Es tracta d’un cicle de tallers va començar el mes passat i s’estendrà fins a finals d’any arreu de Catalunya
- Els ponents han posat èmfasi en instruments alternatius de finançament a la banca com el crowdlending (finançament col·lectiu de préstecs), l'invoice trading (descompte de factures) o l’intercanvi de divises empresa a empresa mitjançant les noves tecnologies.
- Es tracta d’un cicle de tallers que va començar el mes passat i s’estendrà fins a finals d’any arreu de Catalunya.
- La Generalitat preveu que el cicle arribi a més de 200 empresaris que busquen finançar el creixement de les exportacions, la creació de filials a l’exterior o l’obertura a nous mercats.
Tortosa, 27 d’octubre de 2015.- Una desena d’empresaris de les Terres de l’Ebre han participat avui a Tortosa en una nova sessió del Cicle de Tallers de Finançament Alternatiu per Internacionalitzar-se que han organitzat ACCIÓ, l’agència per la competitivitat de l’empresa, i la Cambra de Comerç, Indústria i Navegació de Tortosa.
Els ponents de la sessió han estat el delegat d’ACCIÓ a les Terres de l’Ebre, Xavier Cortiella i la consultora de Finançament Alternatiu per Internacionalització d’ACCIÓ, Marta Navarro que han posat èmfasi en els instruments alternatius de finançament a la banca com el crowdlending (finançament col·lectiu de préstecs), l’invoice trading (descompte de factures) o l’intercanvi de divises empresa a empresa mitjançant les noves tecnologies.
El nou cicle tindrà lloc arreu de Catalunya fins a finals d’any i espera reunir més de 200 empresaris que busquen finançar el creixement de les exportacions, la creació de filials a l’exterior o l’obertura a nous mercats.
L’especialització dels tallers en finançament internacional respon a la demanda dels empresaris catalans i es fa en coordinació entre ACCIÓ, les Cambres de Comerç catalanes i les àrees de promoció econòmica de diversos ajuntaments. Els ponents que participaran en els diferents tallers són de plataformes de crowdlending (Loanbook Capital, Arboribus i eCrowd Invest), invoice trading (Finanzarel i Novicap), assegurança de crèdit a l’exportació (CESCE, Coface), avals (ICF i Avalis) i capital risc (COFIDES).
Sobre ACCIÓ
ACCIÓ és l’agència pública per a la competitivitat de l’empresa catalana de la Generalitat de Catalunya. Impulsa la millora del teixit empresarial català a través del binomi internacionalització-innovació, posant a disposició de l’empresa 36 Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya que donen cobertura a més de 90 mercats. A més, assessora les empreses catalanes perquè aconsegueixin finançament, les ajuda a créixer mitjançant programes de capacitació i les orienta en matèria de clústers. També és responsable, a través de l’àrea Catalonia Trade & Investment, d’atreure inversions estrangeres a Catalunya.
Una desena d’empresaris de les Terres de l’Ebre participen a Tortosa en el Taller de Finançament Internacional d’ACCIÓ