La Generalitat ha reiterat el seu compromís d’ajudes per a la fabricació de nous models del grup i ha exigit al Govern central que “sigui el major company de viatge” pel que fa a noves inversions
- La Generalitat ha reiterat el seu compromís d’ajudes per a la fabricació de nous models del grup i ha exigit al Govern central que “sigui el major company de viatge” pel que fa a noves inversions.
- Així mateix, el Govern s’ha compromès a fer un seguiment, amb el Clúster de l’automoció i les concessionàries, de les oportunitats i les amenaces que puguin tenir les empreses de components auxiliars.
- Seat ha ratificat les inversions a Catalunya i ha confirmat l’increment de plantilla en 100 treballadors més per a principis d’any.
- Els sindicats han agraït el suport que l’administració i el sector de l’automoció han donat als treballadors durant la crisi i s’han mostrat confiats que s’agilitzaran les ajudes a l’automoció.
Els membres del comitè de seguiment de Volkswagen, reunit aquest dijous, han coincidit a afirmar que afronten el futur de l’automoció a Catalunya amb “tranquil·litat, esperit constructiu i confiança” després de la crisi de Volkswagen. De la reunió d’avui n’ha sortit un calendari de treball i s’han emplaçat a properes reunions on es concretarà el programa d’inversions de Seat i les ajudes de la Generalitat així com l’anàlisi detallat de l’afectació a les empreses auxiliars.
La creació d’aquest grup de treball és fruit del compromís del president de la Generalitat, Artur Mas, per vetllar per les inversions del grup a Catalunya, adquirit després d’una reunió mantinguda amb el conseller Felip Puig i els representants dels sindicats de Seat el passat mes d’octubre. El comitè està format per representants de la Generalitat de Catalunya, Seat, els sindicats de l’empresa, el Clúster de l’Automoció de Catalunya i representats de la xarxa de concessionaris.
Després de la reunió, el conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig ha destacat que “el sector de l’automoció és clau, estratègic i fonamental per al conjunt de l’economia catalana”. El conseller ha dit que “Seat està en una molt bona etapa de la seva història” i espera que “aquest constipat de Volkswagen no afecti el valor reputacional d’una indústria de molt valor per a casa nostra”.
El conseller ha anunciat que, en col·laboració amb el Clúster, es durà a terme un mapa d’oportunitats i riscos de la indústria auxiliar de Catalunya, “una radiografia per veure com evolucionen les diferents previsions de noves inversions, com evolucionen les comandes i quines oportunitats poden aparèixer de cara al futur”.
Puig, ha deixat clar que, “com s’ha fet altres vegades, anirem mantenint les ajudes” per a la fabricació de nous models a casa nostra. Així mateix, ha exigit al govern de l’estat que “sigui el major company de viatge pel que fa a les inversions a l’empresa”.
De la seva banda, el president del Comitè d’Empresa de Seat, Matías Carnero, ha demanat a les administracions que “ajudin a agilitzar la formació i els contractes relleu per adequar les noves incorporacions futures, no solament per a la plantilla de Seat sinó també per als seus proveïdors”. Per al secretari general de la Secció Sindical de CCOO, Rafa Guerrero, “les inversions a Seat segueixen amb el termini previst i des de la direcció no hi ha cap senyal que aquestes inversions es puguin veure afectades per la crisi de les emissions”.
Des del Clúster de l’Automoció de Catalunya i la xarxa de concessionaris catalans s’ha valorat de manera molt positiva que la Generalitat hagi incorporat els seus representants en aquest grup de treball. Juan Ramón Rodríguez, adjunt a presidència del Clúster d’Automoció de Catalunya, ha destacat que “el manteniment de les inversions de Seat és una molt bona notícia perquè no només repercutiran en l’empresa, sinó que també ho faran en la resta d’indústria del sector de l’automoció a Catalunya”.
El president de la patronal de concessionaris FECAVEM, Jaume Roura, ha destacat que la xarxa de concessionaris de Catalunya ja té “la informació necessària per començar a organitzar l’atenció als clients que tinguin un cotxe afectat”. Roura ha afegit que “la seguretat i tranquil·litat de tenir un cotxe Seat i Volkswagen és total” i que “es donarà una solució ràpida als clients, que oscil·larà entre mitja hora i una hora de servei de taller”.
De la seva banda, els representants de Seat han reafirmat el seu compromís inversor a Catalunya. El gerent de Recursos Humans de l’empresa, Xavier Ros, ha dit que “Catalunya és clau en l’estratègia del grup Volkswagen””. Ros ha explicat que “aquest mes de desembre començaran obres a la línia 1 de la fàbrica de Martorell per adaptar-la a una nova plataforma per acollir nous productes en el futur”. També ha recordat que aquest any s’han fet 350 contractacions a la planta i que al gener de 2015 està previst contractar 100 persones més. El comitè de seguiment es reunirà de nou el mes de febrer del 2016.
ACCIÓ és l’agència pública per a la competitivitat de l’empresa catalana de la Generalitat de Catalunya. Impulsa la millora del teixit empresarial català a través del binomi internacionalització-innovació, posant a disposició de l’empresa 36 Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya que donen cobertura a més de 90 mercats. A més, assessora les empreses catalanes perquè aconsegueixin finançament, les ajuda a créixer mitjançant programes de capacitació i les orienta en matèria de clústers. També és responsable, a través de l’àrea Catalonia Trade & Investment, d’atreure inversions estrangeres a Catalunya.
El comitè de seguiment de Volkswagen ratifica les inversions a SEAT i veu amb 'tranquil·litat' i 'confiança' el futur de l'automoció a Catalunya