L’empresa emergent ha guanyat la Catalan Pitch Competition organitzada per ACCIÓ (Empresa i Treball) en el marc del Tech Spirit Barcelona
- Les 24 startups finalistes han fet el seu ‘pitch’ davant un jurat format per una desena d’inversors i el públic assistent, que han votat en directe els millors projectes segons el seu model de negoci i la tecnologia.
- Enguany, durant el Tech Spirit Barcelona, ACCIÓ ha organitzat més de 600 reunions entre startups i els inversors més representatius de Catalunya per finançar les startups més transformadores.
L’empresa emergent Shinephi ha estat guardonada aquest dijous com la startup catalana de l’any 2025, després de guanyar la Catalan Pitch Competition organitzada per ACCIÓ -l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball- en el marc del Tech Spirit Barcelona. Es tracta de la 30a edició d’aquest reconeixement, que s’entrega des del 1995 en el passat Fòrum d’Inversió d’ACCIÓ i que actualment s’integra al Tech Spirit Barcelona com a Catalan Pitch Competition.
La startup catalana ha desenvolupat una tecnologia que contribueix a l’optimització del procés de fabricació dels semiconductors, a través d’un sistema d’imatge que s’integra a la línia de producció i actua com a eina de metrologia i en millora les eines actuals, tot proporcionant dades quantitatives.
El secretari d’Empresa i Competitivitat i conseller delegat d’ACCIÓ, Jaume Baró Torres, ha estat l’encarregat d’entregar el guardó. Durant l’acte, Baró Torres ha destacat “l’elevat grau de maduresa de l’ecosistema català, que ha fet molt difícil escollir un guanyador”. Per al secretari d’Empresa i Competitivitat i conseller delegat d’ACCIÓ, “és molt important reconèixer la tasca que fan les 24 startups a l’hora d’aixecar capital”. “Acompanyarem tant la guanyadora com les finalistes perquè ajudin a canviar el món i fer-lo molt millor, en els camps de l’educació, la ciència, la medicina i les ciències socials”, ha remarcat.
En concret, el guardó reconeix la startup catalana per la seva tecnologia i impacte. Shinephi ha estat l’empresa més votada a la Catalan Pitch Competition entre les 24 startups finalistes (de prop d’un centenar que havia presentat candidatura), que han fet diversos pitchs davant els emprenedors presents a l’esdeveniment i d’un jurat format per una desena d'inversors de capital risc que han escollit la millor startup catalana de l’any. En una primera fase, celebrada ahir, dimecres, el públic va escollir 15 startups entre el total de finalistes, que han passat a la final d’aquest dijous, on finalment els inversors han escollit el projecte guanyador.
Durant la competició, s’han donat a conèixer els projectes de startups dels àmbits de les ciències de la vida i la salut, les digitals i les de tecnologies industrials amb l’objectiu d’impulsar-ne la cerca de finançament. Així, les 24 empreses que han participat en l’edició de la Catalan Pitch Competition són les següents:
- Salut: Aurax, Avamotion, CellFlow, Nataly, Nehuera, OnecareAI, Polar NanoPharma, Violet Pharmaceuticals
- Digitals: Bether Talent, Buildlovers Technology, Komsai BCN, Metascan, Nabla Education, Nobrac, Rolldbox,Somia Solutions
- Tecnologies industrials: Additive, Aridditive, Folgrid Technologies, Grasshopper Air Mobility, Methanol Reformer, Poseidona, Shinephi, Torch Smart Urban Solutions
En el marc del Tech Spirit Barcelona, que impulsa Tech Barcelona, l’associació que representa l’ecosistema digital i tecnològic de Barcelona, aquest dimecres i dijous a la Llotja de Mar de Barcelona, ACCIÓ també ha organitzat més de 600 reunions preagendades entre 90 inversors representatius del país i les empreses emergents catalanes, amb l’objectiu d’impulsar la seva cerca de finançament. En paral·lel, s’han celebrat diverses taules rodones amb representants d’empreses i startups catalanes.
S’han conegut els projectes de startups de les ciències de la vida i la salut; les TIC i les tecnologies industrials