Ho constata el Mapa global d’oportunitats de negoci per a empreses catalanes elaborat per ACCIÓ a partir de les oportunitats identificades a través de l’anàlisi qualitatiu i personalitzat dels experts i assessors de les Oficines Exteriors de Comerç i d’Inversions de Catalunya
- Ho constata el Mapa global d’oportunitats de negoci per a empreses catalanes elaborat per ACCIÓ a partir de les oportunitats identificades a través de l’anàlisi qualitatiu i personalitzat dels experts i assessors de les Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya.
- Les empreses catalanes poden consultar les principals oportunitats de negoci a l’exterior adaptades a la seva mida, experiència exportadora i sector a través del Recomanador d’Oportunitats de Negoci, una innovadora plataforma online amb més de 200 oportunitats internacionals per a les empreses catalanes.
- Avui comença la 24a Setmana de la Internacionalització, l'esdeveniment de referència a Catalunya en el camp de la internacionalització empresarial que reunirà a Barcelona els directors de les 39 Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya amb empresaris catalans interessats en iniciar i consolidar els seus processos d’internacionalització.
Salut i equipaments mèdics; energia i recursos; alimentació especialitzada i gurmet; infraestructures i construcció; i TIC i transformació digital són els cinc àmbits sectorials amb més oportunitats de negoci internacionals per a les empreses catalanes segons un estudi elaborat per la Generalitat de Catalunya, a través d’ACCIÓ –l’Agència per a la competitivitat de l’empresa–.
Aquesta és la principal conclusió del Mapa global d’oportunitats de negoci per a empreses catalanes, elaborat a partir de les oportunitats de negoci detectades per les Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya. Es tracta d’oportunitats d’internacionalització i cooperació tecnològica al món adaptades a les especificitats de l’oferta de les empreses catalanes. Així, els equips d’experts de les Oficines elaboren una anàlisi qualitativa i personalitzada de la demanda de cada mercat ajustada a les particularitats de l’oferta de les empreses catalanes. Al seu torn, l’equip tècnic de la Unitat d'Estratègia i Intel·ligència Competitiva d'ACCIÓ creua aquestes informacions amb dades macroeconòmiques d’aquests països com ara les importacions o el volum de negoci dels diferents sectors.
El sector salut i equipaments mèdics és un dels sectors que aglutina més oportunitats de negoci internacionals per a les empreses catalanes, amb oportunitats a 19 països, entre els que destaquen els Estats Units, França, Israel, el Regne Unit i Singapur. Instrumentació mèdica per a laboratoris, envelliment saludable, turisme mèdic i solucions d’e-health són els subsectors més interessants per a les empreses catalanes.
El següent sector més atractiu en termes d’internacionalització i cooperació tecnològica per a les empreses catalanes és el d’energia i recursos, amb oportunitats rellevants a Corea del Sud, Estats Units, Sud-àfrica, Marroc, Mèxic i Xile en l’àmbit de les energies renovables, el tractament i sanejament d’aigües i l’optimització del consum de l’aigua.
Per la seva banda, destaquen les oportunitats en alimentació especialitzada i gurmet a Bèlgica, Dinamarca, els Emirats Àrabs Units, Japó i el Regne Unit; en infraestructures i construcció a Austràlia, França, Ghana, l’Iran i Panamà; i en TIC i transformació digital a Alemanya, l’Argentina, el Canadà, els Estats Units i la Xina, entre d’altres països.
Oportunitats a l’abast de les empreses catalanes
Les empreses catalanes poden consultar més de 200 oportunitats de negoci com aquestes a través del Recomanador d’Oportunitats de Negoci, una eina interactiva que, a través de tres preguntes a l’usuari, detecta de manera personalitzada les oportunitats de negoci al món que s’ajusten més al seu projecte empresarial.
També durant la Setmana de la Internacionalització que se celebra des d’avui fins al 15 de juny ho podran fer presencialment amb reunions personalitzades amb els 39 directors de la xarxa d’Oficines Exteriors de Comerç i Inversions. En aquestes entrevistes, les empreses rebran assessorament personalitzat sobre les millors estratègies per incrementar les seves vendes a l’exterior.
La Setmana de la Internacionalització és cada any l’escenari idoni per descobrir les possibilitats de nous mercats emergents i les principals tendències empresarials. En aquest sentit, hi haurà seminaris temàtics per explicar oportunitats de negoci a l’Àfrica Oriental i en licitacions internacionals (12 de juny), alimentació personalitzada i saludable (13 de juny) i ecoinnovació (14 de juny).
El plat fort de la Setmana de la Internacionalització serà el dijous 15 de juny amb la sessió plenària que portarà per títol Disrupció 2020: Manual pràctic per caçar tendències, saltar barreres i fer negoci demà mateix, en la qual de la mà de l’empresa The Hunter, ACCIÓ presentarà en primícia un estudi sobre tendències i elements disruptius basat en trenta entrevistes en profunditat realitzades a empresaris i experts de tots els sectors i especialitats. Posteriorment hi haurà espai per a una sessió de networking amb reunions exprés de deu minuts entre els assistents a la sessió plenària.
Salut, energia, gurmet, infraestructures i TIC, sectors amb més oportunitats al món per a les empreses catalanes segons un estudi d'ACCIÓ