Les empreses catalanes del sector de la moda han mantingut també, al Japó, contactes comercials amb els principals distribuïdors del país
- Les empreses catalanes del sector de la moda han mantingut també, al Japó, contactes comercials amb els principals distribuïdors del país.
- En una iniciativa pionera, les empreses catalanes promocionaran les seves creacions a través de dos portals web per als mercats de Japó i Corea del Sud.
- En el marc de la missió empresarial, l'empresa catalana Yerse ha tancat un acord amb un distribuïdor japonès que els permetrà arribar a una facturació al país propera al milió d’euros.
La moda catalana s'ha donat a conèixer amb èxit avui al mercat coreà, en el marc del showroom "Fashion Catalonia 2015" organitzat per la Generalitat a través de l'Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a Seül, que ha reunit 17 empreses catalanes amb prop de 100 importadors i distribuïdors coreans.
La iniciativa, que forma part de la missió empresarial que la Generalitat ha organitzat a Japó i Corea del Sud, també s'ha dut a terme aquesta setmana a Tòquio amb la presència d'importadors japonesos.
Les empreses del sector moda que han participat al "Fashion Catalonia 2015" són Cóndor, Costalamel, Diktons, Massana, Majorica, Marina Grafeuille, Merinas, Promise, Punto Blanco, Sebastian Andreu, Sita Murt, RSP51, Smash, Torras, Tuset & Riera, Wom and Now i Yerse, a banda de l'Agrupació Catalana del Tèxtil i la Moda.
Nous contactes comercials a Corea i Japó
Les empreses catalanes han mantingut trobades amb els principals magatzems coreans com Lotte, Hyundai i Shinsegae, i amb el shopping mall de venda on-line més important del país, G- Market. Al Japó, han pogut conèixer de primera mà representants dels magatzems de referència Isetan, Mitsukoshi i Select Shop Beams.
D’altra banda, algunes de les firmes que participen a la missió, com Sita Murt o Cóndor, ja tenen presència en aquests països i busquen enfortir-hi les relacions.
Les vendes de Sita Murt a l'Àsia es concentren al Japó i a Corea. La responsable d'exportacions, Ana Rodriguez, explica que "al Japó estem ben posicionats i comptem amb un distribuïdor que representa marques selectes europees". A l'Àsia, afegeix, "les oportunitats per als nostres productes de punt són a Japó i Corea, tant pel clima com pel poder adquisitiu, i participar a la missió és una bona oportunitat per conèixer el mercat de primera mà".
De la seva banda, la directora general de l'empresa de roba infantil Cóndor, Roser Ramos creu que "Corea del Sud és un bon mercat perquè l'estil els agrada i hi ha nínxol de mercat". La clau és invertir-hi recursos i trobar com entrar-hi: "Actualment tenim un distribuïdor però ens plantegem entradirectament als grans magatzems com Lotte o Hyundai". Cóndor espera augmentar les exportacions globals aquest any un 8%, fins al 30% de la facturació.
Nous webs de moda per promocionar el sector al mercat asiàtic
En una iniciativa pionera, les empreses catalanes podran promocionar les seves creacions a través de dos portals web exclusius per als mercats japonès i coreà.
A través del web els importadors i distribuïdors tindran accés a la plataforma de moda catalana. Des de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a Seül, es continuarà continuïtat a la missió per tal de potenciar aquesta iniciativa promocional i comercial.
Yerse tanca un acord amb el distribuïdor japonès Kowa Company Ltd
En el marc de la missió, l’empresa catalana Yerse, ha tancat un acord de distribució amb la japonesa Kowa Company Ltd. Aquest acord permetrà reforçar ela comercialització de la marca catalana al Japó amb una previsió de facturació propera al milió d’euros l'any 2016.
El director comercial de Yerse, Horst Braun, explica que “esperem tenir una penetració en el mercat japonès amb profunditat i rapidesa, que se suma a la nostra clientela ja existent com Baycrews - Deuxieme Classe, Matsuo o Isetan". A més, el responsable de Yerse afegeix que “tenim confirmades intencions de compra, i nous contactes d’importadors a Corea del Sud”. Fundada el 1964 i amb seu a Sabadell, l'empresa ha facturat 12,5M€ al 2014 i exporta el 60% de la facturació.
D’altra banda, avui la delegació institucional, amb el secretari d'Empresa i Competitivitat, Pere Torres, al capdavant, s'ha reunit amb el vice-president de Samsung Electronic, Kim Do-hyon; amb el ministre de Polítiques de Transport Aeri, Suh Hoon-Taik; i amb el vice-president executiu de la Federació Coreana d'Indústries Tèxtils, Yun Soo-Young.
La Generalitat organitza un showroom de moda catalana a Seül per captar nous clients en el mercat coreà