positiva i dotar-se dels mecanismes de cooperació interinstitucional que contribueixin a prevenir l'assetjament sexual i l'assetjament per raó de sexe que garanteixin aquesta prevenció i que permetin de donar una resposta adequada a les denúncies o reclamacions que es puguin formular; i tenir protocols d'abordatge i prevenció de l'assetjament sexual i per raó de sexe, de conformitat amb l'article 28 de la Llei 17/2015, del 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes, i l'article 29 de la Llei 5/2008, de 24 d'abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista, modificat per la Llei 17/2020, de 22 de desembre. - En el cas d'universitats, centres d'estudis superiors i centres i institucions de recerca catalans, d'acord amb
allò que estableixen l'article 28 de la Llei 17/2015, del 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes, i els
articles 45 a 47 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, han d'elaborar i aplicar un pla d'igualtat, i complir
les obligacions establertes sobre aquests plans en el Reial decret 901/2020, de 13 d'octubre. Igualment, en matèria d'igualtat retributiva, ha de complir amb les obligacions establertes pel Reial decret 902/2020, de 13 d'octubre. - En el cas de centres laborals, la normativa de política lingüística que han de complir és la següent: fer constar, almenys en català, els rètols i les informacions de caràcter fix i que continguin text que han de figurar a l'interior dels centres laborals adreçats a les persones que hi treballen.
- En el cas de centres i establiments oberts al públic,la normativa a complir és: atendre els consumidors en qualsevol de les llengües oficials de Catalunya i redactar, almenys en català, la senyalització i els cartells d'informació general de caràcter fix i els documents d'oferta de serveis per a les persones usuàries i consumidores dels establiments oberts al públic.
- En el cas de línies de subvencions en què la persona beneficiària pugui ser una associació o una fundació: Tenir els estatuts de l’entitat adaptats a la Llei 5/2011, de 19 de juliol, de modificació de la Llei 4/2008, de 24 d’abril, del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques, abans del 31 de desembre de 2012.
- En el cas de fundacions, haver complert el deure de presentar els comptes anuals davant del protectorat.
- En el cas que la subvenció es destini a activitats que impliquin contacte habitual amb menors, disposar de les certificacions legalment establertes, o haver-les sol·licitat abans de la resolució de concessió, per acreditar que el personal de l’empresa o entitat que sol·licita la subvenció no ha estat condemnat per sentència ferma per cap delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, i que en cas que canviï alguna persona adscrita al projecte o activitat subvencionada, es compromet a fer la comprovació oportuna pel que fa al cas.
- Les persones sol·licitants d’aquestes subvencions s'han d’adherir al codi ètic que figura com annex2
No has de pagar cap taxa per a aquest tràmit.
En la sol·licitud s’ha de determinar la persona responsable de l’execució del projecte.
L’execució del projecte correspon a un equip de recerca adscrit a l’entitat beneficiària.
Els equips de recerca han d’estar constituïts per:
- Un mínim de quatre persones investigadores amb dos doctors/ores, els quals han de tenir dedicació completa i estar vinculats estatutàriament o contractualment a la plantilla universitària o a l’entitat. Una d’aquestes dues persones assumeix la responsabilitat del projecte i pot actuar en nom i representació de l’entitat beneficiària.
Les persones amb contractes ICREA, Ramón y Cajal o altres contractes postdoctorals amb una durada mínima de dos anys computen com a membres de l’equip de recerca amb vinculació permanent. - Una persona de l’organització sobre la qual versi la recerca.
La resta de l’equip pot tenir la composició següent:
- personal vinculat contractualment o estatutàriament a les persones beneficiàries, becaris/àries, personal contractat predoctoral o postdoctoral amb credencial o personal tècnic de suport a la recerca, que pot formar part de l’equip sempre que tingui caràcter investigador.
- Altres persones que hi participin sota una modalitat de ciència ciutadana.
- Persones viculades a altres institucions de dos o més equips de recerca.
No pot constar cap persona com a membre de dos o més equips de recerca.
Els membres dels equips de recerca poden ser de diferents universitats o centres de recerca, però el projecte, a efectes econòmics i administratius, resta vinculat a la institució d’adscripció de la persona responsable.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Terminis
Del 08/09/2022 al 07/10/2022 -
Segon pas
Aportar documentació
-
Tercer pas
Acceptar la proposta provisional de la subvenció
Terminis
Del 13/02/2023 al 24/02/2023 -
Quart pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quina resposta es rep?
Quina resposta es rep?
La resolució de la convocatòria correspon a la Secretaria de Transparència i Govern Obert, a proposta de l’òrgan instructor, d’acord amb les actes de les dues fases d’avaluació.
Quan es rep la resposta?
