• Comparteix a Linkedin
  • Imprimeix

Cas Ditex: com potenciar la intimitat amb els clients de la distribució tèxtil

Casos d'empresa   Ditex

Tot i disposar de cinc botigues pròpies, Ditex ha volgut donar suport als establiments de moda multimarca per contrarestar les dificultats immobiliàries, generacionals i d'excés d'oferta que pateixen.

Creant un equip que acut al punt de venda per donar un cop de mà en rebaixes o en la gestió administrativa ha aconseguit esdevenir el proveïdor capçalera dels seus distribuïdors.

Alfonso Vargas, responsable de clients, conversant amb Manel Marcobal, director de Ditex. Foto: Cristina Forés

Alfonso Vargas, responsable de clients, conversant amb Manel Marcobal, director de Ditex. Foto: Cristina Forés

Ditex va examinar l'estat de la distribució i va detectar tres amenaces per al negoci: Immobiliàries, ja que estan assetjats per ofertes de franquícia, generacionals, ja que els fills dels botiguers perden vocació i l'excés d'oferta, tant per al botiguer com per al consumidor.

Ditex, tot i disposar de cinc botigues pròpies, ha arribat a la conclusió doncs que és imprescindible donar suport a l'establiment de moda multimarca. Per això ha creat un equip de gent que acut al punt de venda i en auxili del distribuïdor. Entre altres, que li ajudi a moure el gènere a la botiga i dissenyi aparadors en moments crucials, com les rebaixes o doni un cop de mà en la gestió administrativa, fent la caixa o l'inventari. Amb aquesta estratègia, Ditex ha aconseguit esdevenir el proveïdor de capçalera dels distribuïdors amb què col·labora, tot passant per damunt de les grans marques de moda.