Aquest dilluns es publica al DOGC la convocatòria d’enguany de la línia Ajuts International eTrade d’ACCIÓ del Departament d’Empresa i Treball, que compta amb un pressupost d’1,8 milions d’euros
- La línia contempla ajuts de fins a 12.000 euros perquè les pimes desenvolupin webs o portals d’’e-commerce’ enfocats a mercats estrangers, impulsin accions de màrqueting digital internacional o participin en ‘marketplaces’, entre d’altres.
- L’objectiu és que les empreses catalanes millorin els seus canals digitals per vendre els seus productes o serveis arreu del món en el nou context postpandèmia.
Empresa i Treball, per mitjà d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament- ha multiplicat per quatre el pressupost de la línia d’ajuts destinada a l’impuls de l’exportació online de les empreses catalanes. Així, enguany es destinaran 1,8 milions d’euros (en comparació amb els 400.000 euros de pressupost de l’any passat) per millorar els canals i les estratègies digitals de les empreses catalanes amb l’objectiu d’augmentar les seves exportacions en el nou context postpandèmia.
Segons la directora general d’Indústria i consellera delegada d’ACCIÓ, Natàlia Mas i Guix, “les disrupcions provocades per la pandèmia de la Covid-19 no només han accelerat la digitalització dels models de producció de les empreses, sinó també la manera de fer negocis arreu del món”. Per la consellera delegada d’ACCIÓ, “abans el comerç digital estava centrat en àmbits com la moda, l’alimentació o l’hàbitat, però sense cap mena de dubte aquesta tendència també l’han incorporat les empreses que venen els seus productes o serveis a altres empreses i la resta de sectors industrials”. De fet, per Mas, “no es tracta només de fer vendes directes, sinó de trobar nous clients i posicionar-se digitalment en nous mercats estrangers”.
Aquest dilluns ha sortit publicat al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) la convocatòria de la línia d’ajuts, que les empreses poden començar a demanar a partir de demà en aquest enllaç a la pàgina de International eTrade. Se’n podran beneficiar més de 150 empreses, que podran accedir a ajuts de fins a 12.000 euros (un 20% més que el 2021) per finançar projectes com els següents:
- Desenvolupament web o e-commerce i creació de continguts d’abast internacional.
- Desenvolupament d’accions de màrqueting digital i creació de campanyes publicitàries internacionals.
- Participació en marketplaces i presència en directoris digitals internacionals.
- Desenvolupament i integració d’eines digitals per l’optimització del negoci internacional.
- Adquisició d’eines digitals per l’optimització del negoci internacional.
En total, l’any passat es van beneficiar d’aquests ajuts 45 empreses, la majoria de les quals (un 87%) venien els seus productes o serveis a altres empreses (B2B). Els seus projectes d’expansió internacional a través dels canals digitals han anat destinats principalment a França (33%), Estats Units (11%), Regne Unit (9%), Itàlia (7%) i Alemanya (7%).
Aquesta línia d’ajuts s’integra dins del programa Internacional eTrade d’ACCIÓ, un iniciativa que es va posar en marxa el 2020 i que facilita a les pimes catalanes la seva obertura a nous mercats online a través de sessions de sensibilització, formació i assessorament individual.
Natàlia Mas: "l'entorn del mercat 'online' no tracta només de fer vendes directes, sinó de trobar nous clients i posicionar-se digitalment en nous mercats estrangers"