Alertes de comerç internacional
En el marc de la publicació de l’informe Anàlisi de l’aprofitament dels acords comercials de les exportacions catalanes, ACCIÓ llança una alerta comercial per alguns dels països estudiats, amb el focus en sectors de l'economia que presenten oportunitats de negoci i de mercat per a les empreses de Catalunya, sigui per vendre els seus productes i serveis, o per assolir acords de col·laboració amb entitats públiques i privades de l’Estat en qüestió.
Alerta de comerç internacional
És un dels països amb una economia més dinàmica, creixent i alhora variable. Com mostra l'Alerta de comerç internacional UE - Turquia (document .PDF) que ha elaborat ACCIÓ, en alguns àmbits és una potència consolidada, com el de la producció d’energies renovables o la fabricació de vehicles, però en la majoria de sectors Turquia experimenta una necessitat de productes estrangers per a fer funcionar les cadenes de valor mentre fa front al procés de modernització i digitalització de maquinària. Alhora, el sector de l’alimentació presenta diverses oportunitats de negoci per a les empreses catalans.
Importació a gran escala
El sector de la química i els plàstics turc té un 70% de matèries primeres importades d’altres països. En aquest sentit, es presenten escletxes per totes aquelles companyies que puguin oferir químics per a segments com el plàstic, la cosmètica o el farmacèutic, a més de solucions de detergents per a la construcció, l’agricultura i la ramaderia.
En l’ecosistema de l’automoció, Turquia és un dels principals productors de vehicles de combustió, i es troba en ple procés de transició per convertir-se en potència també pel que fa a la modalitat elèctrica. Per consolidar aquesta evolució, hi ha molta necessitat d’obtenir fórmules per a fabricar i produir components i peces per als vehicles elèctrics, com ara bateries o plug-ins de càrrega.
El sector energètic és un altre on Turquia és una potència pel que fa a producció i consum, sent el 5è país d’Europa en potència instal·lada i el 12è a tot el món. Per continuar sent referència en aquest àmbit, hi ha una necessitat d’importar productes, components i serveis enfocades a la producció i emmagatzematge d’energia.
Modernització i equipaments d’alt rendiment
Turquia necessita més maquinària moderna per modernitzar el parc ja existent, digitalitzar-lo i mantenir-se com a potència importadora i exportadora. En aquest sentit, les oportunitats de negoci es presenten per a les empreses que ofereixen solucions d’automatització i digitalització, a més de peces per a les maquinàries.
Un altre àmbit on hi ha una tendència a l’alça pel que fa a la demanda de productes d’alta qualitat és en el del packaging. Un mercat on Turquia factura 28.000 milions de dòlars i vol doblar la xifra l’any 2030. Cada vegada hi ha més presència de productes innovadors, sostenibles i que permeten generar processos d’economia circular.
Alimentació oberta
Pel que fa al sector alimentari, Turquia presenta nínxols de mercat pel que fa als extractes, essències i succedanis de cafè, té i concentrats, on els darrers cinc anys ha augmentat un 72% el volum d’importacions.
Nota: Totes les dades tenen finalitat informativa. L'empresa és manté com l'única responsable per l'ús de la informació i els resultats de la mateixa. És obligació de l'empresa verificar la informació abans d'utilitzar-la. ACCIÓ no es fa responsable de cap dany causat per l’ús de la informació.
Vols resoldre dubtes o problemàtiques concretes de les teves operacions a l'exterior? Ja pots contactar amb l’Oficina de barreres a la internacionalització, et resoldrem les teves consultes en menys de 48 hores.