Es tracta d’una missió organitzada per l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a Copenhaguen, que permetrà a les startups presentar els seus projectes i als inversors captar talent
- Les empreses emergents seleccionades són Build38, Boxmotions, Carnovo, Circulr Sound, Stayforlong, HumanITCare, Freightol, Methinks AI, Validated ID i Opticks Security.
- Slush, l’esdeveniment de referència als països nòrdics per a startups, va reunir en la darrera edició més de 25.000 assistents.
Una delegació de deu startups i tres inversors catalans participen fins aquest dijous a la fira Slush de Helsinki, l’esdeveniment d’emprenedoria més important dels països nòrdics i un dels més rellevants a escala global. La missió empresarial, organitzada per ACCIÓ per mitjà de l’Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a Copenhaguen, té per objectiu que les empreses emergents presentin els seus projectes a potencials inversors i que, d’altra banda, els inversors tinguin l’opció de captar talent innovador dins l’ecosistema emprenedor nòrdic.
Les startups que assisteixen a la fira són Build38, Boxmotions, Carnovo, Circulr Sound, Stayforlong, HumanITCare, Freightol, Methinks AI, Validated ID, i Opticks Security que pertanyen a sectors com biotech, logística, automobilístic o ciberseguretat, entre altres.
A la fira Slush, la delegació catalana participarà al Catalonia Pitching, un esdeveniment on les empreses emergents compartiran les seves propostes en un pitch davant de potencials inversors. Els inversors catalans també exposaran els seus projectes en un reverse pitching. En paral·lel, les startups i inversors catalans es reuniran en una trobada anomenada North Meets South, per aprofundir i conèixer millor els ecosistemes empresarials de França, Finlàndia i Catalunya. La jornada també comptarà amb una pitch competition davant d’un jurat d’experts un reverse pitch pels inversors.
Slush va néixer el 2008 i ha esdevingut una fira de referència a escala global per a startups, emprenedors i inversors. En l’edició prepandèmia del 2019 va reunir 25.000 assistents, 3.500 empreses emergents i 2.000 inversors. Enguany hi participaran ponents de companyies com Tinder, Meta (Facebook), Spotify o Sequoia i s’analitzarà com adaptar l’esperit empresarial a la situació provocada per la COVID-19.
Enguany Slush analitzarà com adaptar l’esperit empresarial a la situació provocada per la COVID-19