Es tracta d’un escenari de 260 metres d’alçada amb il·luminació LED que transforma de manera automàtica i en temps real factors com el tipus de música, l’hora del dia o la quantitat de públic en un patró de llum únic per aquell moment
- Es tracta d’un escenari de 260 metres d’alçada amb il·luminació LED que transforma de manera automàtica i en temps real factors com el tipus de música, l’hora del dia o la quantitat de públic en un patró de llum únic per aquell moment.
- ProtoPixel ha comptat amb el suport d’ACCIÓ per definir el seu pla de negoci, validar el projecte i sortir al mercat.
- L’startup, fundada el 2015 per quatre excompanys d’universitat, compta actualment amb una dotzena de treballadors.
L’startup catalana ProtoPixel ha dissenyat la tecnologia lumínica del primer escenari smart del festival Primavera Sound, que se celebrarà a Barcelona de l’1 al 3 de juny. Es tracta d’una instal·lació de 260 metres d’alçada amb il·luminació LED, ubicada a la platja del Fòrum.
El software de ProtoPixel transformarà de manera automàtica i en temps real factors de l’entorn –com el tipus de música, l’hora del dia o la quantitat de públic- en patrons lumínics únics per aquell moment. Segons el soci gerent de l’startup, Sebastián Mealla, "tot és a temps real, però sense la necessitat d’operaris humans i donant lloc a pautes úniques".
Aquesta és una de les aplicacions de la tecnologia desenvolupada per l’startup catalana, que també ofereix un serveix de smart lightning a espais comercials a través d’una plataforma al núvol. Aquesta característica permet controlar la llum de vàries localitzacions de forma centralitzada "amb un ús flexible, ja que es pot utilitzar des del mòbil, una tauleta o l’ordinador" explica Mealla.
L’empresa emergent catalana, creada l’any 2015, va participar al programa Market d’Assessment Program (MAP) d’ACCIÓ –l’agència per a la competitivitat de l’empresa- i l’escola de negocis EADA, que va permetre a l’startup definir el seu pla de negoci, validar el projecte i sortir al mercat. "Va ser molt important perquè vam poder elaborar un estudi de viabilitat sobre el producte que estàvem desenvolupant, avaluar el mercat i validar la línia de negoci" assegura Sebastián Mealla. "Va ser la infraestructura que ens va permetre llançar la plataforma", afegeix.
ProtoPixel també és una de les 10 startups catalanes que va participar la setmana passada amb el suport d’ACCIÓ a la fira tecnològica The Next Web a Amsterdam, on va presentar una línia de producte enfocada a pimes perquè puguin desplegar llums al seu establiment directament sense necessitat de contractar instal·ladors.
L’startup va ser fundada per quatre excompanys d’universitat, i actualment ja compta amb una dotzena de treballadors. Amb l’objectiu de cercar finançament per a l’expansió de l’empresa, Protopixel va complementar a principis d’any la seva seu central al 22@ amb l’obertura d’una oficina a Berlín. "Allà hi ha molts fons d’inversió i business angels, així com molta cultura d’inversió en producte amb base de hardware com nosaltres", subratlla Mealla.
L'startup catalana ProtoPixel dissenya la tecnologia lumínica del primer escenari intel·ligent del festival Primavera Sound