La companyia ha tancat un acord de col·laboració amb un soci local d’origen català, Marigold, per entrar als mercats de Xile i el Perú, amb la seva tecnologia que, amb l’ús d’intel·ligència artificial, agilitza la gestió de les fulles de despeses provinents de viatges corporatius
- Per a la seva expansió al mercat llatinoamericà, Inology compta amb el suport d’ACCIÓ (Departament d’Empresa i Treball), mitjançant l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a Santiago de Xile i a partir de la seva participació al Mobile World Congress a l’estand del Govern.
- La tecnologia de reconeixement òptic (OCR i ICR) de Tickelia permet capturar i llegir fins a 18 camps del tiquet o factura que s’ha de digitalitzar.
L’empresa catalana Inology ha començat a exportar a Xile i el Perú la seva solució tecnològica per a la gestió digital de despeses empresarials. Mitjançant una aplicació mòbil, els treballadors de les empreses utilitzen el software per agilitzar el procés de justificació i acceptació dels tiquets i justificants sorgits d’un viatge corporatiu.
L’accés d’Inology als mercats xilè i peruà ha comptat amb el suport del Govern, per mitjà d’ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball- a través de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions d'ACCIÓ a Santiago de Xile. En concret, Inology ha tancat un acord de col·laboració amb un soci local xilè, Marigold, una empresa que és d’origen català i que els posa en contacte amb potencials socis i clients.
La directora de màrqueting d’Inology, Raquel Ibáñez, explica que "el software, anomenat Tickelia, està pensat per a aquelles mitjanes i grans empreses que tenen personal que ocasionalment o habitualment han de viatjar per feina". "L’objectiu és facilitar i digitalitzar el procés de control financer de les despeses dels treballadors", subratlla Ibáñez.
La solució d’Inology incorpora tecnologia de reconeixement òptic de caràcters (OCR i ICR) per fer la lectura digital dels tiquets i justificants de despeses. Amb una fotografia, l’aplicació llegeix el concepte i la quantitat. Aleshores, l’ús de la IA permet l’automatització de la lectura i agilitzar el processament de cada tiquet i fotografia de cada usuari. Raquel Ibáñez explica que "existeix una gran oportunitat de negoci a Xile i al Perú, especialment per l’alt volum d’empreses potencialment usuàries de la solució".
A més de Xile i el Perú, des de l’any 2022 Inology exporta la seva solució a Colòmbia, on va captar el seu primer client durant el Mobile World Congress de 2019, en què va participar amb un espai a l’estand d’ACCIÓ. Des d’aleshores, amb el suport de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a Bogotà, l’empresa ha obert una filial a la capital colombiana des d’on impulsen la internacionalització a països com l’Argentina, l’Uruguai i el Panamà. A la vegada, recentment ha obert mercat a Mèxic.
Inology és una empresa catalana, fundada l’any 1986, establerta a Terrassa (Vallès Occidental) i que compta amb oficines a Barcelona i Madrid, a banda de la filial colombiana. Amb una plantilla de 160 treballadors, factura, de manera agregada, prop de 10 milions d’euros.
La solució d’Inology incorpora tecnologia de reconeixement òptic de caràcters (OCR i ICR)