Què has de saber?
Les delegacions de fundacions regulades per la llei de fundacions estatal o per lleis de fundacions autonòmiques diferents de la catalana poden sol·licitar la inscripció d'una delegació de la fundació en el Registre de fundacions de Catalunya.
Aquest tràmit només es pot fer per internet amb certificat digital. La documentació que aporteu fora d’aquest canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Un cop generada la carta de pagament, s'ha de fer l'ingrés de la taxa en el termini de 10 dies hàbils. Si transcorregut aquest termini no s'ha abonat l'import corresponent, s'entendrà la sol·licitud com desestimada i es tancarà el procediment.
A les entitats que vulguin inscriure's al Registre de Fundacions de Catalunya.
La inscripció es pot sol·licitar en qualsevol moment.
Documentació que cal adjuntar a la sol·licitud:
- La documentació que acrediti que la fundació ha estat vàlidament constituïda, d’acord amb la llei personal que li és aplicable.
- Certificat de l'acord de l'òrgan de govern de la fundació pel qual s'aprova establir una delegació de la fundació a Catalunya, que ha d'incloure:
- Identificació dels membres de l'òrgan de govern de la fundació que manifesten i acorden la voluntat d'establir una delegació de la fundació a Catalunya.
- Finalitats de la fundació.
- Denominació que ha d'incloure l'expressió "Delegació de la fundació..." i el nom de la fundació mare.
- Domicili i àmbit territorial d'actuació de la delegació.
- La declaració que les activitats que es duen a terme són sense ànim de lucre.
- Identificació de les persones que exerceixen la representació de la delegació i dels òrgans que la integren.
- L’acceptació expressa de les persones que exerceixin la representació de la delegació als seus càrrecs de representants.
- El primer pla d’actuació i la previsió patrimonial per portar-la a terme.
85,25 €
El pagament de la taxa es pot fer a qualsevol caixer automàtic de CaixaBank amb una targeta de crèdit o dèbit de qualsevol entitat o, si se'n disposa, amb una llibreta o un compte corrent de CaixaBank. El pagament també es pot fer per internet, mitjançant l'opció de pagaments en línia del web de CaixaBank.
Cal conservar el resguard justificatiu del pagament com a comprovant.
Si es presenta documentació complementària relativa a un expedient en tràmit, no s'ha de tornar a pagar la taxa.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Aquest tràmit només pot fer per internet amb certificat digital. Cal que signeu el formulari principal amb un certificat digital de representant, de persona vinculada, o de persona física
Per garantir que esteu fent servir la darrera versió dels formularis en el moment de la tramitació, cal que cada vegada que els hagueu d’utilitzar us els descarregueu. Si reutilitzeu els documents es pot donar el cas que presenteu una versió obsoleta. -
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
-
Tercer pas
Quina és la resposta de l'Administració?
L'organisme competent ha de portar a terme la inscripció en un termini màxim de tres mesos. Si l'Administració no respon en aquest termini es pot entendre que la inscripció s'ha dut a terme.Si es [...]
L'organisme competent ha de portar a terme la inscripció en un termini màxim de tres mesos. Si l'Administració no respon en aquest termini es pot entendre que la inscripció s'ha dut a terme.
Si es compleixen els requisits legals, la persona sol·licitant rep:
1. L'ofici de notificació de la resolució d'inscripció.
2. La resolució d'inscripció.
En canvi, si no es compleixen els requisits legals, la persona sol·licitant rep un escrit on es detallen els aspectes que cal rectificar i/o la documentació necessària perquè la inscripció es pugui fer efectiva.Com es rep la resposta?
Rebreu un missatge per SMS o per correu electrònic que us avisarà que teniu una notificació electrònica. Podreu accedir al contingut de la notificació a través del servei l’e-NOTUM o entrant a la vostra Àrea privada. En ambdós casos caldrà que us identifiqueu amb l’idCAT Mòbil o un certificat digital.