Casos d'empresa Simon Holding
Mèxic va ser una de les primeres apostes internacionals de Simon Holding quan l'any 1998 van decidir iniciar una aventura a l'exterior que els ha permès de ser presents en l'actualitat a 25 països i distribuir els seus aparells elèctrics i electrònics arreu del món. Jacobo Pinto, director internacional de la firma, ens explica l'origen de la seva implantació a Mèxic i algunes claus per fer-hi negoci.
Idees Força
Tenir implantació productiva dóna avantatge sobre tenir només implantació comercial. Sempre que es pugui, arrencar sense soci local: implantacions 100% directes i amb capital propi.
Preval el coneixement del país a on es va. Utilitzar personal del país, i no gaires expatriats.
El país en si mateix justifica anar-hi. Creixement econòmic, població, joventut i tractats de lliure comerç. A banda, hi ha la proximitat amb Estats Units.
Mèxic manté costos raonables en relació amb Brasil. Mèxic, estabilitat de costos de ma d'obra i d'inflació.
L'experiència l'any 1993. Començar amb una oficina prestada per un amic, un director general català amb 20 anys d'experiència a Mèxic i una secretària. El primer anys de tràmit: normes, homologacions, productes nous... Al final del primer any comencen les vendes.
El millor és començar a poc a poc, amb poca estructura. El 1995 surt l'oportunitat d'una gran planta productiva. Ofereix al client local voluntat d'arrelar i una bona imatge.
En l'actualitat, treballen 200 persones. L'empresa té recorregut i factura 15 milions d'euros l'any.
Introduir la marca és el treball més difícil. Des del principi van apostar per una forta presència a les fires locals.
Estats Units és una assignatura molt difícil per a les pimes. En el cas de Mèxic, hi ha un mercat paral·lel a Centre Amèrica de 180 milions de persones, més accessible que el d'EUA, i a les fires hi ha representants d'aquests països.