Es tracta de cupons amb un valor de fins a 6.000€, d’ús ràpid i flexible, que les empreses bescanvien per serveis d’innovació
- Es tracta de cupons amb un valor de fins a 6.000€, d’ús ràpid i flexible, que les empreses bescanvien per serveis d’innovació.
- Estiluz i Genocosmètics (empreses de Sant Joan de les Abadesses i Barcelona) han fet ús dels cupons per desenvolupar nous productes i per sistematitzar la innovació.
- En les dues primeres edicions, els cupons s’han destinat a 125 projectes que han generat una inversió de 830.000 euros.
Barcelona, 21 d’octubre de 2016.- La Generalitat de Catalunya, a través d’ACCIÓ –l’agència per a la competitivitat de l’empresa – destina enguany 300.000€ al programa de Cupons a la Innovació, un ajut directe per a les pimes que comencen a innovar. Els cupons tenen un valor de fins a 6.000 euros que les empreses bescanvien per serveis d’innovació.
Es tracta d’un servei ràpid i flexible, que assegura a l’empresa una resposta en un termini de 15 dies. Els serveis d’innovació els proveeixen assessors acreditats per ACCIÓ en gestió de la innovació, conceptualització i disseny de productes. El cupó subvenciona fins el 80% del cost del servei. Aquesta és la tercera convocatòria dels Cupons a la Innovació, que es destinarà al voltant de 60 projectes d’innovació que mobilitzaran, al seu torn, uns 400.000€. En les dues primeres edicions, els cupons s’han destinat a 125 projectes que han generat una inversió en serveis d’innovació de 830.000 euros.
Les empreses Estiluz i Genocosmètics han fet ús dels cupons per desenvolupar nous productes i per sistematitzar la innovació. De la seva banda, Genocosmetics ha investigat els marcadors genètics que influeixen en la caiguda del cabell i l’aparició de la cel·lulitis. La firma de Barcelona acaba de llençar aquest servei de diagnòstic a l’Estat espanyol, Bèlgica, Holanda i Polònia. Segons Miguel Ángel Herranz, CEO de Genocosmetics, “el cupó incentiva la relació amb els centres tecnològics”. L’empresa ha treballat conjuntament amb el Centre de Ciències Òmiques en el seu projecte d’investigació.
Estiluz, empresa del sector de la il·luminació, ha aconseguit reduir el cost d’una de les seves làmpades en un 40% gràcies a l’aplicació de millores en els materials, l’embalatge i el sistema de transport. “Hem après a seguir uns passos per ecodissenyar productes i sistematitzar-ne el procés”, explica Marta Masdeu, Màrqueting Manager d’Estiluz. L’empresa de Sant Joan de les Abadesses, que concentra el gruix de les exportacions a Europa central i els Estats Units, té previst aplicar aquest sistema d’innovació a altres productes del seu catàleg.
Tres tipologies de cupons a la innovació
Existeixen tres tipologies de bons: Tecnologia, Innovació i Ecoinnovació.
Els cupons de Tecnologia financen serveis tecnològics, com ara estudis de vigilància, de viabilitat o desenvolupaments tecnològics. Pel que fa als cupons d’Innovació, tenen com a objectiu la millora de la gestió de la innovació a les empreses i la conceptualització de nous productes o serveis.
Per la seva banda, els cupons d’Ecoinnovació, cofinançats conjuntament amb el Departament de Territori i Sostenibilitat, pretenen que les empreses millorin la seva eficiència energètica, minimitzin els seus residus i incorporin criteris ecològics al disseny dels seus productes.
ACCIÓ és l’agència pública per a la competitivitat de l’empresa catalana de la Generalitat de Catalunya. Impulsa la millora del teixit empresarial català a través del binomi internacionalització-innovació, posant a disposició de l’empresa 36 Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya que donen cobertura a més de 90 mercats. A més, assessora les empreses catalanes perquè aconsegueixin finançament, les ajuda a créixer mitjançant programes de capacitació i les orienta en matèria de clústers. També és responsable, a través de l’àrea Catalonia Trade & Investment, d’atreure inversions estrangeres a Catalunya.
La Generalitat destina 300.000 euros als Cupons a la Innovació, l’ajut directe per a les pimes que comencen a innovar