L'startup catalana Macsha, fabricant de sistemes de cronometratge, anuncia l'obertura d'una filial a Mèxic
- L’empresa ha desenvolupat un innovador panell de cronometratge per a la natació que es connecta als dispositius mòbils via Bluetooth.
- Macsha, que rep el suport del Pla Esprint d’ACCIÓ, té com a objectiu posicionar-se amb força al mercat de Llatinoamèrica i exportar-hi un 30% més.
- Creada al 2013, l’empresa està present a 15 països i augmentarà un 45% en facturació aquest any.
L’empresa catalana Macsha, fabricant de sistemes de cronometratge electrònic per a atletisme i natació, obrirà una nova filial a Mèxic el pròxim octubre que se suma a les que ja té a Argentina, Xile, Regne Unit i Austràlia. L’startup ha participat al Pla Esprint d’ACCIÓ, destinat a internacionalitzar les vendes de l’empresa, i té com a objectiu posicionar-se amb força al mercat llatinoamericà, on preveu que les exportacions creixin un 30% al 2017.
Fundada fa tres anys, Macsha ha desenvolupat una innovadora tecnologia per al cronometratge aquàtic: es tracta d’un sistema que connecta els panells de toc ubicats a les piscines amb els dispositius mòbils a través d’una aplicació i del funcionament per Bluetooth.
L’empresa ho presentarà a l’esdeveniment internacional més important del món de la natació: “Som la primera startup catalana que es presentarà a la FINA World Aquatics Convention a Ontario el pròxim desembre, on estarem competint amb les grans corporacions”, explica Federico Diato, cofundador de l’empresa.
L’empresa preveu tancar el 2016 amb una facturació superior a 500.000€, un 45% més que l’any anterior. “Seguirem creixent per sobre del 50% anualment”, afegeix Diato. “Els sistemes de cronometratge són un nínxol de mercat que fins ara dominaven les grans empreses”, diu, “però la nostra tecnologia disruptiva fabricada a Barcelona permet reduir els costos fins a menys de la meitat”.
Macsha té previst tancar una ronda de finançament a finals d’any d’un milió d’euros per accelerar el seu creixement. Actualment exporta els seus sistemes de cronometratge a 15 països i està homologada per la Federació Espanyola d’Atletisme i la Federació Italiana de Cronometratge, entre d’altres.
Itàlia, Eslovènia, Israel i Suècia són alguns dels mercats on estan presents, i Estats Units és el pròxim país on volen exportar. “Gràcies a una col·laboració estratègica i a l’intercanvi tecnològic amb una empresa de Silicon Valley, hem llançat el primer sistema de cronometratge per a vehicles d'alta velocitat a Espanya”, explica el cofundador de Macsha. “Esperem seguir col·laborant amb aquesta empresa i aviat expandir els nostres productes al mercat nord-americà”, afirma.
Segons el cofundador de l’empresa, “a través del Pla Esprint d’ACCIÓ hem tingut accés a un grup de mentors que ens ha aportat una visió externa i uns coneixements molt valuosos que ens ajudaran a obrir nous mercats”. “El nostre somni és estar presents en un futur als Jocs Olímpics”, conclou Diato.
ACCIÓ és l’agència pública per a la competitivitat de l’empresa catalana de la Generalitat de Catalunya. Impulsa la millora del teixit empresarial català a través del binomi internacionalització-innovació, posant a disposició de l’empresa 36 Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya que donen cobertura a més de 90 mercats. A més, assessora les empreses catalanes perquè aconsegueixin finançament, les ajuda a créixer mitjançant programes de capacitació i les orienta en matèria de clústers. També és responsable, a través de l’àrea Catalonia Trade & Investment, d’atreure inversions estrangeres a Catalunya.
L'startup catalana Macsha, fabricant de sistemes de cronometratge, anuncia l'obertura d'una filial a Mèxic