ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

La Generalitat presenta a Lleida la guia pràctica ‘Com esdevenir una empresa innovadora’

ACCIÓ i el Barcelona Centre de Disseny (BCD) han reunit una trentena d’empresaris a Lleida per donar-los a conèixer eines concretes per aplicar la innovació a l’empresa.

06/10/2015 12:58
Nota de premsa d’ACCIÓ
  • ACCIÓ i el Barcelona Centre de Disseny (BCD) han reunit una trentena d’empresaris a Lleida per donar-los a conèixer eines concretes per aplicar la innovació a l’empresa.
  • La guia aporta instruments perquè qualsevol pime, independentment de la seva activitat, pugui construir el seu model propi per gestionar la innovació.
  • La publicació es presentarà arreu de Catalunya mitjançant un cicle de tallers d’innovació.

Lleida, 6 d’octubre de 2015.– La Generalitat de Catalunya, a través d’ACCIÓ – l’agència per a la competitivitat de l’empresa-, ha presentat aquest dimarts a Lleida la guia “Com esdevenir una empresa innovadora” davant d’una trentena d’empresaris. La presentació s’ha dut a terme a la delegació d’ACCIÓ a Lleida, en el marc del taller ‘Com (i per què) formular una estratègia d'innovació', organitzat conjuntament amb el Barcelona Centre de Disseny (BCD) i el seu Centre d’Integració de Valor (CIV).

A la sessió hi ha intervingut la delegada d’ACCIÓ a Lleida, Clara Porta. Aquesta publicació aporta informació i eines pràctiques perquè qualsevol pime, independentment del seu sector d’activitat, pugui construir un model propi per gestionar la innovació. La guia està dividida en dues parts: una primera on es defineixen els aspectes a tenir en compte per esdevenir una empresa innovadora, i una segona on es proposa un model genèric d’innovació focalitzat en l’estratègia i el procés d’innovar.

ACCIÓ presentarà la guia “Com esdevenir una empresa innovadora” en diversos tallers per a empresaris arreu de Catalunya, organitzats conjuntament amb BCD. Les pròximes sessions es celebraran a Barcelona (13/10), Girona (12/11) i Tarragona (19/11).

Amb aquest cicle es busca incrementar el nivell d’innovació del teixit empresarial català. Segons dades del Baròmetre de la Innovació a Catalunya del 2014, elaborat per ACCIÓ, el 56,8% de les empreses catalanes de més de 9 treballadors són innovadores. La inversió en innovació té un impacte directe: un 84% de les empreses innovadores catalanes preveuen un increment de la facturació per a aquest 2015; un 71,3% un augment de la productivitat i un 36,8% preveu crear nous llocs de treball.

La Generalitat presenta a Lleida la guia pràctica ‘Com esdevenir una empresa innovadora’