• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Cafès Cornellà, com vendre cafè a nous països

Casos d'empresa   Laura Rizescu, export manager

L'any passat l'empresa Cafès Cornellà va obtenir els Cupons a la internacionalització d’ACCIÓ, a través de PIMEC, amb qui va fer un pla d'exportacions a França i Alemanya

L’empresa gironina Cafès Cornellà viu un moment dolç. No només perquè l’any vinent celebra el seu centenari, sinó perquè es troba immersa en un procés de clara expansió internacional. Especialitzada en el món de l’hostaleria, aquesta empresa familiar es dedica a la fabricació de cafè per vendre’l en formats ben diversos: des dels paquets tradicionals, molt o en gra, fins a les càpsules més modernes.

Cafès Cornellà va ser l’any passat una de les empreses que va obtenir els Cupons a la internacionalització d’ACCIÓ a través de PIMEC, una de les entitats proveïdores del servei. L’empresa va bescanviar els cupons per fer un pla de promoció internacional a través d’un expert en internacionalització per aproximar-se a possibles nous clients.

L’experiència ha estat molt positiva. Hem fet un pla d’exportacions a França i Alemanya amb un export manager amb qui hem creat un pla estratègic amb clients potencials”, apunta Laura Rizescu, export manager de Cafès Cornellà. A partir d’aquest pla, l’objectiu de l’empresa és focalitzar i potenciar el mercat francès durant els propers mesos.

L’empresa fa 10 anys que exporta i actualment les vendes fora de l’estat suposen un 15% del total de la facturació. “Volem detectar els competidors de cada mercat i el temps que necessitem per entrar-hi”, explica Rizescu. Després d’aquesta primera dècada exportant, l’empresa ja té presència a bona part dels països europeus així com a l’Amèrica del Sud, concretament a Xile. “Tot i això la nostra prioritat és Europa, tenen una mentalitat similar a la nostra i és més fàcil arribar-hi”, afegeix.

Amb l'objectiu d'adaptar el producte final a cada mercat, Cafes Cornellà treballa amb mescles específiques de cafè amb l’objectiu que el client tingui un ventall ampli de productes. "Ens hem adonat que hi ha molt de mercat. Llavors hem situat la nostra marca com un cafè de qualitat, de bon preu i amb possibilitat pel client de fer producte de marca blanca”, indica Rizescu.

Flexibilitat i poca burocràcia, claus dels Cupons a la Internacionalització

Els Cupons a la Internacionalització d’ACCIÓ són descomptes econòmics directes per a empreses que encara no exporten o que ho fan en una petita part de la seva facturació. “Una de les coses bones dels Cupons és la flexibilitat. Les empreses poden escollir el servei que millor els hi convingui en funció del seu grau d’internacionalització”, explica Míriam Sabaté, directora del departament internacional de PIMEC.

En aquest sentit, les empreses poden descanviar-los per serveis com la diagnosi del potencial d’internacionalització; el desenvolupament del pla de promoció internacional; la subcontractació d’un Export Manager; la gestió del registre de marca i la formació en comerç internacional. Tot i ser cinc serveis concrets, tots ells també es poden adaptar a l’empresa, com és el cas de Cafès Cornellà. “Aquesta empresa ja tenia treballada la part d’anàlisi intern, i això va permetre aprofundir en la dedicació al desenvolupament del pla operatiu cobrint millor les seves necessitats i podent-li donar més volar afegit”, diu Sabaté.

Un altre punt favorable del servei és que l’empresa no ha d’incórrer en molta burocràcia ja que la presentació de la sol·licitud i la seva justificació recau a l’entitat que gestiona els Cupons.

Pàgines relacionades