Què has de saber?
Subvencions destinades a l'escolarització d'infants de zero a tres anys a les llars d'infants de titularitat privada, per al curs 2024-2025.
La finalitat de la subvenció és col·laborar en el finançament de la llar d'infants per disminuir les quotes que han de pagar les famílies.
Resolució de concessió de les subvencions (19.6.2025)
Als centres de titularitat privada que estiguin autoritzats pel Departament d'Educació i Formació Professional per impartir educació infantil de primer cicle.
- Presentar la sol·licitud, junt amb la documentació corresponent: del 3 al 21 de feber de 2025, ambdós inclosos.
- Aportar de la documentació complementària, si ho necessita l'entitat sol·licitant o per requeriment de l'Administració: del 3 de febrer al 31 de desembre de 2025.
- Justificar la subvenció: de l'1 al 30 de setembre de 2025, ambdós inclosos.
Documentació que heu d'adjuntar a la sol·licitud (pas 1):
- Poders o documentació acreditativa de la representació, si correspon.
No cal aportar aquesta documentació si la signatura electrònica acredita que la persona signant té poders suficients per actuar en nom de la persona representada. - Escriptura digitalitzada de constitució pública i dels estatuts, i de totes les modificac ions que s'hagin fet fins a la data de presentació de la sol·licitud.
- Evidència d'haver fet accessibles al públic els comptes anuals, en cas d'associacions.
- Certificació emesa per un auditor inscrit en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes, en cas de subjectes inclosos en l'àmbit d'aplicació de la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials.
- Qualsevol altra documentació que s'estableixi a la convocatòria corresponent.
Les entitats i associacions que heu presentat en anteriors convocatòries la documentació esmentada en els punts 1 i 2 no l'heu de tornar a presentar si no han transcorregut més de 5 anys i no s'han modificat les dades.
En cas de famílies en situació de pobresa o vulnerabilitat també heu d'adjuntar a la sol·licitud:
- Declaració relativa a les dades de la unitat familiar, a efectes del mòdul addicional per a alumnat procedent de famílies en situació de pobresa o vulnerabilitat.
- Document Excel de recollida de dades relatives a les declaracions presentades per les famílies en situació de pobresa o vulnerabilitat.
- Declaracions de la renda de les persones físiques de l'exercici 2023, si correspon.
- Documents acreditatius en relació amb la Renda garantida de ciutadania, si correspon.
- Documents acreditatius de la condició de família monoparental, si correspon.
- Documents acreditatius de la condició de família nombrosa, si correspon.
- Certificacions de cotitzacions corresponent a l'any 2023 de les persones que estiguin donades d'alta al sistema especial de treballadors de la llar de la Seguretat Social, si correspon.
- Certificats acreditatius en el cas de menors en règim d'acollida.
- Certificats acreditatius en el cas que algun membre de la unitat familiar tingui una discapacitat superior o igual al 33 %.
Documentació que heu d'adjuntar al formulari de justificació (pas 4):
- Memòria explicativa del compliment de la finalitat i de l'activitat subvencionada amb indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.
- Memòria econòmica que ha de contenir:
- Declaració responsable signada per la persona beneficiària del nombre d'alumnes subvencionats i de la modalitat de subvenció.
- Quantia de la subvenció calculada sobre la base de les activitats quantificades a la memòria d'actuació i els mòduls previstos en les bases reguladores o la convocatòria.
- Si correspon, un detall d'altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb indicació del seu import i procedència.
- Certificat del titular del centre on consti la quantitat descomptada a cadascuna de les famílies en concepte del servei d'escolarització a la llar d'infants durant el curs objecte de la convocatòria.
- Declaració responsable signada pel titular del centre conforme la subvenció concedida s'ha destinat íntegrament a les activitats subvencionades.
- Una relació on es detalli la retribució bruta de cada professional i l'import total amb la seguretat social a càrrec de l'entitat.
Heu d'utilitzar els models de documents que trobareu als passos corresponents.
- Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i la Generalitat, i de les obligacions amb la Seguretat Social. La presentació de la sol·licitud de subvenció implica autoritzar a l'Administració de la Generalitat la comprovació d'ofici de les dades corresponents al compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Generalitat i amb la Tresoreria de la Seguretat Social.
