Aprofitant la gira de pretemporada del FC Barcelona s’han organitzat dos actes de promoció previs als partits a Los Angeles i San Francisco amb 65 directius de multinacionals tecnològiques nord-americanes
- El Barça, ACCIÓ i l’Agència Catalana de Turisme del Departament d’Empresa i Treball posicionaran Catalunya sota el lema Color your business amb valors com el talent i la creativitat.
- La inversió estrangera dels Estats Units a Catalunya supera el 2022 els 1.370 milions d’euros (un 25% més que l’any anterior) i es consolida com el primer inversor internacional.
El Departament d’Empresa i Treball i el FC Barcelona impulsaran la projecció de Catalunya al mercat nord-americà coincidint amb la gira de pretemporada del conjunt del primer equip masculí del club de futbol. Concretament, ACCIÓ i l’Agència Catalana de Turisme (ACT), organismes d’aquest departament, donaran a conèixer les oportunitats en inversions i turisme de reunions que ofereix Catalunya.
Per a la captació d’inversions i esdeveniments, el Govern i el club de futbol han organitzat dos actes de promoció coincidint amb els partits del FC Barcelona al Levi’s Stadium de San Francisco i al SoFi Stadium de Los Angeles, els dies 22 i 26 de juliol, respectivament. En aquestes trobades hi assistiran uns 65 directius i directives de multinacionals tecnològiques nord-americanes.
Segons el secretari d’Empresa i Competitivitat, Albert Castellanos i Maduell, “els Estats Units són un dels països prioritaris per al Govern per a captar nous projectes d’inversió estrangera” i, a la vegada, “un mercat amb un interès creixent per part de les empreses catalanes per establir-s’hi“. “Ja són el primer país inversor a Catalunya i treballem per consolidar-nos com la porta d’entrada a Europa per a empreses tecnològiques i industrials d’aquest país”. Pel que fa a les reunions i els esdeveniments com a sectors estratègics tractors de l’economia, Castellanos destaca que “els esdeveniments professionals són centres d’exploració, recerca i generació de talenti una gran via de connexió amb l’ecosistema i la indústria del nostre país”.
Sota el lema Color your business, s’utilitzaran els colors groc, vermell i blau per expressar les fortaleses de Catalunya com a terra de professionals i negocis posant en valor la passió, el talent i la creativitat del país. Sobre aquesta acció al mercat nord-americà, Castellanos subratlla que “els colors parlen d’una manera d’expressar i de viure una passió que ho impregna tot” i que “fa dels negocis que fem en aquesta terra una experiència única: entenem que jugar en equip ens fa més competitius i que el talent ens fa millors”. En aquest sentit, explica que “el Barça no s’entén sense Catalunya i Catalunya s’entén molt millor amb el Barça”.
Les relacions comercials i el turisme, a l’alça
En l’àmbit de la inversió estrangera, el 2022 es va registrar un volum de 1.370 milions d’euros d'inversió d'empreses multinacionals nord-americanes a Catalunya, segons dades d’ACCIÓ a partir de l’fDi Markets del Financial Times. Es tracta d’una xifra un 25% superior a la del 2021 i que consolida els Estats Units com el primer país inversor a Catalunya. Destaquen anuncis d’inversió recents com els de Cisco i MPS en l’àmbit dels semiconductors o de companyies com Dynatrace, que la setmana passada va anunciar la creació de 180 nous llocs de treball a Barcelona.
El 2019, darrer any amb normalitat turística abans de la covid-19, Catalunya va ser la principal destinació dels estatunidencs a l’Estat espanyol, amb una quota de mercat del 46% i un total d'1.511.000 turistes d'aquest mercat. A més, la seva despesa diària va ser de 320 euros, molt per sobre dels 197 euros del turista mitjà a Catalunya aquell mateix any. Amb el 7,8% de les arribades a Catalunya, van representar l'11,9% de la despesa total. De fet, va ser el país amb una major depesa a Catalunya, amb un total de més de 2.500 milions d’euros.
Els turistes d’Estats Units que visiten Catalunya ho fan principalment durant les seves vacances (89%), arriben en avió (82,5%), s’allotgen en hotels (76,4%) i no han comprat un paquet turístic (68,4%). Una tercera part passa entre 4 i 7 nits a Catalunya. És un turista amb un alt poder adquisitiu i que està acostumat a viatjar a l’estranger. Pel que fa específicament a l’àmbit del turisme de reunions, prop de 95.000 estatunidencs van visitar la destinació per motius de treball, negocis, fires o congressos, quasi un 6% del total de viatgers d’aquest segment.
En l’àmbit del turisme, prop de 95.000 estatunidencs van visitar Catalunya el 2019 per motius de treball, negocis, fires o congressos