La presència de ‘key buyers’ del Regne Unit creix un 24% respecte l’any passat, consolidant-se com el segon país d’origen amb més pes al congrés nupcial de Barcelona
- Les Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya a Londres, Seül i Singapur treballen per captar l’interès del sector nupcial del Regne Unit i el sud-est asiàtic per facilitar que modistes catalans tinguin presència a botigues de referència en aquests països.
- L’edició del 2024 preveu superar les 21.000 persones assistents, arribar a les 400 marques expositores, una quinzena d’elles catalanes, i es faran una quarantena de desfilades de grans firmes a la passarel·la.
436 compradors britànics participaran a la Barcelona Bridal Fashion Week (BBFW), una xifra que representa un 24% més de presència que l’any anterior (352), i que consolida el mercat britànic com la principal font de compradors estrangers a l’esdeveniment només per darrere d’Itàlia. Aquest congrés, que se celebrarà aquesta propera setmana al recinte de Fira de Barcelona a Montjuïc, s’ha situat com un dels salons nupcials de referència en l’àmbit internacional. De fet, l’esdeveniment preveu superar les 21.000 persones assistents i generar un volum de negoci superior als 61 milions d’euros.
La presència de compradors estratègics (key buyers) del Regne Unit a la BBFW compta amb el suport del Govern a través d’ACCIÓ -l’agència per la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball-. Concretament, l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a Londres treballa des del 2019 en la recerca i atracció de compradors britànics que assisteixin a la fira. Des d’aleshores, la presència britànica ha passat d’un pes gairebé testimonial a convertir-se en el segon país d’origen amb major participació a la BBFW.
Segons la directora de la botiga The Pantiles Bride, Maria Musgrove-Wethey, “la Barcelona Bridal és el congrés més important al calendari de moltes de les botigues de núvia del Regne Unit. L’hospitalitat catalana, la perfecta ubicació de la Fira i els ‘shows’ durant el saló són una combinació perfecta pel sector”. Per la responsable de la botiga Wedding Atelier de Londres, Svetlana Kravchuk, “gràcies a la feina d’ACCIÓ per apropar-nos a la BBFW, el saló nupcial de Barcelona s’ha convertit en un dels més importants per a nosaltres, permetent acostar-nos a les últimes tendències de la indústria i sent un congrés que aporta valor afegit a totes les parts implicades”. Per últim, Clare Thompson, directora de The Wedding Club, explica que “el congrés de Barcelona és un exemple de com reunir els millors dissenyadors i botigues del sector en un mateix espai, i això ens facilita a les firmes de luxe per fer networking”.
De fet, segons càlculs de Fira de Barcelona, a l’última edició de la BBFW, només entre els key buyers britànics van fer comandes de vestits per valor de més de 4 milions d’euros. Com a resultat d’aquest creixent interès del mercat del Regne Unit, firmes catalanes com Yolancris o Jesús Peiró han projectat un desembarcament progressiu al mercat anglosaxó amb 10 nous punts de venda en botigues britàniques.
Seguint l’estela de la tasca de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions d’ACCIÓ a Londres, les oficines de Seül i Singapur també han treballat enguany per promoure la participació de compradors del sud-est asiàtic. En aquest sentit, hi participaran fins a 26 compradors de Corea del Sud i 10 més provinents de Singapur. Segons càlculs de l'agència, en l’edició de 2023, només els key-buyers del sud-est asiàtic van fer encàrrecs per valor de 350.000 euros.
El nupcial, un sector en creixement
El sector nupcial a Catalunya és un àmbit que acumula diversos anys de creixement. A l’edició de 2024 de la Barcelona Bridal Fashion Week hi participaran 400 expositors de 35 països diferents, una quinzena dels quals són modistes catalans. Els principals key buyers provenen d’Itàlia, el Regne Unit, Espanya, Alemanya, els Estats Units, França i la Xina. Segons les últimes dades de l’Idescat, a Catalunya es van celebrar 27.100 casaments l’any 2022, un 15% més que l’any anterior i la xifra més elevada des del 2018.
Segons càlculs de Fira, els 'key buyers' britànics van tancar compres per valor de més de 4 milions d'euros, i els del sud-est asiàtic van fer encàrrecs per valor de 350.000 euros