MartiDerm posa en marxa un pla de creixement per duplicar la facturació en 5 anys fins als 30M€
- L’empresa es marca com a objectiu al 2020 estar present en 40 mercats i sumar un 28% d’exportacions.
- MartiDerm forma part del Beauty Cluster Barcelona, que recentment ha entrat a formar part del programa Catalonia Clusters d’ACCIÓ.
- La firma de dermocosmètica es trasllada a una nova nau a Cervelló que triplica la superfície de l’anterior i incorporarà 15 nous treballadors aquest any.
La firma de dermocosmètica catalana MartiDerm ha posat en marxa un pla de creixement per duplicar la facturació en 5 anys i arribar als 30M€ l’any 2020. MartiDerm és membre del Beauty Cluster Barcelona, una entitat que ha entrat a formar part del programa Catalonia Clusters d’ACCIÓ, l’agència per a la competitivitat de l’empresa catalana.
El programa Catalonia Clusters promou l’agrupació d’empreses i entitats d'un mateix sector que comparteixen una plataforma per créixer, generar massa crítica, compartir reptes i projectar-se internacionalment.
Montse Martí, directora de Desenvolupament Corporatiu de MartiDerm, explica que “l’objectiu a 2020 és tenir la marca instal·lada a nivell internacional, per això iniciem un pla d’internacionalització molt gran”. L’empresa exporta actualment el 8% i en 5 anys espera que sumi el 28% de la facturació. “Els mercats que hem obert més recentment són Colòmbia, Guatemala i República Dominicana, i al 2020 volem estar presents a un mínim de 40 països”, afegeix Martí.
L’empresa es traslladarà a una nova nau a Cervelló que triplica la superfície de l’anterior i que suposa un reforç de l’activitat en R+D. Les noves instal·lacions de l’empresa, de 7.100m2, estaran a ple rendiment a la tardor, i incorporaran 15 nous treballadors a la plantilla actual de 110 persones.
Segons Montse Martí, MartiDerm ha experimentat una taxa de creixement anual compost (CAGR) del 27% en els últims 10 anys: “Durant els anys de crisi vam registrar augments del 25-35%. Som una empresa petita però valenta: la nostra aposta va ser invertir en innovar creant noves categories de producte, en mostra de producte i en formació en el canal farmàcia”.
Com a empresa membre del Beauty Cluster Barcelona, Martí afegeix que “estem absolutament alineats amb el pla de treball del clúster, que es basa en la innovació, la internacionalització i el networking, tres eixos que formen part de l’ADN de MartiDerm”. “Tenir una organització com el clúster que treballa per als sectors de la bellesa i la salut i que signa acords internacionals ens ajuda molt al nostre creixement i, a més, ens dóna visibilitat”, afegeix.
Fundada el 1952 com a farmàcia enfocada en la formulació magistral de productes dermatològics, l’any 1997 la segona generació de la família va decidir llençar al mercat una línia de dermocosmètica amb la seva pròpia marca: MartiDerm La Fórmula. La marca compta amb 8 gammes de producte, com l’antiaging, l’acné o el despigmentant, i fabrica els productes a Catalunya.
ACCIÓ és l’agència pública per a la competitivitat de l’empresa catalana de la Generalitat de Catalunya. Impulsa la millora del teixit empresarial català a través del binomi internacionalització-innovació, posant a disposició de l’empresa 36 Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya que donen cobertura a més de 90 mercats. A més, assessora les empreses catalanes perquè aconsegueixin finançament, les ajuda a créixer mitjançant programes de capacitació i les orienta en matèria de clústers. També és responsable, a través de l’àrea Catalonia Trade & Investment, d’atreure inversions estrangeres a Catalunya.
MartiDerm posa en marxa un pla de creixement per duplicar la facturació en 5 anys fins als 30M€