Articles i altres publicacions
El món postcrisi es perfila molt més complex i policèntric. Aquest nou entorn més inestable, de canvis ràpids i constants, comportarà nous riscs que caldrà saber gestionar, però alhora noves oportunitats de negoci fins ara inexistents.
Les empreses s'hauran d'adaptar al comportament canviant dels consumidors i trobar noves formes de connectar-se i posicionar-se en uns mercats que evolucionaran a diferents velocitats.
Les estratègies empresarials del futur: desafiaments i oportunitats
Aquest estudi realitzat per l’Observatori de prospectiva de Mercats Exteriors (OME) analitza quines són les forces motores que redefiniran les estratègies empresarials del futur i els canvis que es perfilen tant en l’operativa com en la gestió i direcció de les empreses. D'una banda, s’exploren les noves tendències de la demanda i la conseqüent configuració d’un nou perfil de consumidor. I, de l'altra, s’exploren els canvis en els models d’organització, de venda i màrqueting, de costos, d’estructura logística i d’estils de gestió i lideratge. Els resultats obtinguts permeten entendre com serà el comportament empresarial d’èxit dels pròxims anys i aporten eines per ajudar a definir les noves estratègies empresarials del futur.
A partir de l’observació de diversos factors que indiquen canvis importants a nivell global, partim de l’anàlisi de les estratègies empresarials per identificar les principals forces que afectaran directament les empreses. Moltes d’aquestes forces constituiran veritables reptes que caldrà afrontar, i també, com sempre, presentaran oportunitats de negoci per tal que les empreses es preparin adequadament. Respecte a això, hem reunit una sèrie d’aspectes rellevants pel que fa al canvi del perfil del consumidor i hem indicat diverses tendències de consum, moltes de les quals comencen a consolidar-se arreu del món.