La proposta de resolució provisional de concessió dels ajuts es notificarà a les persones interessades mitjançant la publicació en el Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya (https://tauler.seu.cat/). Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
La proposta de resolució provisional contindrà la llista de sol·licitants proposats per ser beneficiaris dels ajuts i les persones o entitats que formen part de la llista de reserva, si n’hi ha, degudament prioritzada en funció de la puntuació obtinguda. Així mateix, s’inclourà la llista de sol·licitants proposats com a denegats.
L’acceptació de l’ajut s’ha de formalitzar mitjançant un document normalitzat signat per la persona responsable del projecte i pel representant legal de la institució beneficiària i , s’ha de presentar en el registre de l’AGAUR, o d’acord amb el que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l’endemà de la data de publicació de la proposta de resolució provisional d’atorgament. Posteriorment es resoldrà la convocatòria de forma definitiva.
Es pot presentar un recurs?
Contra la resolució definitiva, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs d’alçada, de conformitat amb allò que es preveu als articles 76 de la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, i 107.1, 114 i 115 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, davant del conseller del Departament d’Afers i Relacions Institucionals i Exteriors i Transparència en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la rebuda de la notificació, sens perjudici de qualsevol altre recurs que consideri procedent per a la defensa dels seus interessos. -
Cinquè pas
Rebre l'ajut
El pagament de l’ajut s’ha d’efectuar mitjançant transferència bancària al compte corrent indicat amb aquesta finalitat per les persones beneficiàries.
El pagament de l’ajut s’ha d’efectuar mitjançant transferència bancària al compte corrent indicat amb aquesta finalitat per les persones beneficiàries.
L’import de l’ajut es lliura en dos pagaments. El primer, equivalent al 80% del total, en concepte de bestreta.
El pagament del 20% restant es tramita quan l’entitat beneficiària hagi presentat la documentació justificativa, i s’hagi comprovat la correcta adequació de la documentació presentada d’acord amb el que preveu la base reguladora 16.
Amb caràcter previ al pagament, l’AGAUR comprovarà que les persones beneficiàries estiguin al corrent de les obligacions tributàries amb l’Agència d’Administració Tributària i amb l’Administració Tributària de Catalunya, així com de les obligacions amb la Seguretat Social. D’acord amb el que preveu la base reguladora 8.2, la signatura de la sol·licitud d’ajut per part de la persona beneficiària implica l’autorització per fer-ne la comprovació. Si, com a conseqüència de les anteriors comprovacions, es detecta alguna irregularitat, l’AGAUR requerirà a les entitats interessades la presentació dels certificats corresponents.
-
Sisè pas
Aportar l'informe intermedi sobre l'estat d’execució del projecte
Terminis
Del 10/12/2023 al 10/01/2024 -
Setè pas
Justificar la subvenció
El compte justificatiu ha de contenir la documentació següent:
Terminis
De l'11/09/2024 al 10/10/2024El compte justificatiu ha de contenir la documentació següent:
1-Una memòria explicativa del projecte executat en què s'indiquin les activitats realitzades i els resultats obtinguts, amb el model normalitzat que sigui editable i reutilitzable.
2-Una memòria econòmica sobre el cost de les activitats realitzades, en què consti:
a) Una relació classificada de les despeses de l'activitat amb:
- la identificació del creditor o creditora,
- el número de la factura o document de valor probatori equivalent en el tràfic mercantil,
- l'import,
- la data d'emissió
- i, si escau, la data de pagament i una còpia, també en suport electrònic, que sigui editable i reutilitzable.
b) Les còpies digitalitzades:
- de les factures o documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, o
- de la documentació acreditativa del pagament consistent en extracte bancari o, en el cas de pagament en efectiu, documentació acreditativa de la percepció de la importi per part del creditor o creditora.
3-Una declaració responsable de la persona beneficiària amb el contingut mínim següent:
- que les còpies digitalitzades dels justificants de les despeses presentades reprodueixen exactament els documents originals en poder de la persona beneficiària.
- Que els justificants de despesa s'han imputat a les diferents fonts de finançament de manera que no se supera l'import unitari de cada justificant.
- Que el total de les fonts de finançament no supera el cost de l'actuació subvencionada.
- Que es disposa d'un sistema de comptabilitat separada o que els justificants de despesa tenen assignat un codi comptable comú a les transaccions relacionades amb l'actuació subvencionada.
4-Una liquidació del total del pressupost del projecte que es va presentar amb la sol·licitud, on s'han d'indicar els ingressos i les despeses del projecte subvencionat i, si escau, s'han de motivar les desviacions respecte al pressupost inicial, segons el model normalitzat.
5-Els pressupostos que, en aplicació de l'article 31.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, ha d'haver sol·licitat la persona beneficiària