Casos d'empresa Lluís Ballús
L'empresa de mobles Lluís Ballús es va trobar que, després d'assolir un important èxit en el disseny de rebedors murals dins el camp de la producció de mobles, va començar a passar de moda.
Això els va obligar a reconvertir-se cap a altres segments més productius, com per exemple el sector de l'hàbitat, cosa que han pogut fer amb èxit, trobant-se actualment amb previsions de creixement.

Creixent en la producció de taules de centre i de menjador pel sector hàbitat
Lluís Ballús ha hagut de reorientar la seva empresa, des de l'especialització en disseny de rebedors murals que li va donar notorietat fa uns anys i després va anar perdent importància, cap a la producció de taules de centre i més endavant de taules de menjador. Per fer això van haver de sortir-se de l'encasellament per part dels clients.
Aquest canvi el va fer amb el suport d'ACC1Ó, invertint 250.000 euros en maquinària i nou catàleg. Aquest nou catàleg (dissenyat per Josep Torell), disponible des de l'estiu de 2009, va començar a donar fruits un cop recorreguts tots els passos de la cadena de distribució. Un dels èxits ha estat la contractació de la cadena de mobles Kibuk, així com l'acord amb Muebles la Fábrica i altres empreses del sector.
El segment destinatari del producte de Lluís Ballús és el mitjà i mitjà-alt, que segons el propietari redueix menys la demanda en moments de crisi. Tant és així que s'està pensant en l'ampliació de plantilla. S'ha reconvertit la xarxa de comercials amb menys agents però més incentius. Tot i que la intenció és cenyir-se al mercat espanyol, l'aparició de clients a França gràcies a Internet podrien marcar un futur amb orientació europea.