- No trobar-se en cap de les circumstàncies previstes a l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que impossibiliten per ser persona beneficiària de la subvenció.
- Complir amb les obligacions que estableixen els articles 32, 33 i 36 de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística.
- Estar al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions.
- Complir, quan la plantilla sigui igual o superior a 25 persones, l'obligació, d'acord amb els agents socials, d'indicar els mitjans que utilitzen per prevenir i detectar casos d'assetjament sexual i d'assetjament per raó de sexe en els seus centres de treball i per intervenir-hi, i tenir protocols d'abordatge i prevenció de l'assetjament sexual i per raó de sexe, de conformitat amb la Llei 17/2020, de 22 de desembre, de modificació de la Llei 5/2008, de 24 d'abril, del dret de les dones a eradicar la violència masclista.
- Disposar dels mitjans humans i materials necessaris i tenir assignats els recursos econòmics necessaris per a la realització de l'activitat de prevenció de riscos laborals a l'empresa, d'acord amb el que disposa la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals, i el Reial decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual s'aprova el reglament de serveis de prevenció.
- Complir, quan la plantilla sigui igual o superior a 50 persones treballadores, l'obligació que estableix l'article 42 del text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, de donar ocupació almenys a un 2% de persones treballadores amb discapacitat sobre el nombre total de les de l'entitat, o d'aplicar les mesures alternatives de caràcter excepcional que regulen el Reial decret 364/2005, de 8 d'abril, i el Decret 86/2015, de 2 de juny.
- No fer donacions, aportacions o prestacions de serveis a títol gratuït en favor de partits polítics, fundacions o associacions que hi estiguin vinculades orgànicament, des de la presentació de la sol·licitud de subvenció fins a l'acabament de l'activitat subvencionada d'acord amb l'article 92 bis del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre.
- Presentar declaració sobre si s'han demanat i/o s'han obtingut altres ajuts públics o privats per a la mateixa activitat, fent constar l'entitat concedent i la quantitat sol·licitada i/o obtinguda.
- Els centres educatius que siguin fundacions o associacions han d'haver adaptat els estatuts segons la disposició transitòria primera de la Llei 4/2008, de 24 d'abril, del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques.
- Els centres educatius que siguin fundacions, han d'haver complert el deure de presentar els comptes anuals davant del protectorat, d'acord amb l'article 336-3 del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, aprovat per la Llei 4/2008, de 24 d'abril.
- En el cas d'associacions, haver elaborat els comptes anuals, i fer-los accessibles al públic d'acord amb l'article 322.15 de la Llei 4/2008, de 24 d'abril, del llibre tercer del Codi civil de Catalunya.
- Els centres que sol·licitin una subvenció per un import superior a 10.000,00 euros, han de comunicar a l'òrgan concedent la informació relativa a les retribucions de llurs òrgans de direcció o administració, per tal que l'òrgan concedent, un cop concedida la subvenció, les faci públiques.
- Adherir-se als principis ètics i regles de conducta que consten a l'annex 2, aprovats per Acord GOV/85/2016, de 28 de juny, d'acord amb l'article 55.2 de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon Govern.
- Respectar allò que estableixen la Llei 17/2015, de 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes; la Llei 11/2014, del 10 d'octubre, per a garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals i per a eradicar l'homofòbia; la Llei 17/2020, del 22 de desembre, de modificació de la Llei 5/2008, del 24 d'abril, del dret de les dones a eradicar la violència masclista, i la Llei 19/2020, de 30 de desembre, d'igualtat de tracte i no-discriminació, així com qualsevol altra normativa que les complementi, ampliï o substitueixi.
