- Per sectors, els productes químics, que han arribat als 1.491,3 milions d’euros, l’automobilístic (994,8 milions) i els béns d’equip (985,8 milions) lideren les vendes de Catalunya a l’exterior el mes de setembre.
- En el període acumulat gener-setembre les exportacions han crescut un 8,4 % i han incrementat a totes les demarcacions: Tarragona (+21,9 %), Girona (+12,3 %), Lleida (+6,5 %) i Barcelona (+6,3 %).
Les exportacions catalanes han registrat un creixement del 5,7 % el setembre en termes interanuals i han assolit els 6.073 milions d’euros. Aquest augment és superior al de la mitjana de la Unió Europea (+5,4 %) i al de països com Alemanya (+4,6 %) o França (+3,5 %) durant el mateix mes.
Segons dades del Ministeri d’Economia i Competitivitat, els sectors que han concentrat el gruix de les exportacions de Catalunya el mes de setembre han estat els productes químics, que han arribat als 1.491,3 milions d’euros, l’automobilístic (994,8 milions) i els béns d’equip (985,8 milions).
Pel que fa als resultats acumulats entre gener i setembre, les vendes de Catalunya a l’exterior sumen 52.677 milions d’euros, un creixement del 8,4 % en termes interanuals, que representa el 25,6 % del total de l’Estat. Les exportacions en el període gener-setembre han augmentat a les quatre demarcacions catalanes: Tarragona (+21,9 %), Girona (+12,3 %), Lleida (+6,5 %) i Barcelona (+6,3 %).
Sobre ACCIÓ
ACCIÓ és l’agència pública per a la competitivitat de l’empresa catalana de la Generalitat de Catalunya. Impulsa la millora del teixit empresarial català a través del binomi internacionalització-innovació, posant a disposició de l’empresa 36 Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya que donen cobertura a més de 90 mercats. A més, assessora les empreses catalanes perquè aconsegueixin finançament, les ajuda a créixer mitjançant programes de capacitació i les orienta en matèria de clústers. També és responsable, a través de l’àrea Catalonia Trade & Investment, d’atreure inversions estrangeres a Catalunya.
Les exportacions catalanes creixen un 5,7 % el mes de setembre i sumen 6.073 milions d’euros