La startup catalana Via Famílies desenvolupa una innovadora plataforma online per a l'intercanvi entre famílies i estudiants
- La web posa en contacte famílies amb necessitats i interessos comuns, així com entitats i empreses que ofereixen aquest servei als seus treballadors.
- L’empresa del Baix Llobregat ha comptat amb el suport d’ACCIÓ a través de la seva participació al Pla Embarca, d’StartUp Catalonia.
- La plataforma compta amb el suport de diverses entitats, com la Federació de Famílies Nombroses d’Europa, i preveu assolir una facturació de 500.000 euros l’any que ve.
La startup catalana Via Famílies ha llençat al mercat una nova plataforma online d’intercanvi entre famílies i estudiants que permet filtrar per necessitats i interessos comuns. La plataforma també inclou el perfil d’entitats i multinacionals que ofereixen aquest servei als seus associats i treballadors.
Creada l’abril del 2015, Via Famílies ha comptat amb el suport d’ACCIÓ a través de la seva participació al Pla Embarca, de StartUp Catalonia. La plataforma neix de l’experiència de la seva creadora, Ana Trinxet, pedagoga amb més de 25 anys de trajectòria professional: “Per crear l’empresa he invertit 70.000 euros a través de la via dels “family, fools and friends” i he apostat per crear una plataforma tecnològicament avançada”.
Per la creadora de Via Famílies, “el millor del Pla Embarca és el mentor que inclou el programa, ja que té experiència i aporta una visió global”. Via Famílies està formada per un equip petit de 4 persones i de cara al 2017 preveu assolir una facturació de 500.000€.
A través de la plataforma les famílies poden interactuar entre elles i decidir on, quan i quin tipus d’intercanvi volen fer (viatjar, rebre estudiants o fer un intercanvi). A més, l’empresa ha signat contractes amb la Federació de Famílies Nombroses d’Europa i amb les federacions de tennis catalana i del sud de França. Segons Trinxet, “les famílies busquen altres famílies que siguin com elles, i nosaltres les posem en contacte a través de paràmetres concrets: aficions dels nens, estudis, esports, la professió dels pares o les entitats a què pertanyen”.
També faran ús de la plataforma empreses multinacionals que oferiran aquest servei als seus treballadors. “No només és una eina d’economia col·laborativa entre famílies”, diu Trinxet, “sinó que es tracta de desenvolupament social corporatiu: desenvolupem l’empresa ‘conscient’ i construïm valors aprofitant la pròpia comunitat de l’empresa”.
Fins al moment els intercanvis s’han fet a França, Anglaterra, Alemanya i Portugal, i gràcies a possibles acords amb multinacionals l’any que ve Via Families podria arribar a més de 200 països.
ACCIÓ és l’agència pública per a la competitivitat de l’empresa catalana de la Generalitat de Catalunya. Impulsa la millora del teixit empresarial català a través del binomi internacionalització-innovació, posant a disposició de l’empresa 36 Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya que donen cobertura a més de 90 mercats. A més, assessora les empreses catalanes perquè aconsegueixin finançament, les ajuda a créixer mitjançant programes de capacitació i les orienta en matèria de clústers. També és responsable, a través de l’àrea Catalonia Trade & Investment, d’atreure inversions estrangeres a Catalunya.
La startup catalana Via Famílies desenvolupa una innovadora plataforma online per a l'intercanvi entre famílies i estudiants