Què has de saber?
Procediment de concessió de subvencions destinades al finançament de projectes de recerca en l'àmbit de l'educació inclusiva i de la salut als centres educatius de Catalunya durant el període 2024-2025.
Conté dues línies amb les finalitats següents:
- Línia A: finançar projectes de recerca educativa amb l'objectiu de detectar respostes educatives que dificultin la presència, participació i aprenentatge de tot l'alumnat, així com identificar pràctiques i experiències que afavoreixin la inclusió.
- Línia B: finançar projectes de recerca educativa amb l'objectiu de detectar respostes educatives que fomentin la presa de decisions informades en l'alumnat, així com identificar pràctiques i experiències que promocionin el pensament crític en l'àmbit de la salut entre aquests alumnes.
S'ha publicat la resolució definitiva (20.6.2025)
- A universitats de qualsevol titularitat d'àmbit estatal.
- A centres de recerca participats majoritàriament per una administració pública o que en siguin dependents.
Presentació de sol·licituds: Del 24 de gener al 6 de febrer de 2025.
- Memòria descriptiva del projecte de recerca
- Pressupost del projecte, d'acord amb el document normalitzat
- Cronograma del projecte
- Currículums dels membres de l'equip de recerca
- Documentació acreditativa de discapacitat dels membres de l'equip de recerca, si s'escau
- Estatuts de l'entitat sol·licitant
- Documentació acreditativa de la representació legal, si s'escau
- Document de sol·licitud d'accés als centres educatius, si s'escau
- Declaració responsable de cessió de l'investigador principal, si s'escau
Entitats sol·licitants (D'acord amb la base 5 de l'Ordre EDU/148/2024, de 27 de juny.)
- Estar legalment constituïdes i, si correspon, inscrites en el registre corresponent l'endemà que es publiqui aquesta Ordre al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC).
- Tenir la capacitat administrativa, financera i operativa per complir totes les obligacions que assumeixen acceptant aquestes subvencions.
- No cometre cap irregularitat prevista a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, que impossibiliten per ser persona beneficiària de la subvenció.
- Estar al corrent de les subvencions tributàries amb l'Estat i la Generalitat de Catalunya, i de les obligacions amb la Seguretat Social.
- Complir la normativa sobre política lingüística i, en concret, els articles 32, 33 i 36 de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística.
- No haver estat sancionades, per resolució ferma, per haver comés una infracció greu en matèria d'integració laboral de persones amb discapacitat o molt greu en matèria de relacions laborals o en matèria de seguretat i salut en el treball, o haver finalitzat el període d'inhabilitació d'acord amb el text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, o, si han estat sancionades, haver aplicat les mesures correctores corresponents i haver pagat les quantitats requerides per aquest concepte.
- Si la plantilla té a partir de 50 treballadors, complir l'article 42 del text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, de donar ocupació almenys a un 2 % de persones treballadores amb discapacitat sobre el nombre total de les de l'entitat, o d'aplicar les mesures alternatives de caràcter excepcional que regulen el Reial decret 364/2005, de 8 d'abril, i el Decret 86/2015, de 2 de juny.
- No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.
- Respectar allò que estableixen la Llei 17/2015, de 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes; la Llei 11/2014, del 10 d'octubre, per a garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals i per a eradicar l'homofòbia; la Llei 17/2020, del 22 de desembre, de modificació de la Llei 5/2008, del 24 d'abril, del dret de les dones a eradicar la violència masclista, i la Llei 19/2020, de 30 de desembre, d'igualtat de tracte i no-discriminació, així com qualsevol altra normativa que les desenvolupi o substitueixi.
- Complir el que estableixen els articles 45 i 48 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, relatiu a les mesures específiques per prevenir l'assetjament sexual i l'assetjament per raó de sexe en el treball i arbitrar procediments específics per prevenir-los i per donar curs a les denúncies o reclamacions que puguin formular els qui n'hagin estat objecte.
- Complir, quan la plantilla sigui igual o superior a 25 persones, l'obligació, d'acord amb els agents socials, d'indicar els mitjans que utilitzen per prevenir i detectar casos d'assetjament sexual i d'assetjament per raó de sexe en els seus centres de treball i per intervenir-hi, i tenir protocols d'abordatge i prevenció de l'assetjament sexual i per raó de sexe, de conformitat amb la Llei 17/2020, de 22 de desembre, de modificació de la Llei 5/2008, de 24 d'abril, del dret de les dones a eradicar la violència masclista.
- Respectar la igualtat de tracte i d'oportunitats en l'àmbit laboral i, amb aquesta finalitat, adoptar mesures que evitin qualsevol tipus de discriminació laboral entre homes i dones, d'acord amb el que estableix la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març per a la igualtat efectiva de dones i homes.
- Complir l'obligació que determina l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, de modificació parcial del codi civil i de la Llei d'enjudiciament civil, en què s'estableix que el personal de les entitats les activitats de les quals suposin l'accés i l'exercici de les professions, els oficis i les activitats que impliquin contacte habitual amb menors, no pot haver estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, que inclou l'agressió i abús sexual, l'assetjament sexual, l'exhibicionisme i la provocació sexual, la prostitució i l'explotació sexual i la corrupció de menors, així com per tràfic d'éssers humans. En aquest sentit, cal garantir que el personal que intervingui en l'execució de les activitats objecte de subvenció, sigui propi o extern, complirà la normativa vigent en matèria de protecció al menor i, concretament, el requisit que determina l'article 57 de la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència davant la violència, que estableix que totes les persones que per la seva feina tinguin contacte habitual amb persones menors d'edat hauran de disposar del certificat del Registre Central de delinqüents sexuals de no haver estat condemnats per sentència ferma per qualsevol delicte contra la llibertat i la indemnitat sexuals tipificats en el títol VIII de la Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal, així com per qualsevol delicte de tràfic d'éssers humans tipificat en el títol VII bis del Codi penal. En cas que canviï alguna persona adscrita al projecte, es compromet a fer-ne la comprovació oportuna.
- En cas d'entitats vinculades amb partits polítics, no fer donacions, aportacions o prestacions de serveis a títol gratuït en favor de partits polítics, fundacions o associacions amb les quals estiguin vinculades orgànicament, des de la presentació de la sol·licitud de subvenció fins a l'acabament de l'activitat subvencionada, d'acord amb l'article 92 bis del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat mitjançant del Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre.
- En el cas de les fundacions, haver adaptat els estatuts segons la disposició transitòria primera de la Llei 4/2008, de 24 d'abril, del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques.
- En el cas de les fundacions, haver complert el deure de presentar els comptes anuals davant del protectorat, d'acord amb l'article 336-3 del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, aprovat per la Llei 4/2008, de 24 d'abril.
- Complir el que estableixen els articles 45 i 46 de la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, relatius a l'elaboració i l'aplicació del pla d'igualtat en el cas d'empreses de més de 50 treballadors o aquelles el conveni col·lectiu de les quals ho estableixi.
- Disposar dels mitjans humans i materials necessaris i tenir assignats els recursos econòmics necessaris per fer l'activitat de prevenció de riscos laborals a l'empresa, d'acord amb el que disposa la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals, i el Reial decret 39/1997, de 17 de gener, pel qual s'aprova el reglament de serveis de prevenció.
- Informar si s'han demanat i/o s'han obtingut altres ajuts públics o privats per a la mateixa activitat, fent constar l'entitat concedent i la quantitat sol·licitada i/o obtinguda.
- Estar al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions.
- Adherir-se als principis ètics i regles de conducta que conté l'annex 2 d'aquesta Ordre, aprovats per Acord GOV/85/2016, de 28 de juny, d'acord amb l'article 55.2 de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
- Complir amb la normativa reguladora de protecció de dades de caràcter personal d'acord amb el que determina el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), així com la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia de drets digitals i la resta de normativa vigent en matèria de protecció de dades.
- Respectar el dret d'accessibilitat per a les persones amb discapacitat d'acord amb la Llei 13/2014, de 30 d'octubre, d'accessibilitat.
- Respectar la normativa vigent en matèria de desenvolupament sostenible.
- Respectar la normativa vigent en matèria de transparència.
- Complir la normativa sobre propietat intel·lectual.
- Declarar responsablement que la documentació adjunta que es presentarà durant tota la convocatòria en format electrònic és una còpia idèntica del document original i que les dades consignades són certes.
Les entitats sol·licitants han de complir els requisits d'aquestes bases generals i qualsevol altra obligació legal o reglamentària que els afecti.
Projectes (D'acord amb la base 6 de l'Ordre EDU/148/2024, de 27 de juny.)
- Han d'estar contextualitzats en l'àmbit educatiu català.
- S'han d'executar per un equip de recerca adscrit a l'entitat beneficiària. El projecte de recerca ha d'estar dirigit per un/a investigador/a principal, o dos, amb el títol de doctor/a, però només un dels dos podrà constar com a investigador/a principal de la sol·licitud.
En el cas que el projecte es porti a terme amb dos investigadors/es principals, tots dos tindran la mateixa consideració amb caràcter general, inclosa la valoració dels mèrits que acreditin la capacitat cientificotècnica per liderar el projecte en el procés d'avaluació, tot i que només un/a serà l'interlocutor o la interlocutora a efectes de comunicacions.
Quan un investigador o una investigadora principal estigui vinculat o vinculada a una entitat diferent de la sol·licitant haurà d'existir una declaració, signada per la persona que ostenti la representació legal de l'entitat a la qual està vinculada l'investigador o la investigadora, en què se l'autoritzi a participar en el projecte com a investigador/a principal i es comprometi al manteniment d'una vinculació professional des de la data de tancament del termini de presentació de sol·licituds fins que finalitzi el període d'execució del projecte. - Els projectes, els materials i la resta de documentació s'han de presentar almenys en llengua catalana. S'ha de fer un ús no sexista del llenguatge.
- Han de ser originals i no poden haver estat finançats per la Generalitat de Catalunya o altres administracions o entitats públiques o privades, en l'àmbit local, estatal ni internacional.
- Han de tenir un elevat component quantitatiu.
- Han d'establir KPIs de seguiment i avaluació quantitatius i qualitatius.
- Han d'incloure un model d'implementació detallat de les propostes a les aules, als centres educatius i/o al sistema educatiu.
- Han d'incloure un model d'avaluació de la implementació de les propostes.
Aquest tràmit és gratuït.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licita la subvenció
Terminis
Del 24/01/2025 al 06/02/2025 -
Segon pas
Rep resposta de l'Administració
Quan rebreu la resposta?
Quan rebreu la resposta?
Com a màxim, en el termini de 6 mesos a comptar des de l'endemà de la data en què s'hagi publicat la convocatòria al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC). Abans hi haurà la proposta de resolució provisional.
Si un cop transcorregut aquest termini no s'ha dictat i notificat resolució expressa, les sol·licituds s'han d'entendre desestimades (d'acord amb el que preveu l'article 54.2.e) de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya).
Com rebreu la resposta?
Mitjançant la publicació:
- Al Tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.
- A l'EACAT.
Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
S'ha publicat la resolució definitiva (20.6.2025)
S'ha publicat la resolució d'inadmissió (2.6.2025)
S'ha publicat la proposta de resolució provisional (12.5.2025)
-
Tercer pas
Accepta la subvenció o presenta al·legacions
Un cop publicada la resolució provisional teniu 10 dies hàbils per acceptar la subvenció o per presentar al·legacions.
Terminis
Del 13/05/2025 al 26/05/2025Un cop publicada la resolució provisional teniu 10 dies hàbils per acceptar la subvenció o per presentar al·legacions.