Què has de saber?
Són subvencions destinades a fomentar l’associacionisme professional i empresarial del sector del transport de mercaderies per carretera de Catalunya i per millorar les condicions de desplegament de la seva activitat, mitjançant l’atorgament de subvencions destinades a cobrir despeses d’explotació.
- Termini de presentació de sol·licituds: del 15 de juliol al 16 d'agost de 2021.
Aquest tràmit només es pot fer per Internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
- A associacions professionals i empresarials, així com les seves federacions i confederacions del sector del transport de mercaderies per carretera, amb domicili social a Catalunya i que acreditin representativitat davant organismes que defensen els interessos del sector a nivell supracomunitari.
Es consideren associacions professionals i empresarials del sector del transport de mercaderies per carretera aquelles que tinguin per objecte la representació i defensa dels interessos del sector del transport de mercaderies per carretera i estiguin integrades per empreses i/o professionals del transport de mercaderies per carretera.
- Termini de presentació de sol·licituds: del 15 de juliol al 16 d'agost de 2021.
- En cas que la persona que ha signat la sol·licitud actuï en representació d’una altra, documentació acreditativa de la representació amb què actua, llevat que l'hagi presentat anteriorment a qualsevol òrgan de l'Administració de la Generalitat, sempre que no hagin transcorregut més de cinc anys des de la presentació i no hagi experimentat cap modificació. En aquest supòsit, cal indicar clarament la data i l'òrgan o dependència en què va ser presentat i el procediment a què feia referència. Si l'òrgan instructor, per causes alienes a la seva actuació, no pot aconseguir el document, ha de requerir a la persona beneficiària que l'aporti en el termini de 10 dies hàbils.
Tampoc cal presentar la documentació acreditativa de la representació si s’ha inscrit en un registre públic o en el Registre electrònic de representació de l’Administració de la Generalitat, perquè l’òrgan instructor ho comprova d’ofici. En aquest cas, sempre que la persona sol·licitant ho faci constar a la casella corresponent del formulari de sol·licitud. - En el cas que s’atorgui una subvenció per import superior a 10.000 euros, document que contingui la informació relativa a les retribucions dels òrgans de direcció o administració, a l’efecte de fer-les públiques, d’acord amb el que preveu l’article 15.2 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
- El/la sol·licitant de la subvenció l’ha de justificar. En aquest sentit, s’estableix com a modalitat de justificació el compte justificatiu sense aportació de justificants de despesa, d’acord amb el que estableix l’Ordre ECO/172/2015, de 2 de juny, sobre les formes de justificació de subvencions, modificada per l’Ordre VEH/79/2020, de 9 de juny. El compte justificatiu ha de contenir:
- El compte de resultats de l’entitat sol·licitant de l’any que es determini a la convocatòria.
- Una memòria econòmica sobre les despeses d’explotació subvencionables, la qual ha d’incloure:
- Un llistat de despeses d’explotació i de personal (heu d’adjuntar el model normalitzat).
- Una relació detallada dels altres ingressos o subvencions que hagin finançat les despeses subvencionades, amb indicació de l’import i la seva procedència. Quan els justificants de les despeses s’imputin parcialment a altres subvencions, cal indicar la quantia exacta o percentatge imputat a cadascuna, amb identificació dels òrgans concedents.
- La persona sol·licitant de la subvenció ha d'efectuar una declaració responsable en el model normalitzat de justificació amb el contingut següent:
- Que els justificants de despesa s'han imputat a les diferents fonts de finançament de manera que no se supera l'import unitari de cada justificant.
- Que el total de les fonts de finançament no supera el cost de les despeses subvencionades.
- Que es disposa d'un sistema de comptabilitat separada o que els justificants de despesa tenen assignat un codi comptable comú a les transaccions relacionades amb les despeses subvencionades.
- Que totes les despeses d’explotació subvencionables, incloses les que no tenen contrapartida monetària (deterioraments, amortitzacions provisions i pèrdues), figuren convenientment comptabilitzades en els registres del beneficiari, corresponents al període objecte de la subvenció.
La inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi la sol·licitud de subvencions deixa sense efecte aquest tràmit, des del moment en què es coneguin i amb la prèvia audiència a la persona interessada, i, en conseqüència, comporten inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sens perjudici que puguin ser causa de revocació de la subvenció, si es coneixen amb posterioritat a la concessió.
La documentació a presentar en còpia digitalitzada ha d'anar acompanyada d'una declaració responsable que indiqui que aquesta còpia digitalitzada coincideix amb el document original corresponent. Aquesta declaració responsable s'inclou dins del formulari de sol·licitud.
- No trobar-se en cap de les circumstàncies previstes a l’article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant l’Administració de la Generalitat de Catalunya i l’Administració General de l’Estat, i de les obligacions davant la Seguretat Social.
- Declarar sobre si s’han demanat i/o s’han obtingut altres ajuts públics o privats per a la mateixa actuació, fent constar la relació detallada amb l’entitat concedent i la quantitat sol·licitada i/o obtinguda.
- Estar legalment constituïdes i inscrites en el registre corresponent.
