Segons el conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, “per evitar que el MWC sigui només una setmana, des de la Generalitat impulsarem aquest any la interrelació entre tecnologies mòbils i la indústria 4.0, especialment el vehicle connectat”
- Segons el conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, “per evitar que el MWC sigui només una setmana, des de la Generalitat impulsarem aquest any la interrelació entre tecnologies mòbils i la indústria 4.0, especialment el vehicle connectat”.
- El Govern català posa a disposició de 60 empreses i entitats catalanes 1.000m2 al Mobile World Congress amb la previsió que mantinguin més de 4.600 reunions de negoci durant els quatre dies del congrés, que se celebra la setmana vinent a Barcelona.
- També facilita la presència de 18 startups a la tercera edició del 4YFN, la trobada internacional paral·lela al MWC creada per a emprenedors i inversors del sector mobile.
- En el marc del congrés ACCIÓ rebrà més de 20 delegacions comercials de tot el món interessades en conèixer les oportunitats que presenta el sector TIC català i facilitarà un espai físic al MWC a un conjunt d’empreses de Califòrnia.
La Generalitat de Catalunya impulsarà l’aplicació de les noves tecnologies mòbils a la indústria per fer del Mobile World Congress (MWC) un esdeveniment tractor a Catalunya durant tot l’any. Així ho ha explicat el conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, durant la roda de premsa al Cibernàrium de Barcelona per presentar les principals dades i novetats de la participació catalana al MWC.
Baiget ha destacat que “per evitar que el MWC sigui només una setmana, des de la Generalitat impulsarem aquest any la interrelació entre tecnologies mòbils i la indústria 4.0, especialment la del vehicle connectat”. Baiget ha assegurat que “aquest any tenim previstes una sèrie d’accions de política industrial per posar en comú les noves tecnologies i la indústria de l’automòbil”.
El conseller també ha destacat el paper del congrés com a instrument per “consolidar i atraure inversions estrangeres del sector de les noves tecnologies, i generar una marca Barcelona-Catalunya lligada a les inversions dins el sector del mòbil”.
La roda de premsa ha comptat també amb les intervencions de l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, el director general de Mobile World Capital Barcelona, Aleix Valls, el director general de Fira de Barcelona, Constantí Serrallonga, i el secretari d’Estat de Telecomunicacions i Societat de la Informació, Victor Calvo-Sotelo.
L’empresa catalana al congrés
La Generalitat torna a impulsar la participació de 60 empreses i entitats catalanes en l’onzena edició del Mobile World Congress (MWC), que se celebra entre el 22 i el 25 de febrer a Barcelona.
L’objectiu és que les empreses catalanes puguin tenir presència a la fira del mòbil més important del món per presentar les seves novetats, conèixer socis potencials, fer nous contactes, tancar acords comercials, obrir nous mercats i guanyar visibilitat en un congrés en què es preveu l’assistència de més de 95.000 professionals de tot el món. Les companyies han estat seleccionades per ACCIÓ i la Secretaria per a la Governança de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació.
En concret, 44 empreses i entitats catalanes s’ubicaran a l’Estand Catalonia, a la zona central del MWC, mentre que 16 empreses tindran presència a l’espai App Planet, la zona dedicada a desenvolupadors d’aplicacions. En total aquests espais sumen gairebé 1.000 m2. És l’onzè any que la Generalitat impulsa la presència d’empreses catalanes al congrés: des del 2006 s’ha facilitat la participació de 368 companyies com a expositores.
Les empreses i entitats catalanes que participen enguany al MWC de la mà de la Generalitat són 6TL Engineering, Accent Systems, Biid, Bismart, BlitWorks, Cl3ver, CodiTramuntana, Conecta Wireless, Cronos Telecom Europe, ECooltra, Enertika, Epsilon Technologies, Facomsa, Hemav, Inatlas, Inovum, IntesisHome, KEC, Ledmotive Technologies, Lhings, Manduka Games, Medtep, Merak, MGA, MiniBatt, Neàpolis, Nexiona, NicePeopleAtWork, OTCengineering, Pick Data, Qustodio, Shotl, Shoulderpod, Signaturit, Sparsity, Starlab, Toro, Tu Pediatra Online, Validated ID, Wavecontrol, el Centre de Visió per Computador (CVC), Eurecat, el Centre Tecnològic Telecomunicacions Catalunya (CTTC) i i2CAT. A més, l’Estand Catalonia també destina enguany un espai a un conjunt d’empreses nord-americanes del sector de les TIC (PopVox, Locomizer, Zentri i Mark/Space), fruit de l’acord de col·laboració entre els governs de Catalunya i Califòrnia.
