El packaging es reinventa

El mercat global del packaging suma 839 bilions de dòlars i s’estima que creixerà fins als 998 bilions l'any 2020. Àsia és el primer consumidor mundial de packaging (38,4 %), seguit de Nord-amèrica (22,3 %) i Europa Occidental (20,8 %).

Oportunitats de negoci vinculades al paper, cartró i packaging

Indonèsia

Indonèsia

Tailàndia

Paper, cartró i packaging


Packaging i tractament dels aliments

Indonèsia és el quart país més gran del món, amb població jove, urbanització ràpida i canvis de costums. Tailàndia és un dels principals exportadors mundials d'agroproductes.

Una conseqüència directa d'aquesta evolució és el canvi d'hàbits en alimentació, en particular l'augment del consum d'aliments empaquetats per al seu consum ràpid. S'estima que de 101.000 milions d'unitats el 2016, el país passarà a produir-ne 130.000 milions el 2020, un creixement acumulatiu anual del 5,2 %. El mercat domèstic de Tailàndia és més petit. No obstant això, el país ho compensa amb escreix perquè és un dels principals exportadors internacionals del sector de l'alimentació, sobretot en productes poc elaborats (arròs, tonyina, marisc, pinya i pollastre), però també en productes elaborats i precuinats

Polònia

Polònia

Paper, cartró i packaging


Packaging: solucions innovadores i personalitzades

A Polònia es registra una demanda d'embalatge innovador i personalitzat en diversos sectors com el farmacèutic i el cosmètic (solucions que faciliten l'aplicació, l'obertura, el dosatge), el de productes prèmium (licors) i el de productes FMCG.

S'observa un interès per embalatge de plàstics, paper, cartró i solucions ecològiques. El creixement del sector d'embalatge està impulsat per un creixent consum intern, canvi de l'estil de vida i tendència a l'alça en l'exportació. Alhora, augmenten els requeriments dels clients que busquen un embalatge cada vegada més sofisticat. Un consumidor de l'Europa occidental consumeix embalatge per un valor d'uns 300-400 EUR a l'any, mentre que a Polònia és d'uns 100 EUR menys, fet que indica el potencial del sector.

Eslovènia

Eslovènia

Paper, cartró i packaging


Paper, cartró i packaging a Eslovènia

Eslovènia és el tercer país europeu, després de Finlàndia i Suècia, on més del 60 % del territori és bosc. Això comporta que s'hi desenvolupin indústries relacionades amb la fusta.

Amb aquestes condicions òptimes, la indústria de paper i cartró té molt de recorregut a desenvolupar a Eslovènia, amb un teixit industrial potent que li dona suport. A més, de manera correlacionada, es donen moltes oportunitats d'inversió en packaging, amb l’ús de productes derivats de la fusta per donar solucions a l'envasament. Es presenten també oportunitats en el packaging de fusta.

Vietnam

Vietnam

Paper, cartró i packaging


Ascens del packaging a Vietnam

El sector del packaging a Vietnam està experimentant un creixement important aquests darrers anys i s'espera que es mantingui en el futur.

Amb un creixement anual entre el 15-20 % de mitjana els darrers anys, la indústria del packaging presenta nombroses oportunitats per a les empreses catalanes. La innovació tecnològica en el disseny està jugant un paper clau en el desenvolupament del sector a Vietnam. La demanda és especialment notable en el packaging de menjar processat, gràcies a l’augment del consum de menjar a Vietnam en els darrers anys.

Vols trobar les millors oportunitats per a la teva empresa?
Descobreix el recomanador d'Oportunitats de Negoci

Vols saber més sobre oportunitats de negoci? 

Paper, cartró i packaging: informes, casos d'èxit i coneixement empresarial