Segons el Mapa global d’oportunitats de negoci internacionals 2021 elaborat per ACCIÓ, el continent asiàtic és capdavanter a la llista amb 124 possibilitats de negoci, seguit del continent europeu amb 123 i de l’Àfrica amb 74
- L’estudi es publicarà en el marc de la 28a edició de la Setmana de la Internacionalització, que es durà a terme entre el 18 i el 22 d’octubre en format virtual des de CASA SEAT.
L’Àsia és el continent amb més oportunitats de negoci internacionals amb un total de 124 possibilitats comercials identificades el 2021. Aquesta és una de les principals conclusions del Mapa global d’oportunitats de negoci internacionals 2021 que elabora anualment ACCIÓ -l’Agència per a la Competitivitat de l’Empresa del Departament d’Empresa i Treball- i que es farà públic en el marc de la 28a edició de la Setmana de la Internacionalització, que es durà a terme entre el 18 i el 22 d’octubre en format virtual des de CASA SEAT.
El Mapa global d’oportunitats de negoci internacionals d’ACCIÓ identifica els països amb major creixement i rellevància econòmica en 34 àmbits sectorials. Enguany ha identificat un total de 457 possibilitats comercials concretes en 111 països, permetent així que les empreses catalanes puguin prioritzar i seleccionar els mercats per a la seva activitat a l’exterior. En aquest sentit, l’informe ha detectat que el continent asiàtic és el capdavanter en termes d’oportunitats empresarials, gairebé les mateixes d’Europa, que en presenta 123; els segueixen l’Àfrica, amb 74; l’Amèrica del Nord, amb 70; l’Amèrica del Sud, amb 54; i tanca la llista Oceania, amb 12 oportunitats.
Precisament, els mercats dinàmics serà una de les temàtiques que es debatrà dins la Setmana de la Internacionalització que arrenca el proper dilluns 18 d’octubre, i que durant cinc dies abordarà els reptes de la internacionalització. A més, s’organitzaran trobades amb els responsables de les 40 Oficines Exteriors de Comerç i Inversions de Catalunya.
En aquesta 28a edició, la Setmana de la Internacionalització se centrarà a explicar com les companyies catalanes s’han adaptat als reptes sorgits arran de la Covid-19 i a les noves disrupcions, així com a les mancances de matèries primeres, per continuar fent negoci al món.
L’esdeveniment s’iniciarà el dilluns 18 d’octubre amb una Sessió plenària, en què s’analitzaran els desafiaments actuals del comerç internacional a partir de l’experiència pràctica d’empreses catalanes. Posteriorment, de dimarts a divendres, es duran a terme quatre jornades sectorials on els protagonistes seran la digitalització, la sostenibilitat, la mobilitat i logística, i els mercats dinàmics.
Aquests àmbits temàtics deriven també del Mapa global d’oportunitats de negoci internacionals 2021, on s’ha identificat que un 37,5% de les opcions detectades tenen relació amb alguns dels reptes més rellevants als que s’enfronten les empreses catalanes a l’hora d’internacionalitzar-se (mobilitat, sostenibilitat, TIC i digitalització de la indústria).
Les jornades sectorials comptaran amb una taula rodona virtual amb la presència d’experts i empreses, així com amb la presentació d’oportunitats específiques en diferents mercats a càrrec dels directors de les Oficines Exteriors de Comerç i Inversions d’ACCIÓ. A més, durant els dies que dura la Setmana, totes les Oficines faran entrevistes en format virtual amb companyies catalanes per treballar la seva estratègia d’accés als diferents mercats.
Com a novetat, també s’efectuaran trobades amb l'Oficina tècnica de barreres a la internacionalització d’ACCIÓ per resoldre consultes sobre diferents temàtiques com fiscalitat, logística, duanes o mobilitat de treballadors, entre altres. Així mateix, el servei d’International eTrade assessorarà sobre com vendre al món a través dels canals digitals.
Per participar de l’esdeveniment es pot fer mitjançant el formulari d’inscripció 28a edició de la Setmana de la Internacionalització d’ACCIÓ.
El Mapa global d’oportunitats de negoci internacionals d’ACCIÓ identifica els països amb major creixement i rellevància econòmica en 34 àmbits sectorials