El titular d’Empresa i Treball, Roger Torrent i Ramió, s’ha reunit avui amb directius del Port de Rotterdam i empreses que hi estan instal·lades per conèixer els projectes vinculats a la producció, importació, aplicació i transport de l’hidrogen
- El port de Rotterdam, la infraestructura portuària més gran d’Europa, tindrà capacitat per subministrar 4,6 milions de tones d’hidrogen verd anuals a partir del 2030.
- L’objectiu del desplaçament és conèixer de primera mà aquests projectes per accelerar a Catalunya el desplegament d’aquest recurs energètic, clau per a la descarbonització de la indústria.
El conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent i Ramió, s’ha desplaçat a Rotterdam (Països Baixos) amb l’objectiu de conèixer de primera mà diversos projectes vinculats amb l’hidrogen verd per accelerar el desplegament d’aquest recurs energètic a Catalunya. Torrent ha estat acompanyat pel secretari d’Empresa i Competitivitat, Albert Castellanos i Maduell, i el director de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a Amsterdam, Paul Barreveld.
Des de la ciutat neerlandesa, el conseller d’Empresa i Treball ha assegurat que “Catalunya serà una de les regions clau a Europa en el desenvolupament de l’hidrogen verd: tenim les capacitats i els actius per ser-ne un actor líder”. Torrent ha destacat el fet de ser “un dels territoris més industrialitzats del sud d’Europa amb un dels principals polígons petroquímics, infraestructures portuàries de primer nivell i una vintena d’universitats i centres d’R+D amb estudis i projectes vinculats a l’hidrogen verd”. “L’ús d’aquest recurs energètic crearà nous models de negoci i serà clau per a la descarbonització de la indústria, motiu pel qual pel Govern és clarament un sector estratègic”.
En primer lloc, el titular d’Empresa i Treball s’ha reunit amb directius del Port de Rotterdam -la infraestructura portuària més gran d’Europa amb una superfície que supera els 100 kilòmetres-, que està treballant amb diversos socis per introduir una xarxa d’hidrogen a gran escala al complex portuari. De fet, preveu convertir el port de Rotterdam en un centre internacional per a la producció, importació, aplicació i transport d’aquest recurs energètic, amb la previsió de subministrar-ne 4,6 milions de tones anuals al nord-oest d’Europa a partir de 2030. Posteriorment, Torrent ha mantingut reunions de treball amb companyies ubicades al port de Rotterdam i que compten amb projectes vinculats a l’hidrogen, com la multinacional britànica BP.
En aquest sentit, el mes d’abril Catalunya va fer un pas més amb l'adhesió al Corredor de l’Hidrogen de l’Ebre, una iniciativa de cooperació interterritorial i público-privada per accelerar el desplegament de l’economia de l’hidrogen verd. L’objectiu d’aquest projecte, que també compta amb la participació de l’Aragó, Navarra, el País Basc i el consorci d’empreses SHYNE, és contribuir a la descarbonització de la indústria, millorar-ne la competitivitat i atraure noves inversions estrangeres en aquests territoris.
Catalunya s'ha adherit al Corredor de l’Hidrogen de l’Ebre, una iniciativa de cooperació interterritorial i público-privada per accelerar el desplegament de l’economia de l’hidrogen verd