La selecció de les companyies que volen participar al MWC a través de l’Estand Catalonia es fa tenint en compte la diversitat en el tipus d’empreses, la seva experiència, el seu perfil innovador i la seva visió internacional. Però a banda de posar a disposició aquests espais físics, la Generalitat també ha facilitat entrades a 100 empreses per poder ser presents a la fira tot i no comptar amb un estand.
En el marc del MWC, ACCIÓ rebrà més de 20 delegacions comercials de tot el món interessades en conèixer les oportunitats de negoci que presenta el sector TIC català. S’han organitzat visites d’organitzacions, empreses i delegacions d’administracions públiques de països com Japó, Corea, Xile, Argentina, Bèlgica, Suècia, Estats Units, la Xina i el Perú, per exemple. També es desplacen a Barcelona 15 directors de les 36 Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya al món de la Generalitat al món. A més, l’Estand Catalonia destinarà aquest any un espai a un conjunt d’empreses nord-americanes del sector de les TIC fruit de l’acord de col·laboració entre els governs de Catalunya i Califòrnia.
El Brokerage Event
L’Estand Catalonia torna a ser enguany l’escenari del Brokerage Event organitzat per ACCIÓ com a membre de la xarxa Enterprise Europe Network (EEN) de la Comissió Europea. Es tracta d’un conjunt de trobades internacionals entre empreses de l’àmbit de les tecnologies de la comunicació mòbil. Són reunions preagendades de 30 minuts amb l’objectiu de trobar socis per desenvolupar projectes innovadors mitjançant acords de cooperació internacional, com ara acords comercials, de distribució de llicència, joint ventures, de subcontractació, de transferència tecnològica o de R+D col·laborativa.
Per a l’edició d’enguany ja hi ha inscrites més de 450 empreses de més de 30 països, 151 de les quals són catalanes. És l’onzè any que se celebra aquest esdeveniment de referència al congrés, que ja ha organitzat més de 10.000 reunions des que es va posar en marxa, el 2006.
Presència catalana també al 4YFN
>Aquest 2016 és el tercer any que la GSMA i la Barcelona Mobile World Capital organitzen l’esdeveniment 4YFN, trobada internacional creada per a emprenedors i inversors del sector mobile. La Generalitat de Catalunya, a través de Catalunya Emprèn, és present a la fira amb un estand de 100m2 per donar a conèixer què es fa al nostre país en l’àmbit de l’emprenedoria i reforçar el seu posicionament per atreure talent a nivell internacional.
L’estand compta amb la participació d’un total de 18 empreses i entitats catalanes: Atomian, Badi, Bibold, Call2World, Cashually, Cubus Games, Dinube, Eventoi, Groupnote, HappyClick, Incubio, IOT Labs, OnTrace, Plan Reforma, Playmoss, Sense4Care, Somcrea i Vojo.
El 4YFN té lloc del 22 al 24 de febrer a la Fira de Barcelona a Montjuïc. El dimecres la Generalitat ha organitzat diverses activitats i presentacions per fomentar la internacionalització i l’accés de les startups a noves eines de finançament.
ACCIÓ és l’agència pública per a la competitivitat de l’empresa catalana de la Generalitat de Catalunya. Impulsa la millora del teixit empresarial català a través del binomi internacionalització-innovació, posant a disposició de l’empresa 36 Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya que donen cobertura a més de 90 mercats. A més, assessora les empreses catalanes perquè aconsegueixin finançament, les ajuda a créixer mitjançant programes de capacitació i les orienta en matèria de clústers. També és responsable, a través de l’àrea Catalonia Trade & Investment, d’atreure inversions estrangeres a Catalunya.
La Generalitat impulsarà l’aplicació de la tecnologia mòbil al sector de l’automoció per estendre l’impacte del MWC a tot l’any