La marca, que també produeix carteres i accessoris artesanals a partir d’estoc de pell sobrant del qual eviten que acabi a l’abocador, ha venut 60.000 unitats en el primer any de presència al país nord-americà.
- Per entrar al mercat dels Estats Units l’empresa ha rebut el suport d’ACCIÓ per mitjà de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a Miami.
- Soruka, que fins ara s’ha enfocat al canal B2B a través de distribuïdors, comença a treballar la venda directa al consumidor final amb la creació d’una botiga en línia.
L’empresa catalana Soruka (Verdú, l’Urgell) ha introduït les seves bosses de mà fetes amb pell reciclada a 1.300 punts de venda repartits pels 50 estats dels Estats Units, gràcies a l’acord amb més de 100 representants de la marca a tota l’Amèrica del Nord. L’empresa es dedica a la producció, distribució i venda de bosses de mà, carteres i accessoris artesanals d’estoc de pell sobrant, de tal manera que li donen una segona vida i eviten que acabi a l’abocador. En el darrer any, l’empresa catalana ha venut vora 60.000 unitats de bosses de mà al país nord-americà.
Per entrar al mercat dels Estats Units, Soruka ha rebut el suport d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball- per mitjà de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a Miami.
Cristina Bosch, responsable de comunicació de Soruka, destaca que “el principal valor de Soruka és la circularitat, el nostre objectiu és reduir l’impacte mediambiental que té la fast fashion, evitar que tots aquests retalls de pell acabin als abocadors i crear peces que es puguin utilitzar”. Per això, afegeix, la particularitat dels productes “està en el poc estoc que podem fer, no hi ha dues bosses iguals. Treballem amb models de bosses i carteres, però els estampats i colors sempre són diferents. A Soruka cada peça és única”.
Actualment, l’empresa compta amb una única botiga física a Barcelona i exporta els seus productes a través de distribuïdors en el canal B2B (business to business). En els darrers anys, Soruka ha arribat a acords amb distribuïdors per vendre a bona part del mercat europeu, especialment al Regne Unit, França, Itàlia, Alemanya, Bèlgica, els Països Baixos, Àustria i Dinamarca. Per Bosch, “l’entrada als Estats Units ha estat un gran pas, el seu mercat té un potencial infinit i ara mateix és el més important on estem treballant, per davant de la Unió Europea”.
La bona rebuda dels productes de Soruka al mercat nord-americà ha animat l’empresa a enfocar les vendes al canal B2C. “Hem vist l’oportunitat d’enfocar el nostre negoci directament al consumidor. Per això volem potenciar la marca i les vendes a través dels canals digitals com una botiga online i la presència als principals market places”, indica Bosch.
La ràpida expansió de l’empresa als Estats Units ha comptat amb el suport d’ACCIÓ per mitjà de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a Miami. “Comptar amb l’acompanyament d’ACCIÓ ha estat una ajuda imprescindible per poder entrar amb força al mercat nord-americà i implantar-nos-hi amb èxit”, valora Bosch.
Soruka, ubicada a Verdú (l’Urgell), va néixer el gener del 2016 i actualment compta amb una botiga al centre de Barcelona. L’empresa està formada per un equip de 17 persones i ja registra un 85% de les seves vendes dedicades a l’exportació.
Soruka va néixer el gener del 2016 i actualment compta amb una botiga al centre de Barcelona