- L'entitat beneficiària es compromet que el seu personal, sigui propi o extern, que intervingui en l'execució de les activitats objecte de subvenció, complirà la normativa vigent en matèria de protecció al menor, i concretament, el requisit que determina l'article 57 de la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència. En aquest sentit, totes les persones que per la seva feina tinguin contacte habitual amb persones menors d'edat hauran de disposar del certificat del Registre Central de delinqüents sexuals de no haver estat condemnats per sentència ferma per qualsevol delicte contra la llibertat i la indemnitat sexuals tipificats en el títol VIII de la Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal, així com per qualsevol delicte de tràfic d'éssers humans tipificat en el títol VII bis del Codi penal. En els casos de persones estrangeres o amb altra nacionalitat a més de l'espanyola, a més del certificat del Registre Central de delinqüents sexuals, també s'ha de disposar del certificat negatiu d'antecedents penals del seu país d'origen o del país de la nacionalitat, traduït i legalitzat d'acord amb els convenis internacionals, respecte dels delictes que conté l'article 57 de la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència.
- En el cas de persones físiques empresàries, estar donades d'alta en el cens de l'impost sobre activitats econòmiques en aquells supòsits en què sigui obligatori.
- En el cas d'entitats sense afany de lucre, estar inscrites en el registre corresponent.
- En el cas d'empreses, no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries perquè han exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.
- Complir el que estableixen els articles 45 i 46 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, relatius a l'elaboració i l'aplicació del pla d'igualtat en el cas d'empreses de més de 50 treballadors o aquelles el conveni col·lectiu de les quals ho estableixi.
- Per a subvencions d'import superior a 30.000 euros, únicament quan els sol·licitants siguin subjectes inclosos en l'àmbit d'aplicació de la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials, les empreses han de complir els terminis de pagament previstos en l'esmentada llei. En el cas de societats que puguin presentar el compte de pèrdues i guanys abreujat, aquesta circumstància s'acreditarà mitjançant declaració responsable i en el cas de societats que no puguin presentar el compte de pèrdues i guanys abreujat, aquesta circumstància s'acreditarà mitjançant la certificació emesa per un auditor inscrit en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes.
- No haver estat sancionades, per resolució ferma, per la comissió d'infracció greu en matèria d'integració laboral de persones amb discapacitat o molt greu en matèria de relacions laborals o en matèria de seguretat i salut en el treball, o haver finalitzat el període d'inhabilitació de conformitat amb el text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, o, si han estat sancionades, haver aplicat les mesures correctores que es preveuen i haver abonat les quantitats requerides per aquest concepte.
- Complir el que estableixen els articles 45 i 48 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, relatiu a les mesures específiques per prevenir l'assetjament sexual i l'assetjament per raó de sexe en el treball i arbitrar procediments específics per prevenir-los i per donar curs a les denúncies o reclamacions que pugin formar els qui n'hagin estat objecte.
- Respectar la igualtat de tracte i d'oportunitats en l'àmbit laboral i, amb aquesta finalitat, adoptar mesures que evitin qualsevol tipus de discriminació laboral entre homes i dones, d'acord amb el que estableix la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març per a la igualtat efectiva de dones i homes.
- Complir amb la normativa reguladora de protecció de dades de caràcter personal d'acord amb el que determina el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), així com la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia de drets digitals.
- Respectar el dret d'accessibilitat per a les persones amb discapacitat d'acord amb la Llei 13/2014, de 30 d'octubre, d'accessibilitat.
- Respectar la normativa vigent en matèria de desenvolupament sostenible.
- Respectar la normativa vigent en matèria de transparència.
- Existir concordança entre la titularitat registral que consta al Registre de centres del Departament d'Educació i Formació Professional i la titularitat real del centre educatiu.
(D'acord amb la base 3 de l'Ordre EDF/204/2024, de 25 de setembre.)
Heu d'acreditar els requisits amb les declaracions responsables que conté la sol·licitud.
Aquest tràmit és gratuït.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar la subvenció
L'heu de sol·licitar per internet. La petició genèrica no és vàlida per presentar la sol·licitud d'aquest tràmit. Les sol·licituds presentades per petició genèrica no es tindran en compte i la [...]
Terminis
Del 03/02/2025 al 21/02/2025L'heu de sol·licitar per internet. La petició genèrica no és vàlida per presentar la sol·licitud d'aquest tràmit. Les sol·licituds presentades per petició genèrica no es tindran en compte i la data de presentació serà la data en què es presenti la nova sol·licitud utilitzant el formulari específic que trobeu en aquest tràmit.
