Què has de saber?
El procediment corresponent a la tramitació d'una reclamació economicoadministrativa preveu tant que la Junta de Tributs de Catalunya requereixi documentació per poder resoldre l'expedient, com que la persona reclamant pugui presentar escrits o sol·licituds diferents de l'escrit amb què va interposar la reclamació.
Un cop dictada la resolució, i en cas que doni lloc a algun dels supòsits previstos, s'obre la possibilitat que la persona reclamant en sol·liciti la revisió.
Aquest tràmit només s'obre si s'ha presentat la reclamació economicoadministrativa davant l'òrgan que va dictar l'acte recorregut.
Organisme responsable
- A les persones físiques o jurídiques que estan tramitant una reclamació economicoadministrativa i que:
- han rebut un requeriment de documentació,
- o volen aportar un escrit o sol·licitud.
- A les persones físiques o jurídiques que han rebut la resolució de l'expedient corresponent a una reclamació economicoadministrativa, amb la qual no hi estan d'acord i que en poden sol·licitar la revisió.
Abans que es dicti la resolució:
- En cas que la documentació que aporteu sigui requerida, el que fixi el requeriment.
- En cas que la documentació l'aporteu a iniciativa vostra, fins a la data de la resolució.
Un cop ja s'ha dictat la resolució i, si escau:
- Recurs d'anul·lació
15 dies, comptats a partir de la data en què se us ha notificat la resolució.
- Recurs extraordinari de revisió
3 mesos, a comptar des que s'ha conegut nova documentació o des que la sentència judicial ha esdevingut ferma.
- Altres procediments especials de revisió
Es tracta de recursos de caràcter excepcional amb diferents terminis d’interposició segons les causes que els motiven (podeu accedir a tota la informació en aquest enllaç).
Abans que es dicti la resolució:
- La que us hagi estat requerida.
- La que considereu que ha de formar part de l'expedient.
Per facilitar la tramitació, la documentació pot enviar-se juntament amb el formulari que es pot descarregar tant per a la presentació presencial com per a la presentació per internet.
Un cop ja s'ha dictat la resolució:
- La que serveixi de fonament per revisar la resolució.
Per facilitar la tramitació, la documentació pot enviar-se juntament amb el formulari que es pot descarregar tant per a la presentació presencial com per a la presentació per internet.
- Per respondre requeriments o aportar documentació: que no s'hagi dictat la resolució.
- Per demanar la revisió de la resolució: que estigueu en desacord amb la resolució i que es donin els supòsits necessaris per poder demanar la revisió mitjançant un recurs d'anul·lació, un recurs extraordinari de revisió o la resta de possibilitats que trobareu explicades a l'apartat web de la Junta de Tributs.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Passos a fer
-
Primer pas
Presentar documentació
Un cop l'òrgan que va dictar l'acte que heu recorregut hagi traslladat el vostre expedient a la Junta de Tributs, rebreu un avís a l'adreça de correu electrònic o al número de mòbil que vau facilitar a aquest efecte, en el cas que opteu per relacionar-vos per mitjans electrònics amb aquest tribunal o sigueu un dels subjectes obligats. En aquest avís trobareu la informació necessària per poder accedir a l'Àrea privada.
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Podeu consultar l'estat del tràmit:
Podeu consultar l'estat del tràmit:
- A l'Àrea privada (amb l'idCAT Mòbil o/i certificat digital).
- A l'Estat de les meves gestions (amb l'identificador (ID) del tràmit o el número d'expedient).
- Al 012 (amb el codi identificador (ID) del tràmit i el DNI/NIF).
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració

Tràmits relacionats