Es tracta d’una missió empresarial emmarcada en el programa Catalan Wines d’ACCIÓ (Departament d’Empresa i Treball), que té l’objectiu d’impulsar la comercialització dels vins i caves catalans al món, i que per primera vegada se celebra a la Xina continental i Taiwan
- En concret, aquesta setmana s’han celebrat dos tastos, on els cellers catalans han presentat els seus productes davant d’importadors, distribuïdors i representants de botigues especialitzades i del canal HORECA.
- Segons càlculs d’ACCIÓ, les exportacions catalanes de vins i caves al món han crescut un 18,9% en els darrers 5 anys (2020-2024).
8 cellers catalans promocionen aquesta setmana els seus vins i caves a la Xina continental i a Taiwan davant d’una trentena de professionals locals del sector en el marc d’una missió empresarial organitzada per ACCIÓ -l’agència per la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball-. Aquest viatge s’emmarca en el Programa Catalan Wines d’ACCIÓ, que té l’objectiu d’impulsar la comercialització dels vins i caves catalans al món i que per primera vegada se celebra a la Xina enguany.
En concret, en el marc d’aquest viatge empresarial, aquesta setmana s’han organitzat dos tastos de vins i caves, un a Xangai i un altre a Taipei (Taiwan) en què hi ha participat la desena de cellers catalans, que han presentat els seus productes davant d’una trentena d’importadors, distribuïdors i representants de botigues especialitzades i del canal HORECA (hotels, restaurants i cafeteries) xinès en total. L’objectiu d’aquests esdeveniments és que els professionals locals puguin conèixer de primera mà els vins i caves catalans per facilitar-ne la introducció a la Xina, un mercat que ofereix oportunitats de negoci per a aquest sector.
Segons la directora de les Oficines Exteriors de Comerç i Inversions d’ACCIÓ a la Xina, Madrona Marcet, "els consumidors xinesos aposten cada cop més pels vins premium, i valoren especialment la qualitat, el disseny i l’origen del producte" i, per això, "en aquest context, els vins catalans tenen molt a oferir: són sinònim d’excel·lència, diversitat i autenticitat". "La seva entrada al mercat xinès en el marc d’un programa consolidat com el Catalan Wines representa una oportunitat única per connectar amb un públic cada cop més exigent i curiós", destaca Marcet.
En aquest sentit, Marcet també destaca que "tot i que en els darrers anys la importació de vins des de la Xina ha reduït de ritme, identifiquem tendències que poden convertir-se en oportunitats per als cellers catalans, com ara el creixent interès del consumidor xinès pels vins escumosos i el cava, com a exemple de beguda d’elevada qualitat". De fet, en els darrers cinc anys, les exportacions catalanes de cava a la Xina s’han duplicat. En total, dels cellers catalans que participen a la missió empresarial, la meitat produeixen cava i mostraran en conjunt una desena de referències al públic xinès.
A més d’aquests tastos, també s’han organitzat masterclasses amb sommeliers locals que han presentat els productes de Catalunya, a banda d’una sèrie de visites personalitzades a canals de distribució i comercialització d’aquests productes perquè els cellers catalans coneguin la millor manera d’introduir-se en aquest mercat.
Des del 2010, el programa Catalan Wines impulsa la internacionalització de vins i caves catalans. Inicialment, el programa va néixer als Estats Units, un dels principals mercats mundials del sector, on se segueixen celebrant la majoria de tastos, als quals també se’n sumen d’altres de puntuals en països europeus com Alemanya, Suïssa, Bèlgica, o d’altres d’internacionals com Mèxic, a més de la Xina a partir d’ara. Segons càlculs d’ACCIÓ, les exportacions catalanes de vins i caves al món han crescut un 18,9% en els darrers 5 anys (2020-2024).
Des del 2010, el programa Catalan Wines impulsa la internacionalització de vins i caves catalans