- En el cas d’associacions professionals i empresarials que desenvolupin una activitat econòmica regular, declarar que l’import de la subvenció que es demana, juntament amb els altres ajuts de minimis que li hagin estat concedits durant l’exercici fiscal en curs i els dos exercicis fiscals anteriors, no podran superar l’import de 200.000 euros.
- En el cas d’associacions que tinguin activitat econòmica i establiments oberts al públic, complir les obligacions que estableixen els articles 32.1, 32.3 i 36.4 de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística.
- En el cas d’associacions que tinguin activitat econòmica sense establiments oberts al públic, complir les obligacions que estableix l’article 36.4 de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística.
- En el cas d’associacions que tinguin activitat econòmica i una plantilla igual o superior a 50 treballadors/ores, donar ocupació, almenys, a un 2% de treballadors/ores amb discapacitat sobre el total de treballadors/ores de l’empresa, d’acord amb el que preveu l’article 42 del text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, o bé complir el que estableixen el Reial decret 364/2005, de 8 d’abril, i el Decret 86/2015, de 2 de juny, que regulen el compliment alternatiu amb caràcter excepcional de la quota de reserva en favor de treballadors/ores amb discapacitat, d’acord amb el que estableix l’article 92.5 del text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya.
- En el cas d'associacions que tinguin activitat econòmica, amb una plantilla igual o superior a 25 persones, indicar els mitjans, amb l'acord dels agents socials, per prevenir i detectar casos d'assetjament sexual i d'assetjament per raó de sexe, i intervenir-hi en els centres de treball, i tenir protocols d’abordatge i prevenció de l’assetjament sexual i per raó de sexe.
- Haver adaptat els estatuts segons la disposició transitòria primera de la Llei 4/2008, de 24 d’abril, del llibre tercer del Codi Civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques, i a la Llei 5/2011, del 19 de juliol, de modificació de l’anterior.
- No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries perquè han exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.
- Declarar que l’associació compta amb representació davant algun organisme que defensa els interessos del sector del transport de mercaderies per carretera a nivell supracomunitari, fent constar l’organisme corresponent.
Les persones sol·licitants han de complir amb el codi ètic següent:
- Adoptar una conducta èticament exemplar, abstenir-se de realitzar, fomentar, proposar o promoure qualsevol mena de pràctica corrupta i posar en coneixement dels òrgans competents qualsevol manifestació d’aquestes pràctiques que, segons el seu parer, sigui present o pugui afectar el procediment. Particularment, abstenir-se de realitzar qualsevol acció que pugui vulnerar els principis d’igualtat d’oportunitats i de lliure concurrència.
- Amb caràcter general, assumir, en l’exercici de les seves activitats, les obligacions següents:
- Observar els principis, les normes i els cànons ètics propis de les activitats, els oficis i/o les professions corresponents a l’activitat objecte de subvenció.
- No realitzar accions que posin en risc l’interès públic.
- Denunciar les situacions irregulars que es puguin presentar en les convocatòries de subvencions o en els processos derivats d’aquestes convocatòries.
- En particular, assumir les obligacions següents:
- Comunicar immediatament a l’òrgan competent les possibles situacions de conflicte d’interessos.
- No sol·licitar, directament o indirectament, que un càrrec o empleat públic influeixi en l’adjudicació de la subvenció.
- No oferir ni facilitar a càrrecs o empleats públics avantatges personals o materials, ni per a ells mateixos ni per a terceres persones amb la voluntat d’incidir en un procediment d’adjudicació de la subvenció.
- Col·laborar amb l’òrgan competent en les actuacions que aquest realitzi per al seguiment i/o l’avaluació del compliment de les obligacions establertes en la base 16, particularment facilitant la informació que els sigui sol·licitada per a aquestes finalitats relacionades amb la percepció de fons públics.
- Facilitar informació que la legislació de transparència imposa als adjudicataris en relació amb l’Administració, sens perjudici del compliment de les obligacions de transparència que els pertoquin de forma directa per previsió legal, en els supòsits establerts en l’article 3.4 de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
Obligacions de les associacions beneficiàries:
- Prestar col·laboració i proporcionar sempre la informació i la documentació que els sigui demanada respecte de la subvenció concedida i sotmetre's a les actuacions de comprovació i control de l'òrgan instructor, de la Intervenció General de la Generalitat, de la Sindicatura de Comptes i d'altres òrgans competents d'acord amb la normativa aplicable i especialment l'article 46 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
- Comunicar a l'òrgan instructor els ajuts, els ingressos o els recursos que financin l'actuació subvencionada, obtinguts o demanats d'altres administracions o entitats públiques o privades, nacionals o internacionals, amb posterioritat a la presentació de la sol·licitud de subvenció. Aquesta comunicació s'haurà de fer tan bon punt es coneguin.
- Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons rebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte de les actuacions de comprovació i control.
- Reintegrar els imports percebuts en els supòsits de revocació i reintegrament.
- Complir el que preveu la Llei 17/2015, del 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes.
- Adherir-se als principis ètics i a les regles de conducta esmentats a "Requisits".
