Grup Pons és una de les 15 empreses i cellers catalans que participen al congrés Worlds of Flavor de Napa Valley en el marc de la missió empresarial d’ACCIÓ als Estats Units
- Grup Pons és una de les 15 empreses i cellers catalans que participen al congrés Worlds of Flavor de Napa Valley en el marc de la missió empresarial d’ACCIÓ als Estats Units que encapçala el conseller Jordi Baiget.
- La companyia -que va augmentar un 7% la facturació als Estats Units l’any passat assolint els 2,5 milions d’euros- està donant a conèixer nous olis amb gustos de menta, safrà i gingebre.
- La delegació catalana està visitant Florida, Califòrnia i Washington per impulsar la cooperació empresarial amb Catalunya i buscar oportunitats de negoci en els camps de la gastronomia i la innovació tecnològica.
L’empresa lleidatana Grup Pons està presentant aquesta setmana als Estats Units d'Amèrica tres nous tipus d’olis amb gustos de menta, safrà i gingebre al congrés de referència al país en el camp de la gastronomia. Es tracta del Worlds of Flavor celebrat a Santa Helena (Napa Valley, Califrònia), organitzat per la Culinary Institute of America (CIA), la universitat més prestigiosa del món en el camp de la formació culinària i de les ciències gastronòmiques.
En el marc de la missió empresarial d’ACCIÓ als Estats Units que encapçala el conseller Jordi Baiget, Grup Pons ha donat a conèixer els nous tipus d’olis en un congrés que comptarà amb la participació de 800 alts càrrecs de cadenes de restauració, hostaleria, operadors i xefs per conèixer les darreres tendències i tècniques culinàries del món.
L’any passat, l’empresa va augmentar un 7% la facturació als Estats Units, assolint els 2,5 milions d’euros i exportant 600.000 ampolles d’oli. Segons el cap de vendes l’empresa als Estats Units, Jack Haro, “és molt interessant participar al Worlds of Flavor per la presència de prestigiosos xefs, que poden provar els nous olis que presentem”. De fet, la introducció al país a través dels cuiners de reconeguts restaurants va ser una de les estratègies que va seguir l’empresa el 1997, quan va entrar als Estats Units. “Al principi veníem només al canal horeca –hotels, restaurants i càterings- , i vam veure que els xefs americans valoraven molt la qualitat i el sabor de l’oli”, relata Haro, que explica que llavors “vam començar a participar en fires, vam descobrir que hi havia un nínxol de mercat i vam obrir el primer magatzem i oficina a Baltimore, a Maryland”. Actualment comercialitzen els seus productes a botigues americanes com Whole Foods Market, Bristol Farms, Plum Market i T.J. Maxx.
Segons Haro, “ara som de les empreses del sector més innovadores al país, hem desenvolupat aerosols d’oli sense gas, infusions i nous vinagres” per exemple. El responsable de la companyia, que en total exporta a més de 140 països, també destaca l’acord amb l’empresa Tabasco per comercialitzar una producte conjunt.
A banda de Casa Pons, participen al congrés Worlds of Flavor Cadí, Moritz, Caviaroli, Inpanasa, Priorat Natur, Sosa Ingredients i Urgasa. D’altra banda, els cellers que estaran representants a través d’un equip d’ACCIÓ són Caves Torelló, Mas Bertran, Agrícola Sant Josep, Celler Mas d’en Blei, Molí Parellada, Cellers Unió i Buil Giné.
La missió als Estats Units
La participació al World of Flavours a Napa Valley s’emmarca en la missió empresarial i institucional als Estats Units organitzada per ACCIÓ que encapçalen aquesta setmana el conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, i la directora general d’Indústria, Núria Betriu. La delegació catalana ja ha visitat Florida i Califòrnia per impulsar la cooperació empresarial amb Catalunya i buscar oportunitats de negoci en els camps de la gastronomia i la innovació tecnològica. A Miami, 3 empreses catalanes van participar a la fira eMerge i el conseller va signar un memoràndum d’entesa amb el Beacon Council, l’agència oficial de desenvolupament econòmic del comtat.
A San Francisco, Baiget es va reunir amb representants del Govern de Califòrnia a la ciutat i va oferir a l’associació empresarial público-privada Bay Area Council una conferència-col·loqui amb presència de companyies de la regió. L’última etapa serà Washington, on el conseller es reunirà amb directius del Banc Mundial i del Banc Interamericà de Desenvolupament (BID) per buscar noves vies d’impuls a la innovació i al comerç exterior de les empreses catalanes.
ACCIÓ és l’agència pública per a la competitivitat de l’empresa catalana de la Generalitat de Catalunya. Impulsa la millora del teixit empresarial català a través del binomi internacionalització-innovació, posant a disposició de l’empresa 36 Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya que donen cobertura a més de 90 mercats. A més, assessora les empreses catalanes perquè aconsegueixin finançament, les ajuda a créixer mitjançant programes de capacitació i les orienta en matèria de clústers. També és responsable, a través de l’àrea Catalonia Trade & Investment, d’atreure inversions estrangeres a Catalunya.
L’empresa lleidatana Grup Pons presenta nous olis als Estats Units d'Amèrica, mercat on ja exporta 600.000 ampolles a l’any