Casos d'empresa 3DClick, Bhoreal, Cocoro, Urna Bios i Wefitter
En aquest vídeo, cinc empreses catalanes que han utilitzat el crowdfunding per validar els seus productes ens expliquen què, com i per què van vendre a través d'una plataforma. Descobreix les experiències amb el micromecenatge de 3DClick, Bhoreal, Cocoro, Urna Bios i Wefitter!
- 3DClick és una plataforma per crear continguts 3D i multimèdia de forma senzilla i intuïtiva. Va fer una campanya de crowdfunding a través d’Indiegogo
- Bhoreal, interface de control de codi obert per aplicacions multimèdia, va utilitzar la plataforma Goteo per finançar-se
- Cocoro, roba íntima absorbent, va posar en marxa una campanya de crowdfunding a través de Verkami
- Urna Bios fabrica urnes biodegradables dissenyades per convertir-te en un arbre després de morir. Amb Kickstarter i el crowdfunding va donar una empenta al seu projecte
- Wefitter, fitness i exercici recompensat que va finançar-se a través d’Ulule
- Valentí Acconcia, consultor expert en crowdfunding, explica en la seva presentació els punts clau de la gestió d’aquestes campanyes
Idees Força
Per planificar una campanya de crowdfunding cal tenir en compte dues coses. La primera, fer una bona planificació de màrqueting, tenint en compte el paper que hi poden jugar influencers i bloggers del teu sector. La segona, tenir el producte prou acabat perquè el time-to-market sigui ràpid.
Les accions de comunicació trencadores ajuden a captar l’atenció durant la campanya i arribar a mecenes, inversors i emprenedors.
Pensar en recompenses originals i premis per als mecenes augmentarà les probabilitats d’èxit de la campanya de crowdfunding.
Explicar el producte a través d’un vídeo és un element clau de la difusió.
Cal temps per planificar, dedicar-se a la campanya al 100% i tenir un bon discurs. Es recomana preparar-se per l’impacte que pot tenir, tant si no s’assoleixen els objectius com si la campanya té un èxit rotund.