Casos d'empresa Kiasu
La preocupació dels pares perquè els seus fills es puguin perdre en algun moment, ja sigui en aglomeracions, distraccions o situacions perilloses, té solució en forma d'etiqueta de roba intel·ligent.
L’start-up catalana Kiasu, fundada el 2014 a Barcelona, ha desenvolupat unes etiquetes electròniques flexibles, impermeables i amb bateria d’un any que s’enganxen a la roba dels nens per geolocalitzar-los en cas que es perdin.
L’etiqueta està connectada amb el mòbil dels pares i a través de tecnologia bluetooth, permet alertar-los en cas que l’infant surti d’un perímetre de seguretat establert. Enric Arumí, cofundador de l’empresa, està convençut que la Internet de les coses revolucionarà el nostre dia a dia: “Podem connectar qualsevol cosa a Internet i això ens obre un ventall immens de possibilitats”.
Arumí parla de clothables, és a dir, roba connectada: “La pròpia roba és la que es connecta, sense cap accessori annex, i això ens obre les portes a crear productes per als sectors de la seguretat, mèdic o esportiu, entre d’altres”.
Prova pilot amb 100 nens a Mèxic
Kiasu ha estat seleccionada pel govern d’Aguascalientes (Mèxic) per fer una prova pilot de la seva tecnologia amb 100 infants d’una escola de la regió. L’objectiu és proporcionar més seguretat als alumnes en el seu camí diari al centre educatiu i una major tranquil·litat als pares.
A més, l’empresa també preveu comercialitzar el producte a Catalunya aquesta primavera, en una primera fase a través d’Internet. “Volem portar la roba tecnològica al mercat del gran consum i fer-la accessible per a tothom”, diu Arumí.
La innovació, en el dia a dia de l’empresa
El cofundador de Kiasu considera que la innovació és “clau en tots els sectors”. L’empresa està fundada per un equip de quatre persones “molt creatiu i obert a noves idees”. “Quan fem prototips”, explica Arumí, “no dubtem a alterar el procés estàndard dels proveïdors, encara que no s’hagi fet mai així”. El resultat no els decep: “Algunes vegades han estat encerts i altres no, però sempre ens han ajudat a aprendre i conèixer millor els límits dels materials”.
El Programa Empenta
L’empresa ha participat al Programa Empenta, un pla d’acceleració d’start-ups de base tecnològica impulsat per ACCIÓ, ESADECREAPOLIS i ESADE. Segons el representant de Kiasu, “el programa ens ha proporcionat uns mentors molt professionals, que han entès les particularitats de Kiasu i hi ha aplicat els seus coneixements”.
El Pla Empenta està impulsat per ACCIÓ, ESADECREAPOLIS i ESADE amb l’objectiu d’accelerar i donar suport a start-ups catalanes de base tecnològica. Durant cinc mesos reben assessorament per superar les fases crítiques del procés de creació de l’empresa, com la formació de l’equip, la definició del model de negoci i l’obtenció de finançament. A l’última edició, la número 6, hi han participat 20 empreses de sectors com la salut, el retail, el big data i el mobile.
Idees Força
L’start-up catalana Kiasu ha desenvolupat unes etiquetes electròniques flexibles i impermeables que s’adhereixen a la roba dels nens per geolocalitzar-los en cas que es perdin.
Kiasu investiga i desenvolupa productes tecnològics per ser aplicats al tèxtil, fent ús de la Internet de les coses.
Les etiquetes intel·ligents estan connectades via Bluetooth amb els telèfons mòbils dels pares, per tal d’enviar-los avisos si és necessari.
L’empresa ha estat seleccionada pel govern d’Aguascalientes (Mèxic) per fer una prova pilot de la seva tecnologia amb 100 infants d’una escola de la regió.
Kiasu ha participat al Programa Empenta, que té l’objectiu d’accelerar start-ups de base tecnològica.