Alertes de comerç internacional
Arran d’una investigació en curs del Ministeri de Comerç xinès, en què s’ha identificat dúmping en les exportacions de porc europeu, la Xina imposa aranzels temporals de fins al 62,4% en les seves importacions. En el cas de les catalanes, però, serà del 32,7%.

Alerta de comerç internacional
Arran d’una investigació (en curs) del Ministeri de Comerç, en què s’ha identificat dúmping en les exportacions de porc europeu, la Xina imposa a partir del 10 de setembre aranzels temporals de fins al 62,4% en les seves importacions. Les empreses que hi han col·laborat, espanyoles, daneses, i neerlandeses, veuran uns drets del 15,6%
al 32,7%, mentre que tota la resta veuran taxades les seves exportacions al 62,4%. La decisió és encara preliminar, i podria teòricament revertir-se quan les investigacions acabin el desembre.
Punts clau del nou aranzel xinès al porc europeu
- El ministre de Comerç xinès va llençar (el juny de 2024) una investigació preliminar sobre les exportacions de productes derivats del porc en què es van trobar evidències que les pràctiques de dúmping de les empreses estrangeres perjudicaven els productors locals. El ministre va aprovar drets que s’havien d’aplicar a partir del 10 de setembre.
- Les empreses que hi han col·laborat, entre elles les daneses, les espanyoles i les dels Països Baixos, veuran drets que van del 15,6% al 32,7%. Tota la resta d’empreses veuran aplicats aranzels del 62,4% en les seves exportacions a la Xina.
- La UE ha respost que la investigació està basada en reclamacions dubtoses i evidència insuficient, i que, ara com ara, no esperava donar una resposta. Així mateix, va afegir que es faria tot el possible per protegir els productors europeus.
- La notícia ha sorprès els productors, que esperaven que Pequín estengués la investigació durant sis mesos més.
- La decisió és només preliminar, i podria canviar-se quan la investigació acabi al desembre.
Aspectes de mercat
- Els nous drets són un cop important per a alguns països de la UE, els quals es troben entre els principals productors mundials de porc i derivats. Entre d’altres, evidentment hi és Catalunya.
- La Xina és el principal importador mundial de porc i derivats. Només d’Espanya, el principal exportador va importar més de 600 milions de USD el 2024.
Suport per part d'ACCIÓ i les seves Oficines Exteriors a la Xina
ACCIÓ acompanya i assessora les empreses catalanes que exporten o tenen filials o activitats comercials a la Xina, així com aquelles que volen obrir-s’hi mercat.
- A través de les tres oficines exteriors d’ACCIÓ al país, a Hong Kong, a Xangai i a Pequín, s’ofereixen serveis personalitzats a les empreses catalanes.
- L’Oficina Tècnica de Barreres a la Internacionalització d’ACCIÓ està a la disposició de les empreses catalanes en les operacions relacionades amb els processos d’exportació-importació, com ara la logística, els permisos, el finançament o la normativa; entre d’altres: és un servei gratuït i qualificat de resolució de consultes empresarials que s'atenen en menys de 48 hores.
Enllaços d’interès
Nota: Totes les dades tenen finalitat informativa. L'empresa és manté com l'única responsable per l'ús de la informació i els resultats de la mateixa. És obligació de l'empresa verificar la informació abans d'utilitzar-la. ACCIÓ no es fa responsable de cap dany causat per l’ús de la informació.