Despeses subvencionables i no subvencionables del pressupost estructural de l’entitat:
- Les despeses que permeten el seu funcionament ordinari i que són necessàries per a l’activitat habitual que desenvolupa l’entitat.
-
El conjunt de despeses que conformen els resultats d’explotació del compte de resultats de l’any que es determini a la convocatòria, d’acord amb el Pla General Comptable corresponent de les entitats beneficiàries (especificades a la base 2). En concret els epígrafs del Pla següents o equivalents:
-
Epígraf número 2) Ajuts concedits i altres despeses:
-
Ajuts concedits.
-
Despeses per col·laboracions.
-
Reintegraments d’ajuts, assignacions (-)
-
-
Epígraf número 3) Variacions d’existències
-
Epígraf número 5) Aprovisionaments:
-
Consum de béns destinats a activitats.
-
Consum de primeres matèries i altres matèries consumibles.
-
Treballs realitzats per altres entitats.
-
Deteriorament de béns destinats a les activitats...
-
-
Epígraf número 7) Despeses de personal:
-
Sous, salaris i assimilats.
-
Càrregues socials.
-
Provisions.
-
-
Epígraf número 8) Altres despeses d’explotació.
-
Serveis exteriors
-
Tributs.
-
Pèrdues, deteriorament i variació de provisions per operacions comercials.
-
Altres despeses de gestió corrent.
-
-
Epígraf número 9) Amortitzacions de l’immobilitzat.
-
Epígraf número 12) Deteriorament i resultat per alienacions d’immobilitzat:
-
Epígraf número 13) Altres resultats.
-
- No es consideren despeses subvencionables les despeses realitzades en la condició de membres de les juntes directives o consells de direcció de l’entitat.
La percepció d’aquestes subvencions és compatible amb la percepció de subvencions procedents d’altres fonts, públiques o privades, sempre que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos, no se superi l’import total del pressupost estructural de l’entitat de l’any que es determinarà a la convocatòria.
Quantia:
Les entitats beneficiàries poden sol·licitar com a import de la subvenció fins a un 50% del pressupost estructural de l’entitat de l’any que s’especifiqui a la convocatòria.
En cas que els imports sol·licitats excedeixin del crèdit disponible, la quantia de la subvenció es calcularà mitjançant prorrateig entre les sol·licituds admeses a la convocatòria fins a esgotar l'esmentat crèdit.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar i justificar la subvenció
La presentació de la sol·licitud, la justificació i la documentació requerida i altres tràmits associats al procediment, s'han de fer per via telemàtica (trobareu el formulari i l'explicació sobre [...]
Terminis
Del 15/07/2021 al 16/08/2021La presentació de la sol·licitud, la justificació i la documentació requerida i altres tràmits associats al procediment, s'han de fer per via telemàtica (trobareu el formulari i l'explicació sobre com s'ha de fer, fent clic damunt l'enllaç 'Per internet').
Aquest tràmit només es pot fer per Internet.
Cal que el/la representant legal de l'empresa signi la sol·licitud amb un certificat digital de persona física, de representant legal o persona vinculada.Només es pot presentar una sol·licitud per cada associació de transport. En el cas que se'n presenti més d'una, únicament es tramitarà la primera sol·licitud presentada i no s'admetran les següents.
-
Segon pas
Consulta de l'estat del tràmit
Podeu consultar l'estat del tràmit:
Podeu consultar l'estat del tràmit:
- A 'Àrea privada' (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital).
- A l'Estat de les meves gestions (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
Tercer pas
Presentar documentació o desistir
Presentar documentació
Presentar documentació
Podeu aportar documentació addicional mitjançant el formulari d’aquest pas.
Desistir
Qualsevol associació sol·licitant pot desistir per escrit de la seva sol·licitud de subvenció, abans de la concessió, i l’òrgan instructor l’ha d’acceptar.
Comporta el desistiment de la sol·licitud la manca d’esmena dels requisits esmenables, dins del termini de 10 dies hàbils i amb el requeriment previ.
-
Quart pas
Rebre la resolució definitiva
Quan es rep resposta?El termini màxim per notificar i emetre la resolució és de sis mesos des de la recepció de la sol·licitud. Transcorregut aquest termini, si no s'ha dictat i notificat la [...]
Quan es rep resposta?
El termini màxim per notificar i emetre la resolució és de sis mesos des de la recepció de la sol·licitud. Transcorregut aquest termini, si no s'ha dictat i notificat la resolució expressa, la sol·licitud s'entén desestimada per silenci administratiu.
Com es notifica la resposta?
La resolució de concessió de l'ajut es notificarà mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya (aneu a "Per Internet").Com es paga la subvenció?
L'import de la subvenció s'abonarà en un únic pagament a partir del moment en què es resolgui la concessió de la subvenció.
Es pot interposar recurs?
Contra la resolució dictada, que no posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada, davant l'òrgan que ha dictat l'acte impugnat o davant l'òrgan competent per resoldre el recurs, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació de la resolució, de conformitat amb el que preveuen els articles 112, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, així com l'article 76 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.