Les reunions tenen lloc en el marc de la missió empresarial al Japó i Corea del Sud que ha organitzat la Generalitat de Catalunya del 23 al 28 de febrer
- Les reunions tenen lloc en el marc de la missió empresarial al Japó i Corea del Sud que ha organitzat la Generalitat de Catalunya del 23 al 28 de febrer.
- Hi participa també el gerent del Clúster moto, Pep Palà, que explica que l'objectiu de la missió és "posicionar el parc de proveïdors de motocicletes de Catalunya al mercat japonès i aprendre de primera mà el know how d'un mercat que és el número 1 en el sector moto".
- Els fabricants de motocicletes japonesos produeixen el 50% de la fabricació mundial en les diferents plantes d’arreu del món.
El sector de la motocicleta català es reuneix aquesta setmana amb les empreses japoneses Honda, Yamaha Motors i Kawasaki per obrir i enfortir línies de negociació amb els principals fabricants del Japó. Les reunions tenen lloc a l'àrea de Tòquio en el marc de la missió empresarial organitzada per la Generalitat al Japó i a Corea del Sud fins al 28 de febrer i que encapçala el secretari d'Empresa i Competitivitat, Pere Torres.
A la missió hi participen 57 empreses i entitats de sectors diferents (motocicleta, automoció, moda, turisme i biofarma), cinc de les quals són del sector moto (Facomsa, J.Juan, J.Costa, Shad i el Clúster Moto). Segons el gerent del clúster moto, Pep Palà, per al sector l'objectiu de la missió és "posicionar el parc de proveïdors de la motocicleta que tenim a Catalunya al mercat japonès, així com aprendre de primera mà el know how d'un mercat que és el número 1 de la moto i on ja tenim empreses catalanes que hi treballen".
Per a la catalana Shad, fabricant de seients i maletes per a motos, Yamaha Motors és el segon client més important per volum de mercat. Acaba d'iniciar les vendes d'un seient de motocicleta fabricat en exclusiva per al Japó. Segons Jaume Xicola, director general de Shad, participar en la missió els permetrà "avançar en projectes oberts amb Yamaha i Honda i també iniciar relacions amb Kawasaki, un dels grans players del mercat amb qui encara no hi tenim contacte".
De la seva banda, J.Costa busca ampliar la seva xarxa de distribuïdors al Japó, que ara representa un 4% en volum de vendes, i explorar l'oportunitat de treballar directament amb els grans fabricants per comercialitzar les peces de transmissió que dissenya per a scooters. L'empresa J.Juan, que fabrica sistemes de fre i exporta el 92% de la facturació, busca obrir mercat amb les marques japoneses per entrar en un país que, en opinió de l'empresa, actua de centre de decisió per a la fabricació d'arreu del món.
Facomsa, per la seva banda, vol donar a conèixer als tres grans fabricants japonesos les inversions que l'empresa ha fet els últims quatre anys en R+D per aplicar la connectivitat a la instrumentació de la moto i l'auto. A través del seu sistema pioner, el fabricant pot obtenir informació útil del seu parc de motocicletes via bluetooth (velocitat, quilòmetres i temperatura del motor, per exemple), així com transmetre dades tècniques i comercials als usuaris.
50% de la producció mundial
Els fabricants de motocicletes japonesos produeixen el 50% de la fabricació mundial en les diferents plantes d’arreu del món. Honda, Yamaha i Kawasaki ocupen les primeres posicions. Honda és líder mundial en el sector de les motocicletes amb una producció anual de 17 milions d'unitats. És també el tercer fabricant japonès d'automòbils i 7è mundial, amb una producció anual de 4,3 milions d'unitats.
Fundada el 1955, Yamaha és la segona companyia productora de motocicletes més gran del món, per darrere d'Honda. Actualment també produeix vehicles motoritzats com quads, vaixells, motos de neu o motors per a vehicles. La companyia compta amb una plantilla superior als 52.000 treballadors i una facturació de gairebé 86.000 milions de iens (desembre 2014).
Kawasaki és un grup empresarial que inclou divisions de negoci aerospacial, de navegació, maquinària i vehicles ferroviaris, entre d'altres. La divisió de motocicleta i motors és l'única que fabrica directament per als consumidors, comercialitzant diversos tipus de vehicles com motos de carretera, off road o ski jets. Kawasaki compta amb més de 34.000 treballadors.
De la seva banda, el secretari d'Empresa i Competitivitat, Pere Torres, s'ha reunit aquest dilluns amb el president de Fujitsu Lab, Hideyuki Saso, amb el director general del Trade Policy Bureau del Ministeri d'Economia, Comerç i Indústria, Hideo Suzuki, i amb la vicecomissària sènior del Japan Tourism Gency, Yumi Yamaguchi. En aquesta missió, la Generalitat té com a objectiu buscar opotunitats de negoci i de noves inversions a Catalunya, així com impulsar el comerç exterior entre Catalunya i Japó.
El sector moto català es reuneix amb Honda, Yamaha i Kawasaki per enfortir les línies de negociació amb els principals fabricants del Japó