IMC Toys preveu augmentar enguany un 60% la facturació a Itàlia i arribar a les 626.000 joguines venudes al país
- L’empresa de Terrassa va obrir l’any passat una filial a Milà amb el suport d’ACCIÓ.
- Les joguines més venudes per l’empresa a Itàlia són els peluixos interactius i els walkie talkies, i ja s’ha introduït a botigues i grans magatzems com Esselunga, Ipermercati Iper o Toys Center, entre d’altres.
- L’oficina d’IMC Toys a Milà és una de les 8.346 filials que, segons ACCIÓ, tenen actualment 3.152 empreses catalanes a 128 països.
L’empresa catalana IMC Toys preveu augmentar enguany un 60% la facturació a Itàlia i assolir un nivell de vendes al país de 10,5 milions d’euros nets arran de l’obertura, l’any passat, d’una filial a Milà. La posada en marxa de l’oficina, que compta amb un equip d’11 treballadors, va rebre el suport de l’oficina d’ACCIÓ a la ciutat italiana.
L’objectiu de la companyia és arribar aquest 2016 a les 626.000 joguines venudes al país, gairebé 200.000 més que l’any passat. Segons el director de filials d’IMC Toys, Carles Anglada, “abans veníem a Itàlia a través d’un agent, fet que ens va permetre conèixer el mercat de primera mà”. “Vam veure que calia obrir una filial pròpia per començar a vendre directament, i ara tenim moltes expectatives de creixement en aquest país”, explica.
Les joguines que més ven l’empresa al mercat italià són els peluixos interactius i els walkie talkies. De fet, els productes que es van vendre el 2015 eren de 84 tipus de joguines diferents, mentre que enguany es diversificarà fins arribar als 111 tipus de joguines. Uns productes que ja estan presents a botigues i grans magatzems italians com Esselunga, Ipermercati Iper, Toys Center, Coop, Auchan o Carrefour, entre d’altres.
D’aquesta manera, les previsions d’IMC Toys són assolir enguany els 125 milions d’euros nets de facturació a nivell global, superant els 100 del 2015. Segons Anglada, “venem a més de 70 països, la gran majoria a través de filials, mentre que on no en tenim ho fem mitjançant acords amb distribuïdors”, destacant que “venem a fora el 70% de la nostra facturació”.
D’altra banda, el director de filials d’IMC Toys explica que el 2010 l’empresa va començar a produir les seves pròpies joguines a banda de dissenyar comercialitzar els productes llicenciats. Ara, apunta, la col·lecció 2016-2017 d’IMC Toys ja comptarà amb unes quaranta joguines pròpies que representaran la meitat de la facturació de la companyia. IMC Toys, que té oficines a Terrassa, Hong Kong, Anglaterra, França, Alemanya, Itàlia i Portugal, compta actualment amb 250 treballadors a tot el món.
Les filials de les empreses catalanes
L’oficina d’IMC Toys a Milà és una de les 8.346 filials que tenen actualment les empreses catalanes a l’exterior. Segons dades d’ACCIÓ, estan establertes a 128 països i pertanyen a 3.152 empreses del nostre país. Principalment són dels sectors químic, maquinària i equips, construcció i financer i assegurances, i estan establertes majoritàriament a Portugal, França, Mèxic, els Estats Units i Brasil. De fet, una de cada cinc de les empreses catalanes que exporten regularment està implantada a l’exterior.
ACCIÓ és l’agència pública per a la competitivitat de l’empresa catalana de la Generalitat de Catalunya. Impulsa la millora del teixit empresarial català a través del binomi internacionalització-innovació, posant a disposició de l’empresa 36 Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya que donen cobertura a més de 90 mercats. A més, assessora les empreses catalanes perquè aconsegueixin finançament, les ajuda a créixer mitjançant programes de capacitació i les orienta en matèria de clústers. També és responsable, a través de l’àrea Catalonia Trade & Investment, d’atreure inversions estrangeres a Catalunya.
IMC Toys preveu augmentar enguany un 60% la facturació a Itàlia i arribar a les 626.000 joguines venudes al país