En el marc del programa Catalan Wines USA d’ACCIÓ, 11 cellers catalans han presentat els seus vins i caves a San Francisco davant més de 175 importadors, distribuïdors, sommeliers i restauradors americans.
- En el marc del programa Catalan Wines USA d’ACCIÓ, 11 cellers catalans han presentat els seus vins i caves a San Francisco davant més de 175 importadors, distribuïdors, sommeliers i restauradors americans.
- L’acte de San Francisco ha duplicat l’assistència habitual d’aquest tipus d’esdeveniments, que ja han promocionat 50 cellers catalans davant més de 5.000 professionals del sector vitivinícola d’Estats Units des de 2010.
- El 72% dels cellers participants en el programa Catalan Wines USA han tancat acords de distribució amb professionals del vi nord-americans.
11 cellers catalans han presentat aquest dimecres a San Francisco (Califòrnia) els seus vins i caves davant més de 175 distribuïdors, importadors, restauradors i altres professionals nord-americans del sector vitivinícola en el marc del programa Catalan Wines USA d’ACCIÓ. Es tracta del tast de vins més concorregut des que va néixer aquesta iniciativa l’any 2010, duplicant la xifra d’assistència habitual.
L’acte ha tingut lloc al The Bently Reserve, ubicat al districte financer de la ciutat californiana. L’èxit d’inscrits ha obligat a duplicar el programa. Així, s’han dut a terme dues sessions del seminari a càrrec de Lucas Payá, ex-sommelier del restaurant El Bulli, i dos tasts de vins i caves posteriors acompanyats d’un menú a base de tapes elaborat pel restaurant Telefèric Barcelona, guardonat com a millor restaurant espanyol de Bay Area el 2016.
Els cellers participants han estat Can Descregut (DO Penedès i DO Cava), Canals & Munné (Do Cava), Cava & Hotel Mas Tinell (DO Cava i DO Penedès), Celler Ronadelles (DOQ Priorat i DO Montsant), De Muller (DOQ Priorat i DO Tarragona), Caves Bolet a través de Forward Gourmet (DO Penedès i DO Cava), Heretat Montrubí (DO Penedès), Julià & Navinés (DO Cava i DO Penedès), L’Olivera (Do Costers del Segre i DO Catalunya) i Nadal (DO Cava i DO Penedès).
50 cellers promocionats des de 2010
El programa Catalan Wines USA d’ACCIÓ, que compta amb la col·laboració del departament d’Agricultura a través de Prodeca i l’INCAVI, ha promocionat 50 cellers catalans de 10 denominacions d’origen diferents als Estats Units des de l’any 2010, any en què va començar aquest programa promogut des de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a Miami.
El de San Francisco ha estat el 22è tast de vins organitzat per aquest programa, que ha portat els vins i caves catalans davant més de 5.000 professionals americans del sector. El balanç fins ara és que un 72% dels cellers participants en aquests esdeveniments han aconseguit tancar acords de distribució dels seus vins i caves amb distribuïdors, importadors i restauradors nord-americans.
Estats Units és el primer importador mundial de vins. Califòrnia, que té una geografia i unes condicions geogràfiques semblants a les de Catalunya, concentra bona part de la producció nacional de vi i és l’estat on més vi es consumeix, amb un consum per càpita de 19,73 litres anual. El proper esdeveniment organitzat per Catalan Wines USA tindrà lloc el 24 de maig a Nova York.
Rècord d'assistència en un acte de promoció de vins i caves catalans als Estats Units