BAC està definint les obres necessàries que s’hauran de dur a terme per millorar la pavimentació de 73 quilòmetres d’aquesta carretera, que situada a 4.000 metres d’alçada és considerada una de les més perilloses del món
- BAC està definint les obres necessàries que s’hauran de dur a terme per millorar la pavimentació de 73 quilòmetres d’aquesta carretera, que situada a 4.000 metres d’alçada és considerada una de les més perilloses del món.
- L’enginyeria catalana ha accedit a la licitació del govern de Bolívia arran d’una missió empresarial d’ACCIÓ al país el 2015, que li va permetre començar projectes de col·laboració amb socis locals.
- Arran d’aquest contracte, BAC –que compta amb 300 treballadors- ha decidit obrir una filial al país sud-americà.
L’enginyeria catalana BAC Engineering Consultancy Group ha guanyat la licitació del govern de Bolívia –a través de l’Administradora Boliviana de Carreteras (ABC)- per dissenyar les obres de millora de part de l’anomenada 'carretera de la muerte', considerada una de les vies més perilloses del món. El projecte, finançat per la Corporación Andina de Fomento (CAF), té una durada de nou mesos i consisteix en definir les obres que s’hauran de dur a terme per millorar la carretera en tots els seus aspectes, en especial la seguretat, a partir de una nova definició de traçat.
Es tracta d’un projecte que va néixer el 2015 en el marc d’una missió empresarial organitzada a Bolívia per ACCIÓ, l’agència de la Generalitat per a la competitivitat de l’empresa, i que ha rebut l’acompanyament de les Oficines de Comerç i Inversions de Catalunya a Washington –especialitzada en la detecció d’oportunitats de negoci en l’àmbit de la contractació pública internacional- i Buenos Aires.
Arran de les reunions que va mantenir amb institucions financeres internacionals, empreses i agents locals, BAC va començar a desenvolupar projectes de col·laboració amb socis bolivians accedint a licitacions públiques i privades. Amb l’adjudicació d’aquest contracte, el primer dels quatre que ha aconseguit fins l’actualitat, la consultora ha decidit obrir una filial al país que oferirà tots els serveis de la companyia.
En concret, el tram sobre el qual l’enginyeria catalana ha de presentar una proposta de millora és de 73 quilòmetres i es troba a la província dels Yungas, al departament de la Paz, que connecta diverses poblacions, des d’Unduavi fins a Chulumani. L’objectiu és definir les obres que seran necessàries per ampliar la carretera i millorar-ne la pavimentació, ja que en alguns sectors compta només amb una amplada de 3,5 metres. Construïda a la dècada del 1930 a 4.000 metres d’alçada, aquest tram es una de les parts de l’anomenada 'carretera de la muerte', que es caracteritza per la inestabilitat dels seus talussos, calçades inestables i drenatge insuficient, fets que se sumen a les condicions geotècniques desfavorables i a la topografia accidentada de la zona, amb grans desnivells i caigudes en bona part del traçat.
BAC, que ja és present al mercat d’Amèrica del Sud i Amèrica Central, ja ha dut a terme projectes d’obra civil com edificació, enginyeria industrial i control de qualitat, entre els que destaquen la millora d’una autopista a la regió de Santiago de Xile, la construcció d’una terminal de contenidors a Costa Rica i l’edificació d’un centre de convencions a Bogotà.
La consultora, amb 300 treballadors arreu del món, factura 15,5 milions d’euros. Ara, amb l’obertura de les oficines a Bolívia, compta amb seus a Algèria, Armènia, Brasil, Colòmbia, Costa Rica, Xile, Perú, Qatar, Madrid i Barcelona.
L'enginyeria catalana BAC guanya la licitació de Bolívia per millorar part de l'anomenada 'carretera de la muerte'