Al formulari de sol·licitud, hi heu d'adjuntar els documents que consten a l'apartat Documentació.
Si a la sol·licitud hi consta alumnat de tercer curs de primer cicle d'educació infantil procedent de famílies en situació de pobresa o de vulnerabilitat heu seguir les instruccions que es detallen a continuació:
Instruccions per a les llars d'infants sobre el mòdul addicional de subvenció per a famílies en situació de pobresa o vulnerabilitat
- L'alumnat escolaritzat a la llar d'infants de les famílies en situació de pobresa o vulnerabilitat té un mòdul addicional de subvenció de 800 euros per infant i curs.
D'acord amb les bases de la subvenció, es considera que una família es troba en situació de pobresa o vulnerabilitat si, per exemple, són quatre membres (2 progenitors/ores que treballen i 2 fills/filles) i ingressen menys de 14.919,18 euros. - La llar d'infants ha de lliurar, a cada família susceptible de ser considerada vulnerable, el formulari "Declaració relativa a les dades de la unitat familiar, a l'efecte del mòdul addicional per a alumnat procedent de famílies en situació de pobresa o vulnerabilitat", perquè l'empleni i el retorni a la llar d'infants.
- Un cop retornat, la llar d'infants ha de comprovar que:
- tots els progenitors/ores han signat la declaració, i
- han aportat la documentació acreditativa oportuna.
- Un cop la llar d'infants tingui tots els documents de les famílies, ha d'emplenar el formulari d'Excel "Recollida de dades. Declaracions sobre les dades de famílies en situació de pobresa o vulnerabilitat", en què cal recollir la informació que han aportat les famílies. És un fitxer únic per a cada llar d'infants.
- Quan la llar d'infants tramiti la sol·licitud de la subvenció ha d'adjuntar aquest fitxer d'Excel i tota la documentació acreditativa que hagin presentat les famílies.
- A Dades d'identificació del formulari de sol·licitud heu d'indicar la raó social de l'entitat beneficiària (nom del titular del centre) i no el nom del centre.
- El nom del centre l'heu d'especificar a l'apartat Atributs d'expedient.
- El Número d'identificació (CIF/NIF) va lligat al compte corrent que rebrà l'import de la subvenció.
- L'alumnat escolaritzat a la llar d'infants de les famílies en situació de pobresa o vulnerabilitat té un mòdul addicional de subvenció de 800 euros per infant i curs.
-
Segon pas
Rebre resposta de l'Administració
Qui valorarà les sol·licituds?
Qui valorarà les sol·licituds?
La comissió de valoració elabora un informe sobre la valoració de les sol·licituds presentades i la quantificació de l'import de les subvencions i el fa arribar a l'òrgan instructor. Després l'òrgan instructor publica la resolució de concessió de subvencions.
Quan rebrem la resposta de l'Administració?
Rebreu la resposa en el termini màxim de 6 mesos a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC).
Com rebrem la resposta?
Rebreu un avís que informarà de la propera publicació de la resolució d'atorgament.
La resolució, que finalitza el procediment, es publica al DOGC i al Tauler electrònic de la Generalitat de Catalunya, tot i que també es poden utilitzar altres mitjans electrònics. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
Resolució de concessió de les subvencions (19.6.2025)
Resolució d'inadmissió i desistiment (30.4.2025)
-
Tercer pas
Aportar documentació
Després de presentar la sol·licitud podeu aportar documentació en qualsevol moment de procediment.
Terminis
Del 03/02/2025 al 31/12/2025Després de presentar la sol·licitud podeu aportar documentació en qualsevol moment de procediment.
Al formulari d'aportació de documentació de la subvenció heu d'indicar el número d'expedient assignat a la sol·licitud.
Consulteu les condicions tècniques necessàries per adjuntar documents al formulari del tràmit a Tràmits gencat.
-
Quart pas
Justificar la subvenció
La modalitat de justificació és amb mòduls.
Terminis
De l'01/09/2025 al 30/09/2025La modalitat de justificació és amb mòduls.
Indiqueu el número d'expedient assignat a la sol·licitud al formulari de justificació de la subvenció.
Al formulari de justificació, hi heu d'adjuntar els documents que consten a l'apartat Documentació.