El grup tecnològic, amb seu a Hong Kong i que començarà a produir a la Xina a finals del 2018 el seu primer model de vehicle elèctric, contempla Catalunya com la millor ubicació per construir en una segona fase la seva planta de producció a Europa amb més de 1.000 treballadors
- El grup tecnològic, amb seu a Hong Kong i que començarà a produir a la Xina a finals del 2018 el seu primer model de vehicle elèctric, contempla Catalunya com la millor ubicació per construir en una segona fase la seva planta de producció a Europa amb més de 1.000 treballadors.
- El centre d’R+D, que l’empresa preveu que estigui operatiu al 2018, se centrarà en l’enginyeria de producte relacionada amb el desenvolupament de nous models de la marca.
- Thunder Power ha presentat el prototip alfa del vehicle (d’alta gamma i amb 650 km d’autonomia) a Hong Kong, durant un acte en el qual el conseller Jordi Baiget i el CEO de la companyia han signat un acord de col·laboració per facilitar l’aterratge de l’empresa a Catalunya.
El grup tecnològic internacional Thunder Power, especialitzat en el sector dels vehicles elèctrics i amb seu a Hong Kong, ha anunciat aquest dijous l’obertura d’un centre d’R+D a Catalunya, que estarà operatiu al 2018. L’empresa també ha fet públic que contempla Catalunya com la millor ubicació per construir, en una segona fase, una planta de producció per fer l’assemblatge i distribució del futur vehicle de la marca a Europa.
L’anunci s’ha fet en el marc de l’acte de presentació d’un prototip avançat del vehicle a Hong Kong. Durant la jornada, el conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, i el CEO de Thunder Power, Wellen Sham, han signat un acord de col·laboració per tal de facilitar l’aterratge de la multinacional a Catalunya. De fet, tot el procés d’inversió de la multinacional a Catalunya compta amb el suport de la Generalitat a través de Catalonia Trade & Investment, l’àrea d’atracció d’inversions estrangeres d’ACCIÓ.
El conseller Baiget ha destacat que “des de la Generalitat s’ha treballat d’una manera intensa en aquest projecte. Ho hem fet amb la voluntat de continuar mantenint aquest dinamisme industrial que sempre ha caracteritzat el nostre país, de tenir el lideratge en la indústria de l’automoció i d’obrir aquesta indústria al futur a través de la indústria 4.0, el vehicle autònom i el vehicle elèctric”. Baiget també ha assenyalat que “aquest projecte situa Catalunya com un país capdavanter en matèria industrial, no només en indústria de l’automoció, sinó també en indústria 4.0 i de la conducció autonomia i elèctrica”.
En primer lloc, l’establiment de Thunder Power a Catalunya contempla l’obertura d’un centre d’R+D responsable del desenvolupament de tota la marca a nivell internacional, que estarà operatiu al 2018. La companyia es troba en una fase avançada d’avaluació de la millor ubicació del projecte, que suposarà una inversió inicial de 80 milions d’euros i la creació, quan ja estigui en ple funcionament, de 200 llocs qualificats. Posarà l’accent en l’enginyeria de producte relacionada amb el desenvolupament de nous models futurs en àmbits com els xassís, la dinàmica, els sistemes de transmissió o la gestió de bateries, així com en l’àrea de les tecnologies avançades (materials lleugers, conducció autònoma i connectada).
En una segona fase, el projecte contempla l’obertura a Catalunya d’una planta de producció per fabricar i produir el vehicle a tot Europa. Thunder Power preveu en una etapa inicial una inversió de 200 milions d’euros i la creació de 1.000 llocs de treball per la producció de les primeres sèries. D’aquesta manera, el hub de Thunder Power a Catalunya complementaria la planta de producció ubicada a la Xina (on es començarà a fabricar el vehicle a finals del 2018), les oficines centrals de Hong Kong i un centre de disseny a Itàlia.
El vehicle: 650 km d’autonomia
El cotxe elèctric presentat per Thunder Power a Hong Kong és un vehicle d’alta gamma dissenyat a Itàlia amb tecnologia i enginyeria europea desenvolupada en col·laboració amb empreses com Dallara i CSI. La bateria compta amb capacitat de fins a 125 kWh i una autonomia de 650 km, i el derivat de 320 kWh pot assolir una velocitat màxima de 240 km/h. La primera versió del model va presentar-se el 2015 durant la Frankfurt Motor Show.
Potenciar les inversions estrangeres de Hong Kong
La signatura de l’acord de col·laboració entre la Generalitat i Thunder Power s’emmarca dins la missió institucional i empresarial que encapçala el conseller Baiget fins aquest divendres a la Xina i Hong Kong –que compta amb la participació de 40 empreses catalanes-, amb l’objectiu de potenciar les relacions comercials amb Catalunya i reforçar les inversions estrangeres al nostre país. De fet, aquest dijous al matí, el conseller i la directora general d’Indústria i consellera delegada d’ACCIÓ, Núria Betriu, han presentat les oportunitats que presenta la indústria catalana davant de 70 inversors, empreses, emprenedors i institucions de Hong Kong, en un acte celebrat a la Cambra de Comerç d’aquesta ciutat.
Thunder Power anuncia una inversió inicial de 80 milions d'euros i la creació de 200 llocs de treball a Catalunya per obrir un centre d'R+D en l'àmbit del vehicle elèctric