ACCIÓ ha organitzat una missió empresarial a Colòmbia entre dimecres i divendres vinent per participar a la fira ANDICOM a Cartagena de Índias, la més important del sector TIC de la regió
- ACCIÓ ha organitzat una missió empresarial a Colòmbia entre dimecres i divendres vinent per participar a la fira ANDICOM a Cartagena de Índias, la més important del sector TIC de la regió.
- La Generalitat compta amb un estand en aquesta fira, on es preveu l’assistència de més de 2.500 professionals, 100 conferències i presència de 27 països.
8 empreses catalanes participen entre dimecres i divendres vinent en una missió empresarial organitzada per ACCIÓ –l’agència de la Generalitat per a la competitivitat de l’empresa- amb l’objectiu de buscar noves oportunitats de negoci en el camp de les TIC. La missió empresarial s’ha fet coincidir amb la celebració de la fira ANDICOM a Cartagena de Índias, considerada la més important d’aquest sector de la regió.
Les empreses participants a la missió empresarial són Adsmurai, Cdmon, Internet Security Auditors, RCM, Satconxion, Sitmobile, Nae i el centre tecnològic Eurecat. Tindran presència a la fira ANADICOM a través d’un estand d’ACCIÓ per donar visibilitat a la seva tecnologia i facilitar-los la difusió dels seus productes per trobar socis locals o possibles inversors. L’any passat a la fira van assistir-hi més de 2.500 professionals, es van celebrar 100 conferències i es van participar-hi 27 països.
De fet, en el marc d’aquesta fira, les companyies catalanes presentaran en reunions privades els seus projectes a grans empreses colombianes i representants de diversos ministeris del país, com el MINTIC, responsable de les TIC a Colòmbia. Primer, l’empresa o òrgan públic presenta les seves necessitats tecnològiques i després les empreses presenten les seves solucions. També tindran 15 minuts per presentar els seus projectes davant d’una sala amb inversors i possibles compradors.
A més, la participació en aquesta missió empresarial permetrà a les empreses catalanes conèixer de primera mà el pla del govern colombià Vive Digital, desenvolupat per ministeri MINTIC i que vol impulsar la massificació de l’ús d’internet com a mecanisme de reducció de l’atur i la pobresa i augment de la competitivitat del país. Contempla diversos instruments per multiplicar per 4 el nombre de connexions a internet, que el 63% de cases tinguin accés a internet i que la fibra òptica, la televisió digital terrestre i la tecnologia 4G arribi a tot el país. També es vol amplificar l’impacte de les TIC a l’educació a través de l’ús de 8 milions d’ordinadors i tauletes a les aules.
D’altra banda, la missió empresarial també suposa una oportunitat per posicionar Barcelona i Catalunya com a socis empresarials i tecnològics per a les companyies de Colòmbia interessades en entrar a Europa. De fet, Colòmbia ha participat al Mobile World Congress a través d’una delegació empresarial liderada pel ministre MINTIC.
Colòmbia i les oportunitats per l’empresa catalana
Amb 46,7 milions d’habitants, Colòmbia va registrar un creixement econòmic del 3,1% el 2015. A banda de les TIC, presenta oportunitats de negoci en els camps del transport de mercaderies i passatgers i el cafè, te, espècies i menjars preparats, ja que són els sectors amb un ritme de creixement més alt entre el 2010 i el 2015 i els que tenen major previsió de creixement fins al 2020. També destaquen els àmbits del turisme –és un mercat encara per desenvolupar i sense gaires infraestructures- i l’agroindústria, ja que requereix maquinària i serveis de biotecnologia.
L’any passat les exportacions catalanes a Colòmbia van augmentar un 7% i van assolir els 280 milions d’euros, encadenant així creixements destacats des del 2010. Catalunya principalment hi exporta maquinària (12,4%), aparells i material elèctric (8,2%) i productes químics (6,2%). Actualment hi ha registrades 855 empreses catalanes exportadores regulars al país sud-americà -és a dir, companyies que hi han exportat els darrers quatre anys de manera consecutiva- i 173 filials d’empreses catalanes.
ACCIÓ és l’agència pública per a la competitivitat de l’empresa catalana de la Generalitat de Catalunya. Impulsa la millora del teixit empresarial català a través del binomi internacionalització-innovació, posant a disposició de l’empresa 36 Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya que donen cobertura a més de 90 mercats. A més, assessora les empreses catalanes perquè aconsegueixin finançament, les ajuda a créixer mitjançant programes de capacitació i les orienta en matèria de clústers. També és responsable, a través de l’àrea Catalonia Trade & Investment, d’atreure inversions estrangeres a Catalunya.
8 empreses del sector TIC presentaran els seus projectes a grans empresaris i ministeris de Colòmbia