Què has de saber?
Podeu presentar un recurs administratiu contra les resolucions o els actes administratius, en procediments tramitats pel departament de Cultura en matèria de personal.
Consulteu el peu de recurs de la resolució, on s'indican els recursos i terminis que li són aplicables.
Per a la interposició del recurs cal tenir en compte els terminis específicament establerts per la normativa de referència (Llei 39/2015 i Llei 26/2010).
A qualsevol persona física o jurídica interessada en presentar un recurs contra les resolucions o els actes administratius, en procediments tramitats pel departament de Cultura en matèria de personal.
Per a presentar un recurs administratiu heu de tenir en compte els terminis específicament establerts per la normativa de referència (Llei 39/2015 i Llei 26/2010 (art. 76, 77 i 78)).
- Recurs d'alçada (art. 121 i 122 de la Llei 39/2025):
- Acte exprés (amb resolució de l'administració): un mes a partir de l'endemà del dia en què tingui lloc la notificació o la publicació de l'acte.
- Acte no és exprés (sense resolució en termini), en qualsevol moment a partir de l'endemà del dia en què, d'acord amb la seva normativa específica, es produeixin els efectes del silenci administratiu.
- Recurs potestatiu de reposició (art. 123 i 124 de la Llei 39/2025):
- Acte exprés (amb resolució de l'administració): un mes a partir de l'endemà del dia en què tingui lloc la notificació o la publicació de l'acte.
- Acte no és exprés (sense resolució en termini), en qualsevol moment a partir de l'endemà del dia en què, d'acord amb la seva normativa específica, es produeixin els efectes del silenci administratiu.
- Recurs extraordinari de revisió (art. 125 i 126 de la Llei 39/2025):
- Per error de fet: en el termini de quatre anys següents a la data de la notificació de la resolució impugnada.
- Altres causes: tres mesos a comptar del coneixement dels documents o des que la sentència judicial va ser ferma.
- L'escrit del recurs, obligatòriament. Podeu escriure el recurs directament en la petició genèrica o bé adjuntar-lo.
- Qualsevol documentació que volgueu presentar i que complementi la vostra argumentació.
- La documentació acreditativa de la representació, si actueu en nom d’una altra persona.
No hi ha taxes associades a la presentació de recursos.
Un cop enviada la sol·licitud i mentre el tràmit no estigui finalitzat podeu:
Podeu accedir i consultar en qualsevol moment la vostra Àrea privada
Passos a fer
-
Primer pas
Presentar el recurs
Podeu presentar el recurs en qualsevol moment, sempre dins el termini que estableixi el procediment al qual està subjecte el tràmit.
Podeu presentar el recurs en qualsevol moment, sempre dins el termini que estableixi el procediment al qual està subjecte el tràmit.
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Cal que us identifiqueu quan envieu el formulari amb l’idCATMòbil o un certificat digital de persona física, de representació o de persona vinculada.
-
Segon pas
Rebre la resposta de l'Administració
Rebreu la resolució del vostre recurs per notificació electrònica.
Rebreu la resolució del vostre recurs per notificació electrònica.
Podeu accedir al contingut de les vostres notificacions des de l'e_NOTUM.
Podeu consultar l'estat dels vostres tràmits de l'Àrea privada.
Els terminis per a resoldre són els següents:
- Recurs d’alçada: el termini màxim per dictar i notificar la resolució del recurs és de tres mesos (article. 122.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre).
- Recurs potestatiu de reposició: El termini màxim per dictar i notificar la resolució del recurs és d’un mes (article. 124.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre).
- Recurs extraordinari de revisió: El termini màxim per dictar i notificar la resolució del recurs és de tres mesos (article. 126.3 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre).
Un cop transcorregut el termini màxim per a resoldre sense haver rebut resolució expressa el recurs s’entendrà desestimat.