Informació important sobre les sol·licituds del REA
Requisits previs: Abans d’iniciar la sol·licitud d’inscripció o renovació en el REA i pagar la taxa, és important assegurar-se que es compleixen tots els requisits:
- Disposar de mitjans materials i personals propis que s’utilitzaran a les obres.
- Disposar d’una organització preventiva.
- Garantir que tant el personal directiu com el personal productiu compten amb la formació necessària en prevenció de riscos laborals establerta a la Llei 32/2006, de 18 d'octubre, reguladora de la subcontractació en el Sector de la Construcció, i en el conveni d’aplicació a l’empresa.
El procediment de les sol·licituds del REA és el següent:
1. Presentació de la sol·licitud
- Les empreses han de presentar la seva sol·licitud d’inscripció, renovació, variació de dades o cancel·lació al portal REA.
- Un cop presentada la sol·licitud, l’empresa rebrà una petició de pagament de la taxa en un termini màxim de 4 dies hàbils.
- Important: No es pot fer el pagament immediatament després d’haver presentat la sol·licitud. Cal esperar a rebre la petició de pagament.
2. Pagament de la taxa
- L’empresa disposarà de 2 mesos per efectuar el pagament de la taxa. Si no es realitza dins aquest termini, es considerarà que l’empresa desisteix de la sol·licitud.
- Un cop efectuat el pagament, l’empresa rebrà un correu on se li comunicarà que el tràmit ha estat resolt i l’expedient ha finalitzat. Aquest correu fa referència només al tràmit de pagament de la taxa.
- Avís: A partir de l’1 de juny de 2025, el termini per efectuar el pagament de la taxa passa a ser de 15 dies hàbils.
3. Revisió de la sol·licitud i terminis
- Important: El termini de 15 dies hàbils per resoldre la sol·licitud s’inicia un cop realitzat el pagament de la taxa.
- Si hi ha un requeriment d’esmena, el termini se suspèn fins que s’aporti la documentació sol·licitada.
4. Finalització del tràmit
- Inscripció o renovació: El tràmit finalitza quan l’empresa rep per correu electrònic el certificat d’inscripció al REA.
- Variació de dades:El tràmit finalitza quan l’empresa rep per correu electrònic el certificat de variació de dades.
- Cancel·lació: El tràmit finalitza amb les anotacions corresponents al Registre.
* La utilització dels certificats acreditatius de la formació en PRL i de l’organització preventiva agilitza la tramitació de les